Gsx-r 750-86

Det går bra att använda org.dumpen om du inte ska ladda för hårt, samt spara lite pengar. Jag svarvade ett täcklock till mitt aggregat och spår för 2st o-ringar och nu sitter det en Forge dump nära plenum. Verkar funka bra. Borrade in vanliga avkapade bromsluftnipplar i varje insugsgummi och drog dessa till en gemensam punkt och vidare till dumpen. Går nog bra med 1:an och 2:ans cylinder också.:tummenupp

Bilder från bygget, please. Törstar efter byggbilder i mörkret:mad:


Tackar!

Har ingen aning om hur mycke ja ska ladda ännu, börja lågt och öka tills nåt ger efter :tungan
Men jag kan alltså börja med den integrerade då och byta upp mig senare.

Glömde tyvärr kameran senast jag var dit så jag har inte några bilder att lägga upp :huvet
 
Jag höll på jävlas länge med en banjokoppling i oljepluggshålet men fick den aldrig att sluta ryka, till sist borrade jag upp ett hål i blocket alldeles ovanför tråget och satte dit en anslutning för returslangen.

Inga problem efter det.

En banjokoppling flödar inte alls tillräckligt för returen. Det ska vara så lite motstånd som möjligt där eftersom man inte har något tryck att tala om, så ett rör rakt in i tråget är det som funkar. Annars evakueras inte oljan så fort som den ska, och oljan rinner ut i kompressorhus och avgashus istället. Men det vet du nog nu :D :)
 
Jo, det lärde man sig den hårda vägen...

Som tur var så hade snål-Anders inte köpt en riktig oljeslang till returen utan körde med genomskinlig tryckluftsslang där oljenivån i motorn syntes, så så fort man startade motorn steg nivån ända upp i turbon.

Sen tar det ju emot lite att gå loss på motorblocket med en borrmaskin på fri hand...:gnissla
 
Det här projektet har länge stått stilla av många olika orsaker men nu hade jag tänkt sparka igång det igen...


Har fixat oljan till turbon, och returen rakt in i tråget och har äntligen fått tag i förgasare, de kommer från en bandit 1200-05...

Nu ska alltså förgasarna tätas och tryckättas och jag vet att ja har sett en riktit bra beskrivning av det här på sporthoj men kan inte hitta den... skulle nån kunna hjälpa mig....
 
Det här projektet har länge stått stilla av många olika orsaker men nu hade jag tänkt sparka igång det igen...


Har fixat oljan till turbon, och returen rakt in i tråget och har äntligen fått tag i förgasare, de kommer från en bandit 1200-05...

Nu ska alltså förgasarna tätas och tryckättas och jag vet att ja har sett en riktit bra beskrivning av det här på sporthoj men kan inte hitta den... skulle nån kunna hjälpa mig....

Här http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=520 har jag skrivit mycket om hur jag gick tillväga. Står hur du trycksätter också. Du måste bli medlem och logga in för att se bilderna. Jag skrev det för ett år sedan, men man gör likadant nuförtiden :D
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top