PenDragon
En räv på hög nivå
DIE ;DMago skrev:Testkör båda hojarna så du kan bilda dig en egen uppfattning.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DIE ;DMago skrev:Testkör båda hojarna så du kan bilda dig en egen uppfattning.
![]()
Pfft, har väl inte direkt hakat upp mig SÅ mycket på hästkrafterna?Marsipulami skrev:Lite svårt att veta vad du är ute efter för information med tanke på det vi andra har skrivit hittills. Det är inte säkert att du gillar det jag gillar t.ex. Vad jag förstår så är du mest ute efter att skryta om hur många HK du har, då rekomenderar jag dig att köpa en Haybusa istället![]()
I alla fall, skriv ner "exakt" det du vill veta om hojen, den informationen du vill ha så ska vi se om vi inte kan hjälpa dig med dina svar. Skriv dem gärna punkt för punkt så avlöper vi dem allt eftersom. För om du inte skriver vad du vill veta så är det svårt att svara på. Så om du frågar mig "Hur är din hoj då?", då skulle jag svara "Fy fan, den är skitbra, jag gillar den som tusan" vilket jag gör. Men hur vet du att DU kommer att gilla den då???
Så min rekomendation till dig är...., åk in till någon MC-försäljare och testa dessa hojar så märker du vilken det är du gillar bäst...
Marsipulami skrev:Några eventuella modifieringar du anser nödvändiga, såsom styrdämpare?
Nej, det tycker jag inte behövs. Hojen är konstrurerad på ett mycket bra sätt vilket den också fått väldigt bra kritik för.
Silwer skrev:Vad jag har sett så verkar det inte finnas nån speciell modell som visar extra mycket fel, snacket om 299 på nån R1 mätare och då 272 på blademätaren låter ju som om nån drevat om den R1an, det skiljer nog mer mellan olika exemplar, det brukar vara ungefär 7% felvisning över lag.
Kreuger skrev:Det där finns det då delade meningar om. Vid lite mer aktiv körning än din så är en styrdämpare nästan ett måste.![]()
Vad tror du 04orna har det original för? Iof är det dåligt av Honda att inte monterat det original redan från 00. Från den årsmodellen behövs det. De enda hojar som inte behöver en styrdämp är typ ZX9R från 94-97 och liknande lok.
En styrdämpare kan vara en bättre livföräkring än alla skydd du har på dig för att den kan rädda dig från att fladdra ut i skogen i en kurva i 150 knyck pga en bula i asfalten.
Edit: Fråga M:et här på forumet vad han tycker om att köra sin 00:ans Blade utan styrdämpare...
Kreuger skrev:Det du skriver som gäller generellt med 7% fel och olika mellan olika exemplar håller jag med om.
Däremot är det Nalken på sin R1 -02a och Puffy_74 på sin Blade 954 -02a här på forumet som har kollat och på deras hojar som båda är originaldrevade så är det iaf så.![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|