Gsx-r 400 ( 1987 + 1988 ) ?

VW über alles skrev:
2272925 Ser förgasarna ut så här ?

där har du ett par förgasare, alldeles riktigt :rofl
















Jodå, samma sort som sitter på min. Ta ett par bilder av emmulsionsrören och lägg in så ska du se att Anders ger svar på tal!
 
svaret på att gsx400r dör eller blir svårstartad när den är varm är att byta tändspolarna så försvinner problemet för gott , hade samma problem på min i början , monterade gula accel hög effekts spolar och då försvann problemet för gott , har hojen kvar ännu och jag är sista ägaren på denna fräna lilla sporthoj :hej
 
Last edited:
svaret på att gsx400r är att byt tändspolarna så försvinner problemet för gott , hade samma problem på min i början , monterade gula accel hög effekts spolar och då försvann problemet för gott , har hojen kvar ännu och jag är sista ägaren på denna fräna lilla sporthoj :hej

Hur hittar folk de här 10 år gamla trådarna egentligen? :D
 
tja :hihi jag letar flatslide förgasare till min lilla rackare nu , så denna lilla 400r ska få en uppdatering snarast möjligt :hej

mina fuggar skulle jag oxo byta ut- skaffade 4 fina mikuni och satte ihop dom så tätt jag kunde och glad i hågen försökte knö dom på plats och börja drömma om insugsrör....skit, röv, helvete sa jag sedan....det är tråååångt där nere mellan ramrören. flatslides tror jag inte du får plats med- tyvärr, tror att generationen efter (med annan ram!) var begåvad med 4 separata fuggar, men just pga ramen så så får dom plats.
men det kanske du redan sett/ klurat ut- så du kanske är inne på dubbla förgasar tankar- asså 2 stycken fuggar som betjänar alla 4 burkarna??.
sen finns ju inspruts funderingar oxo- själv kollat lite men utbudet är med mina begränsade kunskaper i ämnet är väldigt dåliga....

//jj

(för övrigt ett bra trådlyft:D)
 
Last edited:
hello
denna lilla pärla bland Suzuki 4orna, är svårfunnen. priset ändå mycket beroende på skicket. Jag läste att de endast importerats till Sverige, förutom hemmamarknaden i japan. Förgasarna är ett sorgebarn, 2 st dubbelförgasare, som är svåra att ställa in på 33 år gamla hojar. Det som är fint med 87orna, är däckstorleken, 17 -17.
Två av dem finns inom Classic racing, den ena vet jag köptes på den numera nedlagda bilskroten i Vänersborg, för några tusenlappar, då med kryssat ramnummer.
En röd/vit, stod krockad på skroten i Örebro. Jag fick inte köpa hela, men fick bra pris på delar, som fälgar och gaffel, mm.
Prova att söka ett pris på mobile.de
 
Nån som har lite ideer eller tips, jag har denna lilla pärla ( röd vit -87:a ) som inte riktigt vill eller orkar varva ut på toppvarv, det känns som att nånting stryper. Toppfarten ligger runt 160. jag har testar med ny eftermarknads cdi (ostrypt) då går den sämre på lågvarv men bättre på toppvarv. Med original går hojen bra på lågvarv men orkar inte varva ur/hackar på högvarv. Förgasarna är renoverade
Orkar snart inte hålla på mer och funderar på att sälja den billigt som renoveringsobjekt...
 
Ok...ja vissa på KGK har klara attitydproblem :arsele ...jag måste haft tur för två veckor sedan då...skulle kolla hur många ex av gsxr 750 r (dubbel R) de tog in 89....de rotade i sina register och var väldigt hjälpsamma.

Hej Fazerfun... tänkte bara fråga vad svaret var på din fråga till KGK om 89-orna dubbel-R. Hur många. Med vänlig hälsning Tony.
 
inte riktigt vill eller orkar varva ut på toppvarv

Upp i bänk och ta reda på vad det är istället för att gissa. Uteslut först allt mekaniskt som taskiga anslutningar, kontakter och reglage som vibrerar och stör tändningen. Bänken berättar mer än att den går fett eller klent iom att du kan köra halvgas, 3/4 eller full och korrelera mot varvtalet.
 
Den är komplett ev. utan den lilla styrboxen. Köpte motorn begagnad av en som hade haft den på en fyrhjuling just för att styrboxen börjat krångla på min hoj. Kan titta närmare på den imorgon om du vill. Kan skicka lite bilder.
Tjäna
Har du motorn kvar?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top