Gsx-r 400 ( 1987 + 1988 ) ?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
VW über alles skrev:
2272925 Ser förgasarna ut så här ?

där har du ett par förgasare, alldeles riktigt :rofl
















Jodå, samma sort som sitter på min. Ta ett par bilder av emmulsionsrören och lägg in så ska du se att Anders ger svar på tal!
 

gixxer micke

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Ort
säter
Hoj
gixxer
svaret på att gsx400r dör eller blir svårstartad när den är varm är att byta tändspolarna så försvinner problemet för gott , hade samma problem på min i början , monterade gula accel hög effekts spolar och då försvann problemet för gott , har hojen kvar ännu och jag är sista ägaren på denna fräna lilla sporthoj :hej
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
svaret på att gsx400r är att byt tändspolarna så försvinner problemet för gott , hade samma problem på min i början , monterade gula accel hög effekts spolar och då försvann problemet för gott , har hojen kvar ännu och jag är sista ägaren på denna fräna lilla sporthoj :hej

Hur hittar folk de här 10 år gamla trådarna egentligen? :D
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
tja :hihi jag letar flatslide förgasare till min lilla rackare nu , så denna lilla 400r ska få en uppdatering snarast möjligt :hej

mina fuggar skulle jag oxo byta ut- skaffade 4 fina mikuni och satte ihop dom så tätt jag kunde och glad i hågen försökte knö dom på plats och börja drömma om insugsrör....skit, röv, helvete sa jag sedan....det är tråååångt där nere mellan ramrören. flatslides tror jag inte du får plats med- tyvärr, tror att generationen efter (med annan ram!) var begåvad med 4 separata fuggar, men just pga ramen så så får dom plats.
men det kanske du redan sett/ klurat ut- så du kanske är inne på dubbla förgasar tankar- asså 2 stycken fuggar som betjänar alla 4 burkarna??.
sen finns ju inspruts funderingar oxo- själv kollat lite men utbudet är med mina begränsade kunskaper i ämnet är väldigt dåliga....

//jj

(för övrigt ett bra trådlyft:D)
 
Last edited:

Danne Lind

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2018
Ort
Linköping
Hoj
BMW R90S -74
Någon som vet vad en GSX R400 -87 går för dagsläget? Har ärvt en som jag tänkte göra mig av med..
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
hello
denna lilla pärla bland Suzuki 4orna, är svårfunnen. priset ändå mycket beroende på skicket. Jag läste att de endast importerats till Sverige, förutom hemmamarknaden i japan. Förgasarna är ett sorgebarn, 2 st dubbelförgasare, som är svåra att ställa in på 33 år gamla hojar. Det som är fint med 87orna, är däckstorleken, 17 -17.
Två av dem finns inom Classic racing, den ena vet jag köptes på den numera nedlagda bilskroten i Vänersborg, för några tusenlappar, då med kryssat ramnummer.
En röd/vit, stod krockad på skroten i Örebro. Jag fick inte köpa hela, men fick bra pris på delar, som fälgar och gaffel, mm.
Prova att söka ett pris på mobile.de
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Nån som har lite ideer eller tips, jag har denna lilla pärla ( röd vit -87:a ) som inte riktigt vill eller orkar varva ut på toppvarv, det känns som att nånting stryper. Toppfarten ligger runt 160. jag har testar med ny eftermarknads cdi (ostrypt) då går den sämre på lågvarv men bättre på toppvarv. Med original går hojen bra på lågvarv men orkar inte varva ur/hackar på högvarv. Förgasarna är renoverade
Orkar snart inte hålla på mer och funderar på att sälja den billigt som renoveringsobjekt...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Ok...ja vissa på KGK har klara attitydproblem :arsele ...jag måste haft tur för två veckor sedan då...skulle kolla hur många ex av gsxr 750 r (dubbel R) de tog in 89....de rotade i sina register och var väldigt hjälpsamma.

Hej Fazerfun... tänkte bara fråga vad svaret var på din fråga till KGK om 89-orna dubbel-R. Hur många. Med vänlig hälsning Tony.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
inte riktigt vill eller orkar varva ut på toppvarv

Upp i bänk och ta reda på vad det är istället för att gissa. Uteslut först allt mekaniskt som taskiga anslutningar, kontakter och reglage som vibrerar och stör tändningen. Bänken berättar mer än att den går fett eller klent iom att du kan köra halvgas, 3/4 eller full och korrelera mot varvtalet.
 

Realracing

Ny medlem
Gick med
9 May 2021
Hoj
87 Suzuki gsx400r
Den är komplett ev. utan den lilla styrboxen. Köpte motorn begagnad av en som hade haft den på en fyrhjuling just för att styrboxen börjat krångla på min hoj. Kan titta närmare på den imorgon om du vill. Kan skicka lite bilder.
Tjäna
Har du motorn kvar?
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Realracing- nope, det har hon inte- för den har jag?.
Tyvärr har jag inga planer på att göra mej av med den heller, sorry.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top