GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Nja, vet inte om 80 mil om dagen i bara 3 dagar räknas som touring, men det var min längsta sammanhängande runda iallafall. Med tös där bak. Jag är 1.73 och hon var väl strax under 1.70, och det var helt ok. Jag sitter inte lika ihopvikt på en gammelgixxer som på en modernare sporthoj så det är ju bra. Fick väl lite träsmak i röven och lite ömmande handleder men det får man ta. Sistnämnda blir ju bättre av att man gasar lite men tjejen som åkte var så feg så hon skrek när det gick fortare än 90 :huvet Suck. Mitt betyg är iallafall att det funkar fint att toura med en sådan.

Bra det, jag är nu med GIXXER :yoparty hämtade den idag.
 
Kan man köra med std packboxar(simritringar) i gaffelbenen på en -86? Mått? Var köper man oljefilter prisvärt till 1992 motor?
 
Last edited:
Gött!!! Grattis :yoparty Släng gärna in lite bilder när du hinner :) Årsmodell? Godis?

1992 oljekylt ska det vara! Godis, ja ett Yoshimura helsystem som låter utav helvete :yoparty kn-filter, bestycknig, manuell kamkedjesträckare. 2600 mil och fullkomligt tokfin, bilder kommer när jag kommer hem.
 
Rastat Gixxern ikväll, mkt roligt. Vad tror ni gurus om en ickefungerande neutrallampa? Lampan är hel, var ska jag börja riva nånstans?

Finns det öht nån fördel för en feg gubbe som mig o ha manuell kamkedjesträckare eller ska jag byta tillbaka till original? Hur ofta ska man kolla den manuelle, samt hur tight ska man sträcka (antar att fingerkraft är nog)
 

Bifogat

  • P1060764.jpg
    P1060764.jpg
    255.9 KB · Visningar: 112
  • P1060767.jpg
    P1060767.jpg
    245.6 KB · Visningar: 110
  • P1060772.jpg
    P1060772.jpg
    258.4 KB · Visningar: 105
  • P1060774.jpg
    P1060774.jpg
    239.9 KB · Visningar: 106
  • P1060778.jpg
    P1060778.jpg
    256.9 KB · Visningar: 93
  • P1060768.jpg
    P1060768.jpg
    246.8 KB · Visningar: 113
  • P1060776.jpg
    P1060776.jpg
    241.9 KB · Visningar: 105
  • P1060790.jpg
    P1060790.jpg
    245.1 KB · Visningar: 94
Fin!! Vad begär du för den? Hur långt har den gått..??

Det är bud som gäller men 30+ skulle man vilja ha.

Mycket tid och en hel del pengar har lags på hojen.

3400mil på mätare men motor är fixad efter det med hög komp kolvar, portad topp mm och gått max 300mil efter det.
 
Skylthållare?

En liten allmän fråga på detta välbesökta forum:
:tummenupp

Jag har en -97 buffel, och börjar tycka att skylthållaren/blinkers (både fram å bak) suger.
Antar att jag inte är ensam om detta, så jag undrar helt enkelt:
Hur har ni löst detta?
Skurit plast, eller hittat något "bolt on"?:va
 
Varvräknare felsökning

Hej ! Varvräknaren på min 89:a är död, har ni några förslag på var jag börjar felsökningen - vanliga fel ?
Tack på förhand.
 
Hej ! Varvräknaren på min 89:a är död, har ni några förslag på var jag börjar felsökningen - vanliga fel ?
Tack på förhand.

Jag skulle börja med att kolla alla kablar.
Att dom sitter som dom ska, inte är skadade eller klämda någonstans.
Låna en varvräknare av någon om du kan och prova med den. Då vet du om det är mätaren eller något annat du ska leta efter.
 
Jag skulle börja med att kolla alla kablar.
Att dom sitter som dom ska, inte är skadade eller klämda någonstans.
Låna en varvräknare av någon om du kan och prova med den. Då vet du om det är mätaren eller något annat du ska leta efter.

Utmärkt idé. Man har en tendens att börja i den krångliga änden först ibland. Jag tror jag borde kunna låna en som bevisligen fungerar.
Tack så länge.
 
Vilken motorolja ska jag ha i min 1100R -88 för att inte kopplingen ska slira? Har bytt lameller och till kraftigare fjädrar men den slirar ändå så fort den kommer över 7000 rpm. Hittar heller inga skador eller annat som skulle kunna vara orsaken. Jag har läst på forumet att det kan vara motoroljan som är problemet men inte hittat någon specifik olja att använda.
 
Vilken motorolja ska jag ha i min 1100R -88 för att inte kopplingen ska slira? Har bytt lameller och till kraftigare fjädrar men den slirar ändå så fort den kommer över 7000 rpm. Hittar heller inga skador eller annat som skulle kunna vara orsaken. Jag har läst på forumet att det kan vara motoroljan som är problemet men inte hittat någon specifik olja att använda.

Jag har alltid kört Quaker State (stavning?) mineralolja med gott resultat. Åker nästan bara på strippen, så kopplingen plågas ordentligt. Lock up koppling kan vara en lösning, men känns kanske lite overkill för gatbruk. Är den trimmad ? Hur mycket effekt lämnar den ?
 
nä, inge direkt trimm. bara avgassystem och luftfilter. sist jag bytte lameller så köpte jag motoroljan som handar´n rekomendera (helsyntet) och efter det tycker jag maskineriet rasslar värre än nånsin och kopplingen slirar lika bra som innan. Tror du jag behöver byta lameller igen om jag vill prova med mineralolja?
 
nä, inge direkt trimm. bara avgassystem och luftfilter. sist jag bytte lameller så köpte jag motoroljan som handar´n rekomendera (helsyntet) och efter det tycker jag maskineriet rasslar värre än nånsin och kopplingen slirar lika bra som innan. Tror du jag behöver byta lameller igen om jag vill prova med mineralolja?

Jag skulle hälla i en bra mineralolja och nytt filter, köra typ 50 mil och sen byta olja och filter igen. Sen tror jag att det lirar. Jag insisterar på att använda hel-mineraloja av god kvalitet. Lycka till !
 
Hoho!

Slänger ur mig en liten övrig fråga:
Är det någon som har borrat upp sin hoj? Till vad, och vad nyttjas förutom andra kolvar?

Anledningen till frågan är att jag besökte en verkstad där det var en person som sade att man bör börja med att borra upp för att få lite mer kraft i "botten" ca: 8 hk.
Man behövde bara bestycka om orginalgasarna, å byta kolvar. Naturligtvis förutsätts det att det ska vara Ett bra 4-1, och luftfilter. Sedan kan man börja med att porta, nya kammar osv...
Man jag tycker det verkar vettigt att börja med?
Bra7 Anus?

Vad har ni på era vattenkylda?? Tips?


mvh: mickeer
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top