GSX-R 1100-tråden

trywall

Maxstyrka Radio
Gick med
6 May 2009
Ort
Tenhult
Hoj
1998, Kawasaki ZX9R
Hej!
är det någon som vet varför min hoj, en gsxr1100 93a,
när den är driftsvarm och jag håller 100 km/h på 5an
så dör den till någon halv sek, precis som om jag stänger av med nykeln och på igen direkt, varför??
 

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
Semesterpackning

Skulle vilja få med semesterpackning på min GSX-R 1100 1990.

Finns det nån hållare för packväskor och toppbox som passar direkt
 

BAN

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
1993 Suzuki GSX 1100 RW
Hej! Jag tänkte sparka liv i min GSXR 1100 1993 efter drygt fem års dvala i garaget. Jag har ett problem med bränlslekranen. Dom två små stiften i aluminium som vrider runt plastdelarna inne i kranen är avbrutna dvs det duger inte att bara köpa en repsats. Någon som har tips på var man kan hitta ny bränslekran eller delar till min befintliga. Jag är också allmänt intresserad av var man köper delar till denna hoj bäst och billigast i Sverige och resten av världen.
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Hej! Jag tänkte sparka liv i min GSXR 1100 1993 efter drygt fem års dvala i garaget. Jag har ett problem med bränlslekranen. Dom två små stiften i aluminium som vrider runt plastdelarna inne i kranen är avbrutna dvs det duger inte att bara köpa en repsats. Någon som har tips på var man kan hitta ny bränslekran eller delar till min befintliga. Jag är också allmänt intresserad av var man köper delar till denna hoj bäst och billigast i Sverige och resten av världen.

Detta tycker jag är en bra sajt, kanske inte den billigaste, men definitivt billigare än att köpa i Sverige: http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx-r1100-1993-wp_model13597/partslist/
 

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Trångsund
Hoj
CBR900RR, CBR600F, CRF1000L, "NR750", DR650RS
Lovade ju fortsättning på vinterputsandet:

Någon som har kåpdelar i fint skick?
(Svart/silver -92)
Speciellt de främre nedre är intressant.
 

Bifogat

  • 20110206077.jpg
    20110206077.jpg
    243.1 KB · Visningar: 110
  • 20110206076.jpg
    20110206076.jpg
    243.6 KB · Visningar: 129
  • 20110206078.jpg
    20110206078.jpg
    246.3 KB · Visningar: 156
  • 20110206079.jpg
    20110206079.jpg
    250.4 KB · Visningar: 89

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Vad är det för skillnader mellan förgasarna på 92an och 93an, kan man plocka delar emellan?
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Vad är det för skillnader mellan förgasarna på 92an och 93an, kan man plocka delar emellan?

Det är olika förgasare, annan delning mellan insugen. Vissa delar i förgasarna kanske passar.
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Hej bröder!
Nån som har bra idéer om hur man fixar glappet i stötdämparlänkaget? Köpa originallager verkar väldigt dyrt. Sen tror jag att det mest är främre lagret som är glapp, alltså inte det stora lagret. Nån som har ett oglappt länkage till salu kanske?
Tips mottages tacksamt.

/S

Ps. en -86:a har jag. Ds.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Kommer man att avlida om man ska powertoura genom det bergiga landet i väster med en 1100? Jag är 1.88 o tjejen 1.62, inbillar mig att man sitter bättre som passagerare på gsxr1100 än en modernare spårthåjj, jag vet att jag inte sitter klockrent på dom, men jag är rätt tjurig så det viktigaste är att damen sitter skapligt.
 

Tryggerz

Vem är jag??
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GSX 1100R
tja...

ska nu sälja min -90 1100...orörd motor, snart passerar den 10000 mila strecket.. fräscha däck, bra drivlina, besiktad och skattad...bara att vrida om nyckeln och köra...nu till min fråga..vad kan man begära tror ni??

Haft den sedan -03
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
tja...

ska nu sälja min -90 1100...orörd motor, snart passerar den 10000 mila strecket.. fräscha däck, bra drivlina, besiktad och skattad...bara att vrida om nyckeln och köra...nu till min fråga..vad kan man begära tror ni??

Haft den sedan -03

Har du fått ordning på kopplingen?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239306

De tål ju en massa de där men hur har det varit med service? Inte oväsentligt med de milen. Inte helt rätt att skriva; "bara att vrida om nyckeln och köra.", när du precis beskrivit problem i en annan tråd.:va

Har du lämnat in på service kan man kanske ju förstå men det känns ju lite mysko med en snubbe som haft en cykel sen -03 utan att veta om det är vajer eller hydraulik till kopplingen. De kan ju börja dra i kopplingen och är det inte det nämnda kan det vara byte av korg som gäller. Ingen större fara och hanterbara summor men inte "bara att vrid...."

Ärlig beskrivning är bättre, sen saknas ju inte objekt att referera till varken här eller på blocket. Kanske inte skall jämföra med Gardeus fina maskin Köp & Sälj på SH...
 

Tryggerz

Vem är jag??
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GSX 1100R
Har du fått ordning på kopplingen?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239306

De tål ju en massa de där men hur har det varit med service? Inte oväsentligt med de milen. Inte helt rätt att skriva; "bara att vrida om nyckeln och köra.", när du precis beskrivit problem i en annan tråd.:va

Har du lämnat in på service kan man kanske ju förstå men det känns ju lite mysko med en snubbe som haft en cykel sen -03 utan att veta om det är vajer eller hydraulik till kopplingen. De kan ju börja dra i kopplingen och är det inte det nämnda kan det vara byte av korg som gäller. Ingen större fara och hanterbara summor men inte "bara att vrid...."

Ärlig beskrivning är bättre, sen saknas ju inte objekt att referera till varken här eller på blocket. Kanske inte skall jämföra med Gardeus fina maskin Köp & Sälj på SH...

Helt rätt..beskrivning är när den är fixad och klar. Att inte veta om det är vajer eller inte.. ja..man lär sig så länge man lever. `Ska sägas att jag har kört och njutit...bytt olja och filter varje år, tillika tändstift.. Den lämnades in för justering av förgasere och ventiljustering för ett par år sedan. När det gäller kopplingen så var jag och körde för första gången i år..och den blev bättre och bättre.. men jag ska lämna in den på en verkstad kommande vecka för åtgärder..
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Helt rätt..beskrivning är när den är fixad och klar. Att inte veta om det är vajer eller inte.. ja..man lär sig så länge man lever. `Ska sägas att jag har kört och njutit...bytt olja och filter varje år, tillika tändstift.. Den lämnades in för justering av förgasere och ventiljustering för ett par år sedan. När det gäller kopplingen så var jag och körde för första gången i år..och den blev bättre och bättre.. men jag ska lämna in den på en verkstad kommande vecka för åtgärder..

...men varför inte byta alla vätskor? Bromsvätska, samma till kopplingen, absorberar vatten och detta i sin tur fördärvar o-ringar och packboxar, ger ärg på metallerna.

Byt även bromsvätskan och tryck igenom tills det kommer helt klar vätska, glöm inte bakbromsen.

Lät kanske tyket, men du har ju behållarna till både broms och koppling inom synfältet när du kör, en vajer har ingen behållare....

Lycka till!
 

Tryggerz

Vem är jag??
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GSX 1100R
...men varför inte byta alla vätskor? Bromsvätska, samma till kopplingen, absorberar vatten och detta i sin tur fördärvar o-ringar och packboxar, ger ärg på metallerna.

Byt även bromsvätskan och tryck igenom tills det kommer helt klar vätska, glöm inte bakbromsen.

Lät kanske tyket, men du har ju behållarna till både broms och koppling inom synfältet när du kör, en vajer har ingen behållare....

Lycka till!

Du har så rätt:tummenupp ..aldrig tänkt tanken eller fått det rådet...:confused:

Vad tror du om priset??


Ha en trevlig hojvår...
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fråga om framgaffel!

Du har så rätt:tummenupp ..aldrig tänkt tanken eller fått det rådet...:confused:

Vad tror du om priset??


Ha en trevlig hojvår...

Kommer inte åt min hoj, kommer alltså inte in i garaget....:gnissla ....och ska byta.

Har man en fungerande GSXR tycker jag inte man skall sälja den. Jag förstår inte varför man vill sälja dem öht. Priset vågar jag inte sia om utan att veta mer om skicket. Du får själv bilda dig en uppfattning, med mer info kan man kanske kommentera. Du har ju en av de bättre färgsättningarna iaf.

Tycker du skall behålla den och ha en go' säsong du med!


Nu har jag en egen fråga till ägare av dessa trevliga apparater:

Bror min har en -92 som är besvärande stum i gaffeln. Är lite skeptisk till de tidiga USD-gafflarna, kan dock omvärdera. Vi kör på den tunna 2.5 W SAE som rekommenderas, tunnare går väl knappt att hitta, eller? Vi har testat alla upptänkliga inställningar men den "förlåter" ingenting. Något stötigare kan man ju förstå då den är strippad på kåpor och stallage men den var inte så nice innan heller.

En svensk, guldig dämparenhet är införskaffad åt bakdelen, men ej provad. Frågan är vad man kan göra att få framdelen ngt mer harmonisk och i paritet med bakänden? Progressivitet skulle jag tro är ett måste för att undvika genomslag vid nerslag. Det antyder ju att jag fattat att nya fjädrar behövs men finns det mer eller annat man kan göra?


Tacksam för tips innan den kastar av ägaren vid första tjälskada!
 
Last edited:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ingen som har några touringerfarenheter av gammgixxers? Iofs skiter jag i vilket vid närmare eftertanke, jag SKA ha en 1100 likaförbannat...


Skål!
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ingen som har några touringerfarenheter av gammgixxers? Iofs skiter jag i vilket vid närmare eftertanke, jag SKA ha en 1100 likaförbannat...


Skål!

Nja, vet inte om 80 mil om dagen i bara 3 dagar räknas som touring, men det var min längsta sammanhängande runda iallafall. Med tös där bak. Jag är 1.73 och hon var väl strax under 1.70, och det var helt ok. Jag sitter inte lika ihopvikt på en gammelgixxer som på en modernare sporthoj så det är ju bra. Fick väl lite träsmak i röven och lite ömmande handleder men det får man ta. Sistnämnda blir ju bättre av att man gasar lite men tjejen som åkte var så feg så hon skrek när det gick fortare än 90 :huvet Suck. Mitt betyg är iallafall att det funkar fint att toura med en sådan.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top