GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
92:a fälgar på 86:a

Hej på er
Jag håller på och hjälper en polare att skifta fälgar på hans 86:a.
Bakfälgen var det inga problem med alls men fram är det lite knepigare.
Det är ju bara en 15mm hjulaxel fram på 86:an :mad:
Jag trodde att det var en 17mm axel och hade köpt lager som skulle passa för den (17mm inv. och 47 utv.) distansen inne i fälgen var beställd oxå.
Jag vet att det är många av er som har gjort sådana här byten.
Hur gjorde ni ???
Vi tänkte fortsätta i helgen. Alla tips mottages tacksamt.
mvh katana83
 
Hej på er
Jag håller på och hjälper en polare att skifta fälgar på hans 86:a.
Bakfälgen var det inga problem med alls men fram är det lite knepigare.
Det är ju bara en 15mm hjulaxel fram på 86:an :mad:
Jag trodde att det var en 17mm axel och hade köpt lager som skulle passa för den (17mm inv. och 47 utv.) distansen inne i fälgen var beställd oxå.
Jag vet att det är många av er som har gjort sådana här byten.
Hur gjorde ni ???
Vi tänkte fortsätta i helgen. Alla tips mottages tacksamt.
mvh katana83

Här finns lite hjälp:
http://web.telia.com/~u92104830/trix.htm
 
Hallå gott folk! Jag letar någon som kan göra ett portningsjobb på min topp. Önskar portning och större ventiler.
Bättre flöde, bättre nöje nästa sommar=)

Någon som kan göra detta för en vettig peng?

Mvh//Rickard
 
Hallå gott folk! Jag letar någon som kan göra ett portningsjobb på min topp. Önskar portning och större ventiler.
Bättre flöde, bättre nöje nästa sommar=)

Någon som kan göra detta för en vettig peng?

Mvh//Rickard

Kolla med Dr Bike här på SH. Han kan portning :tummenupp
 
Hej på er
Jag håller på och hjälper en polare att skifta fälgar på hans 86:a.
Bakfälgen var det inga problem med alls men fram är det lite knepigare.
Det är ju bara en 15mm hjulaxel fram på 86:an :mad:
Jag trodde att det var en 17mm axel och hade köpt lager som skulle passa för den (17mm inv. och 47 utv.) distansen inne i fälgen var beställd oxå.
Jag vet att det är många av er som har gjort sådana här byten.
Hur gjorde ni ???
Vi tänkte fortsätta i helgen. Alla tips mottages tacksamt.
mvh katana83

Bra att byta lager, så att ytter och innerdameter passar både axel och fälg. enkelt.
 
tjena.Någon som kan svara på varför varvräknaren på min gsxr 1100 -91a
"fladdrar"??Pendlar ganska mycket..typ mellan 5000 och 8000 varv..i smma hastighet..Tips på vad man kan göra??? kanske ska säga att det är min papps cykel..
 
Last edited:
tjena.Någon som kan svara på varför varvräknaren på min gsxr 1100 -91a
"fladdrar"??Pendlar ganska mycket..typ mellan 5000 och 8000 varv..i smma hastighet..Tips på vad man kan göra??? kanske ska säga att det är min papps cykel..

Taskig vajer??
 
Hallå gott folk! om ja vill byta gaffel på min gsx-r 1100 -89, vad passar bolt on? och vad behöver ja byta i fälgväg o axel osv?

Mvh//Rickard
 
tjena.Någon som kan svara på varför varvräknaren på min gsxr 1100 -91a
"fladdrar"??Pendlar ganska mycket..typ mellan 5000 och 8000 varv..i smma hastighet..Tips på vad man kan göra??? kanske ska säga att det är min papps cykel..

Du har taskig kontakt i ett kontaktstycken (troligtvis gult) som sitter på högrasidan av hojjen. Har för mig att det ligger strax under tanken innanför ramen på högra sidan. Gör rent plus mycket WD 40 eller liknande.
 
Hej!

Har en fråga angående min nyinköpta gixxer 1100 (årsm 93).
Har för närvarande helsystem(yoshimura) och ombestyckade förgasare. Är det värt pengarna att köpa ett par beggade racingfuggar, ex Keihin eller dylikt. eller behöver det göras arbete på toppen då också för att få märkbar effektskillnad? (i förhållande till vad det kostar)
 
Hallå

Sett att ni har pratat mycket om toppar och att det finns kunnigt folk här.
Någon som vet om en 750 topp passar rakt på 1100ans cylinder?
Skillnad på ventilstorlek? Passar det men förbränningsrum m.m?

Mycket tacksam för svar!
MVH Calle
 
Hallå

Sett att ni har pratat mycket om toppar och att det finns kunnigt folk här.
Någon som vet om en 750 topp passar rakt på 1100ans cylinder?
Skillnad på ventilstorlek? Passar det men förbränningsrum m.m?

Mycket tacksam för svar!
MVH Calle

Ja om det är dom gamla oljekylda varianterna du pratar om.

-Samma ventil storlek.
-750 locket passar rakt av på 1100
-skall man använda 750 lock skall man ta från 88-89års modell (kortslagiga)

Det finns dom som hävdar att 750 88-89 locken är bättre än 1100, pga att insugs kanalen sitter högre upp i locket, iom det får man en rakare kanal med bättre flöde. Och förbräningsrummet är mindre än 1100 så man får högre komp.
 
Tack så hemskt mycket för ett snabbt och superbra svar!
Nu vet jag att det kommer fungera!

MVH Calle
 
Vad är rimligt pris för en GSXR1100 91-92 i originalskick.

Ge mig ett intervall så att jag vet vad jag har att jobba med :)

Har märkt själv att de ligger mellan 20-30 grovt uppskattat. Är grymt sugen på en i originalskick, helst blå/vita någon gång i framtiden.
 
Nu har ja tappat hoppet om mänskligheten! Planderade ett turbobygge på min gsx-r 1100 -89 och köpte mig en räsh kkk24 turbo och fixade mig ett plenum ja rita till själv. Lämnade det i verkstan på skolan, dum som jag är, i ett låst skåp. Tro på fan att skiten är borta!

Så snälla någon, ge mig plåster på såren, finns det någon som sitter på ett parmikuni rs36or eller 38or ? tänker slänga på en portad topp jag har liggandes och borra upp skiten ist!

Någon?=)
 
tjena.Otroligt "dött" det är i dena tråden.Ingen som har klasikerna kvar??Har själv en -91 såklart oi rätt färger..ler..
Ingen som har ett dynojet kit liggande???
 
tjena.Otroligt "dött" det är i dena tråden.Ingen som har klasikerna kvar??Har själv en -91 såklart oi rätt färger..ler..
Ingen som har ett dynojet kit liggande???

Jodå, jag har ett dynoshit liggandes, men varför montera det? Köp ett KN filter som passar i orginal luftburk, och sen upp i bänk och justera.

Men visst jag byter gärna bort hela förgasarbrygan mot din orginal! hehe
 
Du menar att jag får samma eller bättre effekt med bara ett kn-filter?
Tänkte ha både filter o dynojet o sen upp i en bänk(vilket jag tror kan kosta en del)Eller?Har haft en annan cykel innan o då med kn filter o dynojet o jag tycker absolut att den gick mycket bättre än den jag har nu.Men kanske kan ett byte med dina förgasare vara intressant..Om du inte kan tänka dig att sälja dynokitet alltså??
Mvh.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top