GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Okej, bra att veta, ska kolla någon dag vad jag har. Är det den kombinationen ni kör med också?

Någon vet vad som händer med motorkurvan om man kapar ner "mellanröret" ca 80% och har dämparen i lite Buell stil, har ett Youshimura av okänd ålder och model.

Ursäkta att jag är frågvis, min första gixxer! :)
 
Henkka skrev:
Okej, bra att veta, ska kolla någon dag vad jag har. Är det den kombinationen ni kör med också?

Någon vet vad som händer med motorkurvan om man kapar ner "mellanröret" ca 80% och har dämparen i lite Buell stil, har ett Youshimura av okänd ålder och model.

Ursäkta att jag är frågvis, min första gixxer! :)

Nu åker jag med 14/46. Varvar lite mera för snabba riviga starter.
 
Wibbe skrev:
Nu åker jag med 14/46. Varvar lite mera för snabba riviga starter.
Det är väl inte på turbohojen? Om det är det, blir det inte lite hoppigt då eller du har sänkt och förlängt?

Jag fick för mig att det var 15/47 original på 86:an, men det är kanske 15/48 där också. Nu kör jag med 17/41, men den är fortfarande lite stirrig på 1:an till 3:an. Men det gör inget :)
 
Är det någon som vill byta ett orginal kåpglas i klarglas mot mitt tonade i nyskick? Årsmodell 91-92.
 
Last edited:
JT skrev:
Är det någon som vill byta ett orginal kåpglas i klarglas mot mitt tonade i nyskick? Årsmodell 91-92.


Skulle gärna byta men tyvärr är mitt inte så fint längre men jag tror det passar, ska ta det till jobbet o prova puttsa upp det, kanske går.

men får du tag i ett o ska sälja ditt så är det intresant.
 
wannagofast skrev:
Hmm.. Surt när "folk" förstör!! Men kolla e-bay
Eller kanske.. www.andersonvintageparts.com ..

jaa...jag tycker det. Jag VILL ha blinkers stora som salladsbestick, det hör liksom till. :)

E-bay kollar jag på för jämnan, ingen tur än så länge. Men tack för tipset om andersonvintage :tummenupp

lahi skrev:
Ok, gör så :tummenupp


Aha.. Ja, det är lite synd att förstöra originalgrejorna. Men, tyvärr, jag säljer helst inte :näsblod Men skulle jag ändra mig så säger jag till :tummenupp

Kanon. Skulle du få hjärnsläpp så pm.a :)
 
JT skrev:
Snygg!

Slänger upp lite bättre bilder på min pärla, fotat av en fotograf utan Parkinsonssjukdom den här gången...

Mkt fin :tummenupp lägger även upp en bild på min -94a som blev en kort bekantskap i somras. Det var otroligt fin, en importhoj som inte rullat mer än 2300 mil och haft 5 ägare i Sverige som alla kört mkt sporadiskt.

Köpte den på impuls men färgen var lite av en issue redan från dag 1. Trodde jag skulle vänja mig men njaa....och när jag hittade min 86a så fick den ge plats i garaget....fick ett bud ute vid Brostugan en onsdagskväll och sålde den samma helg, gick +10k :)
 

Bifogat

  • mmP1010053.JPG
    mmP1010053.JPG
    127.1 KB · Visningar: 296
Last edited:
Synd att jag inte har någon bild på min hoj. Ha men inga med den övervuxna motorn i. Skilljer kanske inte så mycket för den ovane(SBP) men för det vana ögat så skilljer det en heldel.

Har en när jag höll på att passa in motorn.
 

Bifogat

  • Test.JPG
    Test.JPG
    112.9 KB · Visningar: 269
lahi skrev:
Det är väl inte på turbohojen? Om det är det, blir det inte lite hoppigt då eller du har sänkt och förlängt?

Jag fick för mig att det var 15/47 original på 86:an, men det är kanske 15/48 där också. Nu kör jag med 17/41, men den är fortfarande lite stirrig på 1:an till 3:an. Men det gör inget :)

Nejdå, det är på gathojjen! På turbon har jag nog 15/50 kanske....Men den är låååång o låg.
 
fazerfun skrev:
Mkt fin :tummenupp lägger även upp en bild på min -94a som blev en kort bekantskap i somras. Det var otroligt fin, en importhoj som inte rullat mer än 2300 mil och haft 5 ägare i Sverige som alla kört mkt sporadiskt.

Köpte den på impuls men färgen var lite av en issue redan från dag 1. Trodde jag skulle vänja mig men njaa....och när jag hittade min 86a så fick den ge plats i garaget....fick ett bud ute vid Brostugan en onsdagskväll och sålde den samma helg, gick +10k :)

Tackar!

Jag förstår att du hade problem färgen :hihi
Det var en av anledningarna att det blev en -91 för min del istället för en polares fina -93 till nästan samma pris.

Hur upplever du skilnaden på din nuvarande ur-gixxer och din -94?
Jag har inte riktigt gasat ur min hoj pga av att det snöade när jag köpte den, men jag har kört polarens -93 lite och jag tycker att den känns tyngre när man baxar runt den.

Qwerty skrev:
Synd att jag inte har någon bild på min hoj. Ha men inga med den övervuxna motorn i. Skilljer kanske inte så mycket för den ovane(SBP) men för det vana ögat så skilljer det en heldel.

Har en när jag höll på att passa in motorn.

Är det en oljekyld 1100 motor i en 750w ram?
 
JT skrev:
Tackar!

Jag förstår att du hade problem färgen :hihi
Det var en av anledningarna att det blev en -91 för min del istället för en polares fina -93 till nästan samma pris.

Hur upplever du skilnaden på din nuvarande ur-gixxer och din -94?
Jag har inte riktigt gasat ur min hoj pga av att det snöade när jag köpte den, men jag har kört polarens -93 lite och jag tycker att den känns tyngre när man baxar runt den.

Jo, den var lite...gay faktiskt :rolleyes: ...synd på ett så fint ex, den hade fan inte en repa.

Vikten tveklöst, alla de tidiga "vattenskadade" modellerna är inget för småpojkar, de är ordentligt tunga. Min -94 var ett riktigt lok när det började svänga, man fick verkligen jobba i sadeln. Men jävlar vilken motor....86an är mer kompakt, mer snabbstyrd och faktiskt roligare. Den saknar en del det där überjävliga moset från direkt botten men jag har nog gasat av mig det värsta så för mig spelar det inte så stor roll....för mig räcker 120 hk på slangen gott och väl dock :)

Polaren har en -92, sista årsmodellen med oljebrännaren. Den tycker han är optimal; mest mos kontra vikt.
 
Last edited:
JT skrev:
Är det en oljekyld 1100 motor i en 750w ram?

Japp.
Hela jobbet resulterade i en matchvikt på 221Kg fulltankad och klar. I stället för 248 som Rw750 väger. Sen så råkade det bli lite mer pulver ca 50%mer av allt. 1195cc portad topp, större ventiler, Rs38or och sen så bockade jag om mitt Yoshimura system som satt på 750in.
Tja vad säger man, det blev en raket som gör i runda slängar 300 pga fel utväxling, power wheelies utan problem och man kan dessutom lyckas slänga ner han i kurvorna. Jag skulle ha 4000rpm vid 100km/h. Nu visade det sig att min mätare visar 90 vid 115. Dvs ca120km/h vid 4000rpm och han orkar lätt in i varvstopp på 5an. (Nu saknar jag varvstopp men där det tilltänkta ska vara.) Ser lite roligt ut när man dunkar hastighetsmätaren i botten, den är ju bara graderad till 280 och vid 280 enligt mätare så tror jag inte att det går fortare än max 250 om äns det.
 
Qwerty skrev:
Japp.
Hela jobbet resulterade i en matchvikt på 221Kg fulltankad och klar. I stället för 248 som Rw750 väger. Sen så råkade det bli lite mer pulver ca 50%mer av allt. 1195cc portad topp, större ventiler, Rs38or och sen så bockade jag om mitt Yoshimura system som satt på 750in.
Tja vad säger man, det blev en raket som gör i runda slängar 300 pga fel utväxling, power wheelies utan problem och man kan dessutom lyckas slänga ner han i kurvorna. Jag skulle ha 4000rpm vid 100km/h. Nu visade det sig att min mätare visar 90 vid 115. Dvs ca120km/h vid 4000rpm och han orkar lätt in i varvstopp på 5an. (Nu saknar jag varvstopp men där det tilltänkta ska vara.) Ser lite roligt ut när man dunkar hastighetsmätaren i botten, den är ju bara graderad till 280 och vid 280 enligt mätare så tror jag inte att det går fortare än max 250 om äns det.

Låter trevligt... :yoparty
 
JT skrev:
Snygg!

Slänger upp lite bättre bilder på min pärla, fotat av en fotograf utan Parkinsonssjukdom den här gången...

Fina hoj!

Har alltid haft en svag punkt för gamla Gixxers!. Men du borde lacka fälgarna vita!! :tummenupp Min högst personliga åsikt såklart!

JT skrev:
Snygg!

Slänger upp lite bättre bilder på min pärla, fotat av en fotograf utan Parkinsonssjukdom den här gången...

Fin hoj!

Har alltid haft en svag punkt för gamla Gixxers!. Men du borde lacka fälgarna vita!! :tummenupp Min högst personliga åsikt såklart!
 
MILKY skrev:
Fin hoj!

Har alltid haft en svag punkt för gamla Gixxers!. Men du borde lacka fälgarna vita!! :tummenupp Min högst personliga åsikt såklart!

Tack!

Jag funderar faktiskt på att lacka de vita igen när jag byter däck nästa gång (nya däck sitter på nu).
 
Kan man koppla så att man får halvljus på båda reflektorerna?
Orkar generatorn med det och hur blir ljusbilden?

Vad sitter det för lampor orginal H3 eller H4?
 
Du kan byta sockeln för helljuslampan, den är inpressad i själva reflektorn. Jag tog sockeln från en gammal Mazda 323 framlampa. Sen får du bygla över från den andra lampan, ett tips är att dra nya grövre kablar fram till ett extraljus relä, och använda orginal kablarna att styra reläet med = Mycket bättre lyse!

Hlavljus bilden kan bli lite diffus, så koppla gärna bort "fel" lampa när du besiktar. Iofs kan man byta hela lyset till ett med rätt slipning på glaset, men det blir lite mer jobb och har för mig att dom är rätt dyra.
 
GSXR 750 RR projekt.......

Hej allihopa......får väl gästa denna tråd oxo......

Håller på med ett litet vinter projekt som börjar ta form.

Från början är det en gsxr750rk (även kallad dubbel R) från 1989. En superbike räser som tillverkades i 500 ex, worldwide. Vad jag vet finns det bara 4-5 st i sverige. Det som skiljde denna r mot en standard 1989 (förutom prislappen 149 000 kr ) Vad bla: Tank i alu, annan bakdämpare, kåpor med annan utformning i glasfiber, enkelsits, 40 mm förgasare, förstärkt svingarm,tätstegad låda, annan topp,vev,stakar, kolvar mm.

Mitt projekt är tänkt att behålla orginalstuket men med uppdaterade saker.

Motorn jag tänker använda är en 1277 cc 1100R motor från 1990.
Den är bänkad på 176 bakhjulshästar, bla med hjälp av:Keihin FCR flatslide 39:or,Portad topp med 31/26 ventiler, Megacyclekammar, cuttad låda, bal. vev mm mm.

Hittils har jag renoverat framgaffeln med öhlinsfjädrar, monterat en typ 3B öhlinare i bak, polerat gaffel,sving & ram, nytt vortex clipon, Marvic 3-ekrade nylackade fälgar.

Delar som jag har är, Yoshimura 4-1 i titan med kolfiber dämpare, yoshimura varvräknare, heatshield, air kit, mm. AP sexkolvsok med skivor, AP radial bromspump.....+ saker som jag säker glömt...

bif lite bilder på före & så långt som jag kommit nu....samt lite godis.....

mvh Henrik
 

Bifogat

  • efy.JPG
    efy.JPG
    50.5 KB · Visningar: 300
  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    117.3 KB · Visningar: 347
  • dfbdsdbs.JPG
    dfbdsdbs.JPG
    43.1 KB · Visningar: 200
RoosRacing skrev:
Hej allihopa......får väl gästa denna tråd oxo......

Håller på med ett litet vinter projekt som börjar ta form.

Från början är det en gsxr750rk (även kallad dubbel R) från 1989. En superbike räser som tillverkades i 500 ex, worldwide. Vad jag vet finns det bara 4-5 st i sverige. Det som skiljde denna r mot en standard 1989 (förutom prislappen 149 000 kr ) Vad bla: Tank i alu, annan bakdämpare, kåpor med annan utformning i glasfiber, enkelsits, 40 mm förgasare, förstärkt svingarm,tätstegad låda, annan topp,vev,stakar, kolvar mm.

Mitt projekt är tänkt att behålla orginalstuket men med uppdaterade saker.

Motorn jag tänker använda är en 1277 cc 1100R motor från 1990.
Den är bänkad på 176 bakhjulshästar, bla med hjälp av:Keihin FCR flatslide 39:or,Portad topp med 31/26 ventiler, Megacyclekammar, cuttad låda, bal. vev mm mm.

Hittils har jag renoverat framgaffeln med öhlinsfjädrar, monterat en typ 3B öhlinare i bak, polerat gaffel,sving & ram, nytt vortex clipon, Marvic 3-ekrade nylackade fälgar.

Delar som jag har är, Yoshimura 4-1 i titan med kolfiber dämpare, yoshimura varvräknare, heatshield, air kit, mm. AP sexkolvsok med skivor, AP radial bromspump.....+ saker som jag säker glömt...

bif lite bilder på före & så långt som jag kommit nu....samt lite godis.....

mvh Henrik
Vackert!!! (fan vad jag blir inspirerad att själv uppdatera).. :tummenupp
 
Back
Top