lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
wannagofast skrev:Alltid kul med dina projekt.. Följ gärna upp med lite bilder!!



Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wannagofast skrev:Alltid kul med dina projekt.. Följ gärna upp med lite bilder!!
Qwerty skrev:Old gixxer träff äger ju rum varje år.
Kör själv en 92a 750RW med en 1100 87a motor i.
lahi skrev:Hmmm.. var är det och när?
lahi skrev:Mycket bra initiativ att starta en sådan här tråd!Min turbogixxer från -86 med R1000-kåpor står nerplockad i garaget nu. Motor och ram står uppallade på fyra pallbockar. Resten är avskruvat, dvs. gaffel, sving, hjul, kåpor mm. mm. Ska pimpas lite! Fälgarna och svingen fick jag precis hem från glasblästring och de ska iväg i dagarna till pulverlack. De ska kromlackas så de blänker ordentligt
Bakramen ska stukas upp så jag får upp bakdelen till hyfsad höjd, kåporna ska slipas och lackas svarta, lamporna ska sitta som på 999R (ovanpå varandra) ramen ska bli svart, kromade dekaler ska beställas och resten ska putsas och slipas och poleras!
Först såg den ut som på första bilden, nu ser den ut som på andra bilden och nästa år ska den förhoppningsvis se ut ungefär som på tredje bilden.
Låter bra..lahi skrev:Det kommer en tråd sen om bygget! Ska bara vänta tills jag har något att visa
Nu är det bara en väldigt naken och isärskruvad hoj. Men när fälgarna kommer från lackeraren och lite annat smått och gott är fixat så får det bli lite bilder och info i en byggartråd
![]()
Aha! Det där låter ju väldigt skojQwerty skrev:I höstas blev det inställt av någon anledningMen det brukar vara
Gsx1100frad, Gsxr1100r, Millediablo?, jag, Freppa, Ravesmurfen, Raulis mfl (10-12st)Tidigare år har vi hyrt stugor vid gränna och fått guidade turer på lördagen med Jönköpingsfolk. Ni som brukar guida vet ju vilka ni är så ni behöver ingen vidare presentation. Man kan säga så här, det är en kanonhelg med ca 100-150mils hojåkning(från sthlm) bira och allmänt skitsnack dvs en trevlig tillställning.
Vi har kört i början av september bara för att ingen ska ha semester eller annat planerat med familjen. Om uppslutning finns så kan man även dra ihop ett gäng på vårkanten över en helg eller kanske bara över en lördag och köra lite ihop. Att flytta sig 40mil enkel för att träffa folk är ju ingen konst med en gammel gixxer.
Jodå, jag har innerskärmen kvar! Satt på hojen senast för en vecka sedan (på registreringsbesiktningen) eftersom diodljuset på min R1000-bakdel gick åt pipan så jag bytte hela bakdelen till original. Men jag är inte alls sugen på att göra mig av med den... jag har alla originaldelar kvar utom fälgar och luftburk, och de kan vara bra att ha om jag skulle få för mig att bygga tillbaka till original. Kommer säkert aldrig att hända, men man vet ju aldrigfazerfun skrev:du har möjligtvis inte kvar bakre innerskärmen (både delarna) som jag skymtar på den första bilden? Jag går i motsatt rikning...allt ska tillbaka till original på min (nåja, nästan allt...)
Hehe, ja, det krävs nog lite mod. När man väl börjar kan man inte sluta bygga...wannagofast skrev:Låter bra..
Fick ett PM från dig för ett par månader sedan ang turbo-konvertering, och sitter just och samlar "mod".. Ev behövs lite verkstads-arbete (hona loppen, vevaxel osv), har du koll på någon seriös i nv-Skåne??
Ok, ska kolla lite priser med Mats efter helgerna..lahi skrev:Aha! Det där låter ju väldigt skojDet skulle man ju kunna hänga med på, om tid finns.
Jodå, jag har innerskärmen kvar! Satt på hojen senast för en vecka sedan (på registreringsbesiktningen) eftersom diodljuset på min R1000-bakdel gick åt pipan så jag bytte hela bakdelen till original. Men jag är inte alls sugen på att göra mig av med den... jag har alla originaldelar kvar utom fälgar och luftburk, och de kan vara bra att ha om jag skulle få för mig att bygga tillbaka till original. Kommer säkert aldrig att hända, men man vet ju aldrig
Hehe, ja, det krävs nog lite mod. När man väl börjar kan man inte sluta bygga...Den enda jag förlitar mig på när det gäller motorgrejor är Mats på MP-racing i Billesholm. Han kan verkligen sina grejor. Kan vara lite svårt att få tag på honom per telefon eftersom han alltid har fullt upp, men går inte det så har han både talsvar på telefonen så ringer han upp, och så har han e-mail också. Kollas dagligen. Så hör med honom om du vill! Vet inte när/om han är där nu i juletider, men det märker du
![]()
lahi skrev:Jodå, jag har innerskärmen kvar! Satt på hojen senast för en vecka sedan (på registreringsbesiktningen) eftersom diodljuset på min R1000-bakdel gick åt pipan så jag bytte hela bakdelen till original. Men jag är inte alls sugen på att göra mig av med den... jag har alla originaldelar kvar utom fälgar och luftburk, och de kan vara bra att ha om jag skulle få för mig att bygga tillbaka till original. Kommer säkert aldrig att hända, men man vet ju aldrig![]()
Ok, gör såwannagofast skrev:Ok, ska kolla lite priser med Mats efter helgerna..
Aha.. Ja, det är lite synd att förstöra originalgrejorna. Men, tyvärr, jag säljer helst intefazerfun skrev:Faen va synd...jag har det mesta kvar också (tom ensitscuts och regplåtsbelysningen) men dessvärre inte den nedre delen av skärmen....här har någon stjärna varit framme och sågat av skärmen precis under bakljuset, antagligen för att få till något med regplåten..tycker själv det ser för jävligt ut. Men det är tydligen inte lätt att få tag i det där grejorna.![]()
Hmm.. Surt när "folk" förstör!! Men kolla e-bayfazerfun skrev:Faen va synd...jag har det mesta kvar också (tom ensitscuts och regplåtsbelysningen) men dessvärre inte den nedre delen av skärmen....här har någon stjärna varit framme och sågat av skärmen precis under bakljuset, antagligen för att få till något med regplåten..tycker själv det ser för jävligt ut. Men det är tydligen inte lätt att få tag i det där grejorna.![]()
Blitzen skrev:Aah, 7/11...![]()
Jag försöker just övertala kompisen att sälja mig en gammal 1100 han har ligger.
2006: nytt år-större motor
Henkka skrev:Hur många kuggar har ni på fram/bak dreven? Vad är optimalt för gata/stad/landsväg. Det står inget i min bok och ska kanske köpa nya till våren. Vad jag har själv har jag glömt, kommer inte åt hojen nu.
Henkka skrev:Klart du ska ta nya tag i övertalandet. Öl har orsakat både bra och dåliga avtal sedan stenåldern!![]()
2.Klumpen som delar bromsslangen till 2 i fram (ser ut som ett H och hänger precis under nedre gaffelkronan), kan man byta den mot en bvanlig banjo, (T-koppling) eller liknande? Tycker den är allmänt ful bara.
Mer öl borde lösa problemet![]()
Tror inte det är några problem att ta bort/bygga om T:t, eller dra dubbla slangar från bromshandtaget
Wibbe skrev:Den där inga klumpen till H ställer till mest problem ibland när man luftar....Funkar fint med dubbla slangar från pumpen eller en lite kort från ena oket, över till det andra är ju rätt smutt o fint oxo.
=Drex= skrev:Liten bild på min (helt orginal)![]()
Henkka skrev:Fortsätter eftersom ingen såg det...
Antal kuggar på era drev? Vad är original, pga det inte står i verkstadsboken?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |