GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
wannagofast skrev:
Alltid kul med dina projekt.. Följ gärna upp med lite bilder!!
:) Det kommer en tråd sen om bygget! Ska bara vänta tills jag har något att visa :hihi Nu är det bara en väldigt naken och isärskruvad hoj. Men när fälgarna kommer från lackeraren och lite annat smått och gott är fixat så får det bli lite bilder och info i en byggartråd :)
 
Qwerty skrev:
Old gixxer träff äger ju rum varje år.

Kör själv en 92a 750RW med en 1100 87a motor i.

ok...visste jag inte. Men så har jag ju inte varit torsk på oldskool så länge heller...
 
lahi skrev:
Hmmm.. var är det och när?


I höstas blev det inställt av någon anledning :va Men det brukar vara
Gsx1100frad, Gsxr1100r, Millediablo?, jag, Freppa, Ravesmurfen, Raulis mfl (10-12st)Tidigare år har vi hyrt stugor vid gränna och fått guidade turer på lördagen med Jönköpingsfolk. Ni som brukar guida vet ju vilka ni är så ni behöver ingen vidare presentation. Man kan säga så här, det är en kanonhelg med ca 100-150mils hojåkning(från sthlm) bira och allmänt skitsnack dvs en trevlig tillställning.
Vi har kört i början av september bara för att ingen ska ha semester eller annat planerat med familjen. Om uppslutning finns så kan man även dra ihop ett gäng på vårkanten över en helg eller kanske bara över en lördag och köra lite ihop. Att flytta sig 40mil enkel för att träffa folk är ju ingen konst med en gammel gixxer.
 
lahi skrev:
Mycket bra initiativ att starta en sådan här tråd! :tummenupp Min turbogixxer från -86 med R1000-kåpor står nerplockad i garaget nu. Motor och ram står uppallade på fyra pallbockar. Resten är avskruvat, dvs. gaffel, sving, hjul, kåpor mm. mm. Ska pimpas lite! Fälgarna och svingen fick jag precis hem från glasblästring och de ska iväg i dagarna till pulverlack. De ska kromlackas så de blänker ordentligt :) Bakramen ska stukas upp så jag får upp bakdelen till hyfsad höjd, kåporna ska slipas och lackas svarta, lamporna ska sitta som på 999R (ovanpå varandra) ramen ska bli svart, kromade dekaler ska beställas och resten ska putsas och slipas och poleras!

Först såg den ut som på första bilden, nu ser den ut som på andra bilden och nästa år ska den förhoppningsvis se ut ungefär som på tredje bilden.

du har möjligtvis inte kvar bakre innerskärmen (både delarna) som jag skymtar på den första bilden? Jag går i motsatt rikning...allt ska tillbaka till original på min (nåja, nästan allt... :rolleyes: )
 
lahi skrev:
:) Det kommer en tråd sen om bygget! Ska bara vänta tills jag har något att visa :hihi Nu är det bara en väldigt naken och isärskruvad hoj. Men när fälgarna kommer från lackeraren och lite annat smått och gott är fixat så får det bli lite bilder och info i en byggartråd :)
Låter bra..
Fick ett PM från dig för ett par månader sedan ang turbo-konvertering, och sitter just och samlar "mod".. Ev behövs lite verkstads-arbete (hona loppen, vevaxel osv), har du koll på någon seriös i nv-Skåne??
 
Qwerty skrev:
I höstas blev det inställt av någon anledning :va Men det brukar vara
Gsx1100frad, Gsxr1100r, Millediablo?, jag, Freppa, Ravesmurfen, Raulis mfl (10-12st)Tidigare år har vi hyrt stugor vid gränna och fått guidade turer på lördagen med Jönköpingsfolk. Ni som brukar guida vet ju vilka ni är så ni behöver ingen vidare presentation. Man kan säga så här, det är en kanonhelg med ca 100-150mils hojåkning(från sthlm) bira och allmänt skitsnack dvs en trevlig tillställning.
Vi har kört i början av september bara för att ingen ska ha semester eller annat planerat med familjen. Om uppslutning finns så kan man även dra ihop ett gäng på vårkanten över en helg eller kanske bara över en lördag och köra lite ihop. Att flytta sig 40mil enkel för att träffa folk är ju ingen konst med en gammel gixxer.
Aha! Det där låter ju väldigt skoj :) Det skulle man ju kunna hänga med på, om tid finns.

fazerfun skrev:
du har möjligtvis inte kvar bakre innerskärmen (både delarna) som jag skymtar på den första bilden? Jag går i motsatt rikning...allt ska tillbaka till original på min (nåja, nästan allt... :rolleyes: )
Jodå, jag har innerskärmen kvar! Satt på hojen senast för en vecka sedan (på registreringsbesiktningen) eftersom diodljuset på min R1000-bakdel gick åt pipan så jag bytte hela bakdelen till original. Men jag är inte alls sugen på att göra mig av med den... jag har alla originaldelar kvar utom fälgar och luftburk, och de kan vara bra att ha om jag skulle få för mig att bygga tillbaka till original. Kommer säkert aldrig att hända, men man vet ju aldrig :hihi

wannagofast skrev:
Låter bra..
Fick ett PM från dig för ett par månader sedan ang turbo-konvertering, och sitter just och samlar "mod".. Ev behövs lite verkstads-arbete (hona loppen, vevaxel osv), har du koll på någon seriös i nv-Skåne??
Hehe, ja, det krävs nog lite mod. När man väl börjar kan man inte sluta bygga... :hihi Den enda jag förlitar mig på när det gäller motorgrejor är Mats på MP-racing i Billesholm. Han kan verkligen sina grejor. Kan vara lite svårt att få tag på honom per telefon eftersom han alltid har fullt upp, men går inte det så har han både talsvar på telefonen så ringer han upp, och så har han e-mail också. Kollas dagligen. Så hör med honom om du vill! Vet inte när/om han är där nu i juletider, men det märker du :tummenupp
 
lahi skrev:
Aha! Det där låter ju väldigt skoj :) Det skulle man ju kunna hänga med på, om tid finns.


Jodå, jag har innerskärmen kvar! Satt på hojen senast för en vecka sedan (på registreringsbesiktningen) eftersom diodljuset på min R1000-bakdel gick åt pipan så jag bytte hela bakdelen till original. Men jag är inte alls sugen på att göra mig av med den... jag har alla originaldelar kvar utom fälgar och luftburk, och de kan vara bra att ha om jag skulle få för mig att bygga tillbaka till original. Kommer säkert aldrig att hända, men man vet ju aldrig :hihi


Hehe, ja, det krävs nog lite mod. När man väl börjar kan man inte sluta bygga... :hihi Den enda jag förlitar mig på när det gäller motorgrejor är Mats på MP-racing i Billesholm. Han kan verkligen sina grejor. Kan vara lite svårt att få tag på honom per telefon eftersom han alltid har fullt upp, men går inte det så har han både talsvar på telefonen så ringer han upp, och så har han e-mail också. Kollas dagligen. Så hör med honom om du vill! Vet inte när/om han är där nu i juletider, men det märker du :tummenupp
Ok, ska kolla lite priser med Mats efter helgerna..
 
lahi skrev:
Jodå, jag har innerskärmen kvar! Satt på hojen senast för en vecka sedan (på registreringsbesiktningen) eftersom diodljuset på min R1000-bakdel gick åt pipan så jag bytte hela bakdelen till original. Men jag är inte alls sugen på att göra mig av med den... jag har alla originaldelar kvar utom fälgar och luftburk, och de kan vara bra att ha om jag skulle få för mig att bygga tillbaka till original. Kommer säkert aldrig att hända, men man vet ju aldrig :hihi

Faen va synd...jag har det mesta kvar också (tom ensitscuts och regplåtsbelysningen) men dessvärre inte den nedre delen av skärmen....här har någon stjärna varit framme och sågat av skärmen precis under bakljuset, antagligen för att få till något med regplåten..tycker själv det ser för jävligt ut. Men det är tydligen inte lätt att få tag i det där grejorna. :(
 
wannagofast skrev:
Ok, ska kolla lite priser med Mats efter helgerna..
Ok, gör så :tummenupp

fazerfun skrev:
Faen va synd...jag har det mesta kvar också (tom ensitscuts och regplåtsbelysningen) men dessvärre inte den nedre delen av skärmen....här har någon stjärna varit framme och sågat av skärmen precis under bakljuset, antagligen för att få till något med regplåten..tycker själv det ser för jävligt ut. Men det är tydligen inte lätt att få tag i det där grejorna. :(
Aha.. Ja, det är lite synd att förstöra originalgrejorna. Men, tyvärr, jag säljer helst inte :näsblod Men skulle jag ändra mig så säger jag till :tummenupp
 
fazerfun skrev:
Faen va synd...jag har det mesta kvar också (tom ensitscuts och regplåtsbelysningen) men dessvärre inte den nedre delen av skärmen....här har någon stjärna varit framme och sågat av skärmen precis under bakljuset, antagligen för att få till något med regplåten..tycker själv det ser för jävligt ut. Men det är tydligen inte lätt att få tag i det där grejorna. :(
Hmm.. Surt när "folk" förstör!! Men kolla e-bay
Eller kanske.. www.andersonvintageparts.com ..
 
Blitzen skrev:
Aah, 7/11... :tummenupp
Jag försöker just övertala kompisen att sälja mig en gammal 1100 han har ligger.
2006: nytt år-större motor

Klart du ska ta nya tag i övertalandet. Öl har orsakat både bra och dåliga avtal sedan stenåldern! :D


1.Hur många kuggar har ni på fram/bak dreven? Vad är optimalt för gata/stad/landsväg. Det står inget i min bok och ska kanske köpa nya till våren. Vad jag har själv har jag glömt, kommer inte åt hojen nu.

2.Klumpen som delar bromsslangen till 2 i fram (ser ut som ett H och hänger precis under nedre gaffelkronan), kan man byta den mot en bvanlig banjo, (T-koppling) eller liknande? Tycker den är allmänt ful bara.

God Hjul på er alla! önskar Henrik
 
Henkka skrev:
Hur många kuggar har ni på fram/bak dreven? Vad är optimalt för gata/stad/landsväg. Det står inget i min bok och ska kanske köpa nya till våren. Vad jag har själv har jag glömt, kommer inte åt hojen nu.

Vad sitter det orginal?

God Jul på er alla!
 
Last edited:
Henkka skrev:
Klart du ska ta nya tag i övertalandet. Öl har orsakat både bra och dåliga avtal sedan stenåldern! :D

2.Klumpen som delar bromsslangen till 2 i fram (ser ut som ett H och hänger precis under nedre gaffelkronan), kan man byta den mot en bvanlig banjo, (T-koppling) eller liknande? Tycker den är allmänt ful bara.

Mer öl borde lösa problemet :fyllisar

Tror inte det är några problem att ta bort/bygga om T:t, eller dra dubbla slangar från bromshandtaget
 
Den där inga klumpen till H ställer till mest problem ibland när man luftar....Funkar fint med dubbla slangar från pumpen eller en lite kort från ena oket, över till det andra är ju rätt smutt o fint oxo.
 
Wibbe skrev:
Den där inga klumpen till H ställer till mest problem ibland när man luftar....Funkar fint med dubbla slangar från pumpen eller en lite kort från ena oket, över till det andra är ju rätt smutt o fint oxo.

Problemet är att jag inte vill byta bort mina fina stålomspunna slangar som jag har putsat. :gnissla Det är 2 st som går upp till "H" och sen en upp till pumpen, alltså borde ett vanligt T platsa där, eller?
 
=Drex= skrev:
Liten bild på min (helt orginal) :)

Snygg!

Slänger upp lite bättre bilder på min pärla, fotat av en fotograf utan Parkinsonssjukdom den här gången...
 

Bifogat

  • DSCF00440.JPG
    DSCF00440.JPG
    95.2 KB · Visningar: 300
  • DSCF00460.JPG
    DSCF00460.JPG
    53.9 KB · Visningar: 363
Fortsätter eftersom ingen såg det...

Antal kuggar på era drev? Vad är original, pga det inte står i verkstadsboken?
 
Henkka skrev:
Fortsätter eftersom ingen såg det...

Antal kuggar på era drev? Vad är original, pga det inte står i verkstadsboken?

15/48 är det på min '91a orginal.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top