GSX-R 1000 K7-tråden

goma

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2013
Ort
Götene
Hoj
Triumph Tiger XC, Suzuki GSXR 750, 1953 Monark Blue Arrow, Tuono V4R
Hej
Någon här som har erfarenhet av kinaplast till suzukin.
Och finns det plast skal till tanken?
Blir ju begränsat urval om man måste välja något som matchar tanken, omlackering är ingen lösning för man vill ju kunna plocka på original.
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Snart vår. Har ni eller planerar göra något kul med er cykel?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hej
Någon här som har erfarenhet av kinaplast till suzukin.
Och finns det plast skal till tanken?
Blir ju begränsat urval om man måste välja något som matchar tanken, omlackering är ingen lösning för man vill ju kunna plocka på original.

Jag köpte kinaplast till min K3 som satt näst intill perfekt. Tanken löste jag genom foliering, som ser ut som skit :3freak Så jag beställde en tankkåpa från Grevens som jag kommer lämna in på lackering. Folien får sitta kvar som ett utmärkt nötningsskydd mot skit som kan komma in under tankkåpan och matta ner lacken.
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Någon här som behöver en uppsättning original fotpinnar?
Kompletta med fästen, stag och hälplattor.
Släng iväg ett PM så löser vi det därifrån. DSC_0489.jpg
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Hittade lite mer godis från min gamle K7a idag... Någon som behöver en Autotuner!?
uploadfromtaptalk1428951442150.jpguploadfromtaptalk1428951485677.jpg

Kittet ligger på ca 3500 hos Motospeed
 
Last edited:

DajM

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
GSXR 1000
Hej!
Behöver hjälp med halvljuset!

Köpte en K7:a nyligen och ska koppla ur Xenon ljuset för kommande besiktning. Jag köper en ny lampa som enligt både servicemanual och mc handlare ska vara en H7.Jag kopplar ur Xenon:et och ska sätta dit H7:an inga problem? jooodå.
Kontakten för lampan är för en H4 lampa. Okej. måste ha blivit fel tänker jag och köper en H4. Passar mot kontakten och lampan skiner fint. Men går inte in i lycktan :huvet

Ni som har bytt lampa i era maskiner vad är det som ska sitta? H7 passar i lycktan men inte med kontakten. H4 passar med kontakten men inte med lycktan.

I sprängskissen ser jag inte att det fattas någon del. Kontakten ser ut att vara orginal, iaf inte fifflad med.
Tacksam för svar.!
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Hej!
Behöver hjälp med halvljuset!

Köpte en K7:a nyligen och ska koppla ur Xenon ljuset för kommande besiktning. Jag köper en ny lampa som enligt både servicemanual och mc handlare ska vara en H7.Jag kopplar ur Xenon:et och ska sätta dit H7:an inga problem? jooodå.
Kontakten för lampan är för en H4 lampa. Okej. måste ha blivit fel tänker jag och köper en H4. Passar mot kontakten och lampan skiner fint. Men går inte in i lycktan :huvet

Ni som har bytt lampa i era maskiner vad är det som ska sitta? H7 passar i lycktan men inte med kontakten. H4 passar med kontakten men inte med lycktan.

I sprängskissen ser jag inte att det fattas någon del. Kontakten ser ut att vara orginal, iaf inte fifflad med.
Tacksam för svar.!

H7 ska det vara, tidigare ägare har högst troligt varit och rotat i kablarna så kolla efter skarvar alternativt om denne har varit redig så kan kontaktstycket bara ha blivit bytt för att passa till xenonljuset.
 
Last edited:

DajM

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
GSXR 1000
Tack för svar.
Jag köpte en H7 kontakt idag på Mekonomen och satte dit. funkar kalas nu :yoparty
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag jagar kåpstag och bakram till en k7a. Om någon har detta liggande så hör av dig till mig. Hakan.hultqvisthotmail.se
 

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Gixxer 1000 K8
Är det nån här inne som har Bazzaz med qs till sin gixxer? Jag sitter och velar om jag ska skaffa det eller PCV. Vilken är att föredra? Det vore kul med quickshift, men är det värt de extra slantarna?
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Är det nån här inne som har Bazzaz med qs till sin gixxer? Jag sitter och velar om jag ska skaffa det eller PCV. Vilken är att föredra? Det vore kul med quickshift, men är det värt de extra slantarna?
QS är värt pengarna alla dagar i veckan inklusive helgfria söndagar!
Kör med Dynojets qs och det funkar kalas.
 

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Gixxer 1000 K8
Man blir ju inte klok på alla olika prylar. Jag trodde inte att dynojet hade qs. Räcker det med att köpa en pc5 och en pressure shift sensor eller måste man köpa shift rod också? Finns det inte nåt jätte enkelt sätt för nån som mig med ett färdigt paket bara så man får en totalkostnad?
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Slå en signal till Motospeed, där får du svar på pris direkt.

Skaffar du PC5 så är det bara att komplettera med shiftrod och sensor, när allt är monterat pluggar du in datorn via Usb till PC5an och aktiverar Qs funktionen, färdigt.
Väldigt enkelt att gå in efteråt och ändra både bryttid samt lägsta varv som den skall vara aktiv.
 

Orginell

Ny medlem
Gick med
30 May 2014
Ort
Borås
Hoj
2007 Suzuki K7
Googlat och youttubat som en galning utan lycka

Jag kan väl inte vara den förste som stöter på detta problem ?

Håller på och xenon konverterar hel och halvljuset, halv är klart men att komma åt helljuset verkar vara väldigt krångligt.

Innan jag ger mig in i det undrar jag om någon som redan gjort detta har tips vilken väg som är smidigast och enklast för att komma åt helljuset.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Googlat och youttubat som en galning utan lycka

Jag kan väl inte vara den förste som stöter på detta problem ?

Håller på och xenon konverterar hel och halvljuset, halv är klart men att komma åt helljuset verkar vara väldigt krångligt.

Innan jag ger mig in i det undrar jag om någon som redan gjort detta har tips vilken väg som är smidigast och enklast för att komma åt helljuset.

Kruxet med helljuset är väl att Xenon inte är konstruerat för att vara tänt några korta sekunder. Xenonlampan mår inte bra.
Har du kollat vilken spänning du har på lampstiften med helljuset tänt? Man tar ut lampan ur lyktan och mäter på stiften med lampan lite urdragen ur kontakten.
Jag hade 11,5 Volt på lampstiften på min Triumph. Med en generator som gav mätt direkt efter regulatorn 14,3 till 14,4 Volt.
Så det lönade sig verkligen med nytt kablage, 2,5mm2 direkt från batteriets minus-pol till en ny lampkontakt och från batteriets plus-pol via ett Biltema 42305 till en ny lampkontakt.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Elsystem/Rela/Rela-2000017796/
Nu har jag 14 Volt mätt på lampstiften. Vilket ska ge ca 80% mer ljus.
Och det är skillnad ! :)
Annars finns ju möjligheten montera en BiXenonlampa. Dvs den är alltid tänd. Men ändra läge halv/helljus.
Har du supertur är "halvljusbilden" så låg så den inte bländar "vid halvljus" när lycktan är in justerad för helljus.
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top