GSX-R 1000 K7-tråden

Hej
Någon här som har erfarenhet av kinaplast till suzukin.
Och finns det plast skal till tanken?
Blir ju begränsat urval om man måste välja något som matchar tanken, omlackering är ingen lösning för man vill ju kunna plocka på original.
 
Snart vår. Har ni eller planerar göra något kul med er cykel?
 
Hej
Någon här som har erfarenhet av kinaplast till suzukin.
Och finns det plast skal till tanken?
Blir ju begränsat urval om man måste välja något som matchar tanken, omlackering är ingen lösning för man vill ju kunna plocka på original.

Jag köpte kinaplast till min K3 som satt näst intill perfekt. Tanken löste jag genom foliering, som ser ut som skit :3freak Så jag beställde en tankkåpa från Grevens som jag kommer lämna in på lackering. Folien får sitta kvar som ett utmärkt nötningsskydd mot skit som kan komma in under tankkåpan och matta ner lacken.
 
Någon här som behöver en uppsättning original fotpinnar?
Kompletta med fästen, stag och hälplattor.
Släng iväg ett PM så löser vi det därifrån. DSC_0489.jpg
 
Hittade lite mer godis från min gamle K7a idag... Någon som behöver en Autotuner!?
uploadfromtaptalk1428951442150.jpguploadfromtaptalk1428951485677.jpg

Kittet ligger på ca 3500 hos Motospeed
 
Last edited:
Hej!
Behöver hjälp med halvljuset!

Köpte en K7:a nyligen och ska koppla ur Xenon ljuset för kommande besiktning. Jag köper en ny lampa som enligt både servicemanual och mc handlare ska vara en H7.Jag kopplar ur Xenon:et och ska sätta dit H7:an inga problem? jooodå.
Kontakten för lampan är för en H4 lampa. Okej. måste ha blivit fel tänker jag och köper en H4. Passar mot kontakten och lampan skiner fint. Men går inte in i lycktan :huvet

Ni som har bytt lampa i era maskiner vad är det som ska sitta? H7 passar i lycktan men inte med kontakten. H4 passar med kontakten men inte med lycktan.

I sprängskissen ser jag inte att det fattas någon del. Kontakten ser ut att vara orginal, iaf inte fifflad med.
Tacksam för svar.!
 
Hej!
Behöver hjälp med halvljuset!

Köpte en K7:a nyligen och ska koppla ur Xenon ljuset för kommande besiktning. Jag köper en ny lampa som enligt både servicemanual och mc handlare ska vara en H7.Jag kopplar ur Xenon:et och ska sätta dit H7:an inga problem? jooodå.
Kontakten för lampan är för en H4 lampa. Okej. måste ha blivit fel tänker jag och köper en H4. Passar mot kontakten och lampan skiner fint. Men går inte in i lycktan :huvet

Ni som har bytt lampa i era maskiner vad är det som ska sitta? H7 passar i lycktan men inte med kontakten. H4 passar med kontakten men inte med lycktan.

I sprängskissen ser jag inte att det fattas någon del. Kontakten ser ut att vara orginal, iaf inte fifflad med.
Tacksam för svar.!

H7 ska det vara, tidigare ägare har högst troligt varit och rotat i kablarna så kolla efter skarvar alternativt om denne har varit redig så kan kontaktstycket bara ha blivit bytt för att passa till xenonljuset.
 
Last edited:
Jag jagar kåpstag och bakram till en k7a. Om någon har detta liggande så hör av dig till mig. Hakan.hultqvisthotmail.se
 
Är det nån här inne som har Bazzaz med qs till sin gixxer? Jag sitter och velar om jag ska skaffa det eller PCV. Vilken är att föredra? Det vore kul med quickshift, men är det värt de extra slantarna?
 
Är det nån här inne som har Bazzaz med qs till sin gixxer? Jag sitter och velar om jag ska skaffa det eller PCV. Vilken är att föredra? Det vore kul med quickshift, men är det värt de extra slantarna?
QS är värt pengarna alla dagar i veckan inklusive helgfria söndagar!
Kör med Dynojets qs och det funkar kalas.
 
Man blir ju inte klok på alla olika prylar. Jag trodde inte att dynojet hade qs. Räcker det med att köpa en pc5 och en pressure shift sensor eller måste man köpa shift rod också? Finns det inte nåt jätte enkelt sätt för nån som mig med ett färdigt paket bara så man får en totalkostnad?
 
Slå en signal till Motospeed, där får du svar på pris direkt.

Skaffar du PC5 så är det bara att komplettera med shiftrod och sensor, när allt är monterat pluggar du in datorn via Usb till PC5an och aktiverar Qs funktionen, färdigt.
Väldigt enkelt att gå in efteråt och ändra både bryttid samt lägsta varv som den skall vara aktiv.
 
Googlat och youttubat som en galning utan lycka

Jag kan väl inte vara den förste som stöter på detta problem ?

Håller på och xenon konverterar hel och halvljuset, halv är klart men att komma åt helljuset verkar vara väldigt krångligt.

Innan jag ger mig in i det undrar jag om någon som redan gjort detta har tips vilken väg som är smidigast och enklast för att komma åt helljuset.
 
Googlat och youttubat som en galning utan lycka

Jag kan väl inte vara den förste som stöter på detta problem ?

Håller på och xenon konverterar hel och halvljuset, halv är klart men att komma åt helljuset verkar vara väldigt krångligt.

Innan jag ger mig in i det undrar jag om någon som redan gjort detta har tips vilken väg som är smidigast och enklast för att komma åt helljuset.

Kruxet med helljuset är väl att Xenon inte är konstruerat för att vara tänt några korta sekunder. Xenonlampan mår inte bra.
Har du kollat vilken spänning du har på lampstiften med helljuset tänt? Man tar ut lampan ur lyktan och mäter på stiften med lampan lite urdragen ur kontakten.
Jag hade 11,5 Volt på lampstiften på min Triumph. Med en generator som gav mätt direkt efter regulatorn 14,3 till 14,4 Volt.
Så det lönade sig verkligen med nytt kablage, 2,5mm2 direkt från batteriets minus-pol till en ny lampkontakt och från batteriets plus-pol via ett Biltema 42305 till en ny lampkontakt.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Elsystem/Rela/Rela-2000017796/
Nu har jag 14 Volt mätt på lampstiften. Vilket ska ge ca 80% mer ljus.
Och det är skillnad ! :)
Annars finns ju möjligheten montera en BiXenonlampa. Dvs den är alltid tänd. Men ändra läge halv/helljus.
Har du supertur är "halvljusbilden" så låg så den inte bländar "vid halvljus" när lycktan är in justerad för helljus.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top