GSX-R 1000 K7-tråden

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Denna olja är väl bra för 7an Motul 300v 10W40 4L? Är väl riktigt fin racingolja eller vad är skillnaden mot Motul 7100 10W40 må tro?
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Nej du behöver inte ställa ventilerna nu. Tycker dock att du ska byta broms vätska och om du vet hur man gör så passa på att byta olja i gafflarna. Jag kör på 7100 oljan. Vet inte om 300 är så mycket bättre. Men sen så är byter jag olja ofta.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Nej du behöver inte ställa ventilerna nu. Tycker dock att du ska byta broms vätska och om du vet hur man gör så passa på att byta olja i gafflarna. Jag kör på 7100 oljan. Vet inte om 300 är så mycket bättre. Men sen så är byter jag olja ofta.

beställde 4 nya ngk stift ändå plus 4l olja motuls 300v, värstingolja :), dock vet jag inte bekväm med att byta i gafflarna bromsvätska kommer bytas med.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Någon som sitter o trycker på en motor till en k7/k8 i bra skick som de vill bli av med kan pm mig :) Vevlagret skar på min i helgen.
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Någon som sitter o trycker på en motor till en k7/k8 i bra skick som de vill bli av med kan pm mig :) Vevlagret skar på min i helgen.

Usch va trist. Har ingen motor över men är lite nyfiken på om du fick någon förvarning. Som att motorn började ticka, knacka eller något annat ont missljud? Anledningen till att jag frågar är att jag har ett lite konstigt ljud i min. Har dock hört att det troligen är kamkedjesträckaren men man undrar ju. Anyways, lycka till.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Usch va trist. Har ingen motor över men är lite nyfiken på om du fick någon förvarning. Som att motorn började ticka, knacka eller något annat ont missljud? Anledningen till att jag frågar är att jag har ett lite konstigt ljud i min. Har dock hört att det troligen är kamkedjesträckaren men man undrar ju. Anyways, lycka till.


Jag fick ett missljud som var svårt att tyda, lät nästan som om något låg löst och vibrerade. Lät mer på mellanregistret än på höga varv. Gick ut och körde ett pass på banan och sen gick det hela fort. Ljudet blev högre och hojen började gå riktigt dåligt. Nu är jag faktiskt inte säker på att det är vevlagret som har gett sig, men så fort jag vet vad det var som hände så kan jag skriva det här i tråden. Hoppas du slipper detta med din hoj :)
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Hej!

Jag letar efter en pedantskött lågmilare GSXR 1000-08 blå/vit med blåa fälgar.
Hojen ska ha full servicebok med stämplar och den ska inte ha varit vurpad eller tappad.

Max 2000mil.

Hör gärna av dig om du har en till salu eller vet någon som vill sälja.

Tack på förhand!

Mvh, Kristian
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hej!

Bror min har varit ute hela eftermiddagen på en skön tur, men efter tankning och påväg hem så startar inte hojen...när man vrider på tändningen skall man ju höra soppa pumpen men det gör man inte. Den går runt på startmotorn men startar ej. Till saken hör att imobilzern blinkar plötsligt fast nyckeln sitter i.

Tacksam för tips.

Suzuki K7 3800mil
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Duckar och slänger ur mig en fråga såhär inför semester.
Tänkte prova en liten tripp nu under semestern med damen bakpå cutsen. Någon som har erfarenhet av Biltemas packväskor, eller packväskor över huvud taget på en gixxer samtidigt som man har någon på cutsen?

Nej, har inte reflexväst när jag kör....:yoparty
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hej!

Bror min har varit ute hela eftermiddagen på en skön tur, men efter tankning och påväg hem så startar inte hojen...när man vrider på tändningen skall man ju höra soppa pumpen men det gör man inte. Den går runt på startmotorn men startar ej. Till saken hör att imobilzern blinkar plötsligt fast nyckeln sitter i.

Tacksam för tips.

Suzuki K7 3800mil

Tack Cyberman..visade sig att batteriet var visset..:hihi
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Hej, på min k7a upptäckte ja efterkörning att det har läckt ur olja ur kompressionskruven på framgaffeln. Trodde först det var bromsvätska..
Kan det bero på hårda nedslag vid bakhjulskörningen (gaffeln är otät eller för påfrestad just då)
En lite pöl i garaget efter den stått.
Hur löser man detta, byta olja i gaffeln o nya packningar/o-ringar?
Kanske bara packningen vid själva kompressionsskruven som är otät?

Någon som har tips på hur jag ska bära mig åt? :)
20140710_090319.jpg20140710_090252.jpg
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Någon som har en vattenkylare till en 1000 k7 till salu? Pma i så fall. Polaren fick tyvärr sin kylare sönderskjuten av stenskott på mantorp idag
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Är det någon som har en eftermarknads stötdämpare liggandes? Min original håller inte riktigt måttet på bana längre. Kan även tänka mig ett byte om det är så att någon har nått flashigt på sin hoj och känner att dom inte behöver det av någon anledning.

Det mesta är av intresse. Öhlins, Wilbers, ELKA, Nitron m.fl. Bara det är ställbar hög komp, låg komp och retur med extern behållare, dvs liknande originalet.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Kolla upp säkringarna är mitt första tips..

Tja!

Jätte konstigt det här med K7an...bror laddade batteriet och då gick den i gång som sagt, senare när han skulle köra samma dag så var det tillbaks på ruta ett..startar inte.
Han köpte nytt batteri i hopp att det var det som var kass, men inte heller det fungerade. Han har kollat säkringar och allt möjligt men lyckas inte hitta något fel.
Att få tag i en mekaniker för hjälp verkar helt omöjligt...tidigast på AVA MC är 13 augusti:gnissla

Tips mottages tacksamt.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Tja!

Jätte konstigt det här med K7an...bror laddade batteriet och då gick den i gång som sagt, senare när han skulle köra samma dag så var det tillbaks på ruta ett..startar inte.
Han köpte nytt batteri i hopp att det var det som var kass, men inte heller det fungerade. Han har kollat säkringar och allt möjligt men lyckas inte hitta något fel.
Att få tag i en mekaniker för hjälp verkar helt omöjligt...tidigast på AVA MC är 13 augusti:gnissla

Tips mottages tacksamt.

Något som drar ström? laddar den batteriet som den ska?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top