GSX-R 1000 K7-tråden

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Min erfarenhet är att omdrevningen löser de flesta typer av "prestandaproblem" i form av dåligt mellanregister osv för oss vanliga svenssons


Egentligen så är jag väl inte i behov utav den där extra kraften om jag ska vara helt ärlig, tänkte mer byta om det fanns några trattar till en bra peng. Ska ju ändå ha av luftburken när jag ska byta tändstift :)

Vad Rekommenderas för drevning? 15/45 som EBS? Jag vill ju inte nå varvstoppet på anderstorps rakan innan 200 skylten. vilken är den banan som jag kör mest. Kör just nu med 16/43 vilket är alldeles för hög utväxling
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Egentligen så är jag väl inte i behov utav den där extra kraften om jag ska vara helt ärlig, tänkte mer byta om det fanns några trattar till en bra peng. Ska ju ändå ha av luftburken när jag ska byta tändstift :)

Vad Rekommenderas för drevning? 15/45 som EBS? Jag vill ju inte nå varvstoppet på anderstorps rakan innan 200 skylten. vilken är den banan som jag kör mest. Kör just nu med 16/43 vilket är alldeles för hög utväxling

Jag har 265 enligt laptimerns gps precis innan jag bromsar på Mantorp. Då har jag precis varvat ur 5an.
Vet inte hur den rakan står sig mot den på Anderstorp. Men den är ju bra lång, dock uppför.

Ska köra Aragon om en månad, kan återkomma med rapport då. Varvar jag inte ur där så ska det inte vara några problem på Anderstorp. Den rakan är ganska precis 1 km och lutar nedför.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag har 265 enligt laptimerns gps precis innan jag bromsar på Mantorp. Då har jag precis varvat ur 5an.
Vet inte hur den rakan står sig mot den på Anderstorp. Men den är ju bra lång, dock uppför.

Ska köra Aragon om en månad, kan återkomma med rapport då. Varvar jag inte ur där så ska det inte vara några problem på Anderstorp. Den rakan är ganska precis 1 km och lutar nedför.

Oj det var fort! Jag skickar i femman på mantorp men ligger väl inte mer än 2-3 sek innan jag börjar bromsa strax innan 200 skylten. Anderstorps rakan är plan och 1 km lång. Men väntar med spänning på din rapport från aragon! Är vansinnigt avundsjuk :)
 
Last edited:

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Nån som går i tankar på att sälja sin välvårdade K7-8??
Abstinensen är total sen jag blev av med min för 2 årsen.
Släng iväg ett PM om du tänkt tanken.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
K7a med 182hk på hjulet, med yoshimura helsystem och powercommander, pc3. Hur många hk kan den tänkas ha i motorn?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Kollade upp lite försäkring på gixxern ca 10500 hel/hel ej avställningsbar på LF Suzuki märkesförsäkring helt ok :) Men satan vilken självrisk om man lägger hojen i gruset 25000 pix :p
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Folksam hel/helår 12576 kr ej anställningsbar 6000 kr i självrisk på vagnskada 3000 kr i stöld...
Bor i Märsta, Stockholm för min K7
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Är själv i planeringsstadiet...
Jag själv funderar på att dreva om vid bankörning...
Men dom som har gjort det tycker dom får bättre "vrid" i mellanregistret...
Skillnad mot dom andra är att jag har helsystem som tar bort delar av det "dåliga mellanregistret"
därav att jag fortfarande är i planeringsstadiet...
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Är själv i planeringsstadiet...
Jag själv funderar på att dreva om vid bankörning...
Men dom som har gjort det tycker dom får bättre "vrid" i mellanregistret...
Skillnad mot dom andra är att jag har helsystem som tar bort delar av det "dåliga mellanregistret"
därav att jag fortfarande är i planeringsstadiet...

Okej.. Tackar för dina svar!
 

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
Tjena!

Verkar vara mycket kunnigt folk här så jag tänkte slänga ut en fråga jag hade behöv ett svar på:)

Köpte mig en GSXR1000 k8 i somras och på hojen var det monterat ett GPS system med 2 pipor (utan katt) Men då jag inte är någon älskare av dubbel pipiga system så köpte jag mig ett akrapovic slipon till en FZ1n som jag tänkt bygga om så det passar direkt på grenröret (utan katt) Och nu då till frågan..
Vad använder jag mig av för mapp på min pc5:a? blir det några bekymmer när man bygger eget?
Samt om det finns någon som byggt eget system och har någon bild/skiss/ritning som kan vara till hjälp.. Mitt önske mål är att få det så kort under fotpinnen som möjligt, lite som Honda CBR 1000 -08 har det..

Mycket tacksam för alla svar jag kan få.. dumma som smarta :D

Ha det gött i solskent..

MVH Freddan
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Letar efter en framfälg till min k7'a. :huvet Ingen som har en liggande eller vet någon som har en? Behöver inga skivor om det nu underlättar. Tack.
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Tjena!

Verkar vara mycket kunnigt folk här så jag tänkte slänga ut en fråga jag hade behöv ett svar på:)

Köpte mig en GSXR1000 k8 i somras och på hojen var det monterat ett GPS system med 2 pipor (utan katt) Men då jag inte är någon älskare av dubbel pipiga system så köpte jag mig ett akrapovic slipon till en FZ1n som jag tänkt bygga om så det passar direkt på grenröret (utan katt) Och nu då till frågan..
Vad använder jag mig av för mapp på min pc5:a? blir det några bekymmer när man bygger eget?
Samt om det finns någon som byggt eget system och har någon bild/skiss/ritning som kan vara till hjälp.. Mitt önske mål är att få det så kort under fotpinnen som möjligt, lite som Honda CBR 1000 -08 har det..

Mycket tacksam för alla svar jag kan få.. dumma som smarta :D

Ha det gött i solskent..

MVH Freddan

Finns antagligen ingen mapp som passar exakt till det du tänker göra så du får leta upp en som kommer så nära som möjligt. En dämpare istället för två osv. Borde gå att hitta på powercommanders hemsida. Lycka till!
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
tänkte serva min k7 som gått ca 1500mil, vad gäller? Olja, filter samt rengöra kn-filtret samt fetta in det. När ska man byta tändstift egentligen? Är det overkill att göra det nu? Vilken olja rekommenderar ni? eller köra på det som står i boken kanske..
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Du behöver inte byta stift vid 1500 mil. Vanligtvis så byts stift när man gör den stora servicen runt 2400 mil. Men har du liggande så byt bara. Inget svårt men ett av stiften är lite jävligt. Du behöver en ledad förlängare. Ang olja så finns det lika många åsikter som det finns oljor. Själv kör jag på motul men det går ju lika bra med något annat märke. Lycka till.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Du behöver inte byta stift vid 1500 mil. Vanligtvis så byts stift när man gör den stora servicen runt 2400 mil. Men har du liggande så byt bara. Inget svårt men ett av stiften är lite jävligt. Du behöver en ledad förlängare. Ang olja så finns det lika många åsikter som det finns oljor. Själv kör jag på motul men det går ju lika bra med något annat märke. Lycka till.

Ventiler ställs väl också vid 2400mil, inte nödvändigt nu va? Inget annat som är viktigt att byta? 10w/40 full syntet va?
Tack
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top