GSX-R 1000 K7-tråden

Last edited:
Hörde med en firma vad dom sa om bromsningen på växlarna och en X-TRE box och fick detta svar om någon mer tycker det är intressant att veta.

Det finns en fördröjning(ca 0,5 sec ) på tändkurvorna på 2:an och 3:ans
växel för att klara ljudprovet som knappt är märkbar.
Jag skulle inte lägga ut en massa pengar på någon box.

Så det blir bara en pcV för min del.
 
Någon med bra tips på däck/märken från bra hemsidor o vilka man bör hålla sig undan
Burn Burn Burn the rubber is gone :crash :yoparty :banana
 
Har köpt mig en till hoj så tiden räcker inte till riktigt då jag ska börja greja med alla tre. Så jag funderar på att strunta i att sätta på insugstrattarna och pcV på suzukin.
Någon som är intresserad kan ju pm mig om det är intressant
 
Ni som kör bana med era K7-K8. Vad kör ni med för utväxling?

Körde min i http://www.gearingcommander.com/ och med orginalutväxling och slicks så har jag en teoretisk topphastighet på 323 km/h vid 12500 varv. Känns inte optimalt för varken svenska banor eller effekten i hojen.
Funderade på att gå ner till 15/45. Någon som har testat det?
 
Tjena!

Är i behov av ett gaffelben(höger).
Någon som har ett liggandes och vill sälja eller vet var man kan köpa ett till ett ok pris
 
Last edited:
Hej!

Någon som har ett par skjutspinnar liggandes hemma som kan tänkas sälja dem? Jag är intresserad över är själva original fästet till ljuddämparna. Råkade vurpa på anderstorp och knäckte det vänstra fästet.
 
Hej, söker en framfälg med skivor till en 07a så om det skulle vara så att någon har en liggande så får ni gärna höra av er.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 
Behöver lite hjälp.
Kollade på en k7 1000. Hojen va tysk import från början, riktigt fin o allt de där. Dock saknas det servicebok (vem bryr sig) men även extra nyckeln och den röda.
Kan man på något sätt göra en till kopia på nyckeln utan den röda eller är det kört?
 
Finns ingen röd nyckel till K7 utan man åker till verkstaden som programmerar in nya nyckeln
med hjälp av den nyckeln som du har. Det är i alla fall vad jag har hört.

Ring Lelle på Din MC i Rotebro han kan svara på din fråga, och samtidigt passa på och
fråga vad en ny nyckel med transponder kostar :tummenupp
 
Finns ingen röd nyckel till K7 utan man åker till verkstaden som programmerar in nya nyckeln
med hjälp av den nyckeln som du har. Det är i alla fall vad jag har hört.

Ring Lelle på Din MC i Rotebro han kan svara på din fråga, och samtidigt passa på och
fråga vad en ny nyckel med transponder kostar :tummenupp

Tackar
 
Ni som kör bana med era K7-K8. Vad kör ni med för utväxling?

Körde min i http://www.gearingcommander.com/ och med orginalutväxling och slicks så har jag en teoretisk topphastighet på 323 km/h vid 12500 varv. Känns inte optimalt för varken svenska banor eller effekten i hojen.
Funderade på att gå ner till 15/45. Någon som har testat det?

Svarar på min egen fråga, om någon annan kan ha nytta av det.

15/45 gjorde stooor skillnad, betydligt piggare.
Skulle nog kunna gå upp 1 eller två kugg till bak, men då passar inte kedjan längre utan man måste gå upp på 114 länkars kedja. Körde nu senast med Michelin 20/69-17 slicks, dom är lite större än Dunlop slicksen jag kört på tidigare (195/60-17), så med lite mindre rullomkrets så skulle nog drevningen bli perfekt som allaround drevning för dom svenska banorna.
 
Har ett litet bekymmer, när jag bytte framdrev så lyckades jag paja "pickupen" för hastighetsmätaren som sitter utanpå framdrevet. Upptäckte igår att det resulterar i att styrdämparen inte fungerar alls. Fick en tankslapper of a lifetime på Sviesta igår.

Har beställt nya delar, men i väntan på att dom kommer. Är det någon som vet om man kan "lura" styrdämparen så att den alltid är aktiverad?
 
Dra ut sladden och mät hur många volt det kommer ur sladden från hojen som går in i styrdämpen. Tror det är runt 10 volt. Det jag inte har klurat ut är om 10 volt gör dämpen trögare eller lättare... Teoretisk bör den tillföra mer volt upp till 10 volt ju snabbare man kör...
 
Dra ut sladden och mät hur många volt det kommer ur sladden från hojen som går in i styrdämpen. Tror det är runt 10 volt. Det jag inte har klurat ut är om 10 volt gör dämpen trögare eller lättare... Teoretisk bör den tillföra mer volt upp till 10 volt ju snabbare man kör...

Problemet är ju att just nu så får jag inte igång den. Det jag mäter nu är ju volttalet som går ut när den ska vara inaktiverad, just det har jag ju inte jätte mycket nytta av. Man skulle behöva mäta under körning tror jag.
 
Någon som vet vad dessa små plast "expandrar" kallas på svenska?

IMG_0036.jpg
IMG_0037.jpg

Håller på med att byta kåpor på hojjen och dessa verkar inte gå att återanvända..
Nån som vet var dessa går att beställa?
 
Skulle gissa att du kan beställa från närmaste Suzuki handlare. Berätta gärna vad du fick betala för jag behöver byta några på min oxå.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 
Back
Top