GSX-R 1000 K7-tråden

alltså är ni helt 100 på att garantin faller om man inte varit inne med hojen 1 gång om år. För jag tänkte åka in med min på tisdag på 1200 mils service och jag var inte in på nån service ifjol pga endast 350 mils körning, i helvete jag tänker betala en service då jag lika gärna kan göra det själv om garantin faller
 
alltså är ni helt 100 på att garantin faller om man inte varit inne med hojen 1 gång om år. För jag tänkte åka in med min på tisdag på 1200 mils service och jag var inte in på nån service ifjol pga endast 350 mils körning, i helvete jag tänker betala en service då jag lika gärna kan göra det själv om garantin faller

Vad jag fick höra från pengamaskinen Din MC så var det kinkigt med garantin vid utebliven service/ej inom rek. intervall (även oljebyten skall göras av aukt. Suzuki verkstad). Vad jag hört från kompisar så verkar både Yamaha och Honda tillåta egna oljebyten utan att garantin förloras, men detta var alltså verkstadschefen tydlig med att det INTE gäller Suzuki. Till saken hör även att den ytterligare 3 år förlängda garantin (2 år fabriksgaranti) som förmodligen ett försäkringsbolag finansierar lär ha en hel bibel med reservationer och friskrivningar för att kunna slippa det mesta. Så funkar det i bilbranschen iaf.

Inget försäljningsställe skulle kunna gå runt om man inte tvingade in folk på "eftermarknaden", dvs svindyra servicar i utbyte mot "garanti". Kommentera gärna om någon har en annan uppfattning kring detta spektakel :)
 
Last edited:
Hejsan.
Va med om en rätt konstig sak på min hoj i helgen.
Va ute och körde lugnt (Övnings körde med tjejens grabb)
Och efter ca 3-4 ´mil så börjar det blinka om oljelampan och det stod FI eller F1 i displayen. Stanna direkt och kolla genom hojen men kunde inte hitta nått och den lät och gick som den skulle. Sen när jag starta upp den så hade lampan slutat blinka och tripen va framme igen. är det någon som har koll på det här med felmeddelande på dom här hojarna och vet vad det betyder. hojen är en gsxr 1000 K8.

Jompa
 
Hejsan.
Va med om en rätt konstig sak på min hoj i helgen.
Va ute och körde lugnt (Övnings körde med tjejens grabb)
Och efter ca 3-4 ´mil så börjar det blinka om oljelampan och det stod FI eller F1 i displayen. Stanna direkt och kolla genom hojen men kunde inte hitta nått och den lät och gick som den skulle. Sen när jag starta upp den så hade lampan slutat blinka och tripen va framme igen. är det någon som har koll på det här med felmeddelande på dom här hojarna och vet vad det betyder. hojen är en gsxr 1000 K8.

Jompa

FI står väl för fuel injection dvs bränsle insprutningen om jag inte är helt ute och cyklar! Kan man inte få felmeddelande kollade hos verkstaden? Mjukvarurelaterat, signal fr lambdasond/katalysator?
Du får väl köra på och dyker det upp igen så hade jag åkt inom en aukt. suzuki verkstaden och bett dem plugga in dator och kolla.
 
Hejsan.
Va med om en rätt konstig sak på min hoj i helgen.
Va ute och körde lugnt (Övnings körde med tjejens grabb)
Och efter ca 3-4 ´mil så börjar det blinka om oljelampan och det stod FI eller F1 i displayen. Stanna direkt och kolla genom hojen men kunde inte hitta nått och den lät och gick som den skulle. Sen när jag starta upp den så hade lampan slutat blinka och tripen va framme igen. är det någon som har koll på det här med felmeddelande på dom här hojarna och vet vad det betyder. hojen är en gsxr 1000 K8.

Jompa

Du har ingen pcIII o varva över rödmarkeringen vid tillfället? Iallafall något som sker då ifall du har gammal programvara
 
Tackar för svar. Lamban är borta lika så katten + ventilen. sitter pc III och den är mappad för det här systemet. för ca 2 år sen hos motospeed i Västerås.
 
Hrm....var och "råkade" provköra en gsx r 1000 -11 av en "lurig" säljare...måste erkänna att jag blev grymt sugen på att byta och det visste säkert säljaren med.....är det skillnad på gsx r årsm 09, 10, 11...är ju lite skillnad i pris om inte annat.
 
Någon mer som får avsevärt mer vibrationer vid runt 7000 varv och upp till stoppet???
Ska man be ngn kolla på det eller är det jag som nojjar?
 
Någon mer som får avsevärt mer vibrationer vid runt 7000 varv och upp till stoppet???
Ska man be ngn kolla på det eller är det jag som nojjar?

........................................

Har aldrig varit över 7.000 varv...;)

Kan inte påstå att jag märkt någon större skillnad...
 
Några mer bud??:confused:

Du ska inte ha några onormala vibrationer som gör det jobbigt att köra, då är något fel.
Du får kolla över det väsentliga såsom:

däcktryck
tappat några balansvikter?
spårar hojen?
rätt kedjespänning
styrlager
hjullager
gå över bultar od så inget sitter löst

det jag kommer på nu... mvh
 
Du ska inte ha några onormala vibrationer som gör det jobbigt att köra, då är något fel.
Du får kolla över det väsentliga såsom:

däcktryck
tappat några balansvikter?
spårar hojen?
rätt kedjespänning
styrlager
hjullager
gå över bultar od så inget sitter löst

det jag kommer på nu... mvh

Okej får känna och klämma, men känns lite som motorrelaterat. Tack för svar!
 
Hur ställer man in shiftlighten på hojen?
Tack på förhand.

Hittade på ett annat forum.

So people are to lazy to us the search function so here it is spelled out.

To adjust the shift light.
Condition of the bike: off
-turn the key the On position while pushing and holding the button next to the light.
-The Guage cluster will go through its normal self check procedure.
-Tac Needle will jump to where the Shift Light is set.
-You may now release the button next to the shift light.
-Now you can push it to adjust it in 500rpm incriments.
-Once you have it where you want it, either push and hold the button again, or turn the key to off.

To turn Shift Light on.
Condition of the Bike: On
-Push and hold shift light button.
-Light will eluminate and Lighting bolt symbol will apear on dash
-let go of button

To turn shift light off
Condition of the Bike: Off
-Push and hold Shift Light button
-Light will flash then turn off and Lighting Bolt symbol will disapear from Dash.
OR
-Turn key Off.

*Note*
You will have to turn Shift Light every time you turn the Key on.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top