GSX-R 1000 K7-tråden

köp smala flatstift kabelskor så kan du använda den befintliga kontakten och behöver inte klippa sönder nått
:tummenupp
:rofl:rofl:rofl

Du har helt rätt men jag har gjort en poäng av att inte klippa i elen så att jag ska kunna återställa den helt vid försäljning.

Jag körde inte en meter på gatan förra året och hade inga planer på det i år heller tills besiktningen kom på tal. På kraschkåporna finns det inget bakljus så där spelar det ingen roll.

Tips på hur jag kan lösa detta utan att klippa i elen eller att använda ståltråd?

/S
 
:rofl:rofl:rofl

Du har helt rätt men jag har gjort en poäng av att inte klippa i elen så att jag ska kunna återställa den helt vid försäljning.

Jag körde inte en meter på gatan förra året och hade inga planer på det i år heller tills besiktningen kom på tal. På kraschkåporna finns det inget bakljus så där spelar det ingen roll.

Tips på hur jag kan lösa detta utan att klippa i elen eller att använda ståltråd?

/S

Det finns färdiga banjos med kablar som passar i originalhärvan. Hur smidigt som helst :tummenupp
Köpte min på Stibix.
 
Det finns färdiga banjos med kablar som passar i originalhärvan. Hur smidigt som helst :tummenupp
Köpte min på Stibix.

Ok, kollade på deras hemsida men den sa inte mycket utan det var till att skicka en mailfråga. Har du artikelnummer eller något liknande?

/S
 
Går det att byta axeln som driver vattenpumpen? (inte den som sitter på pumpen utan den som sitter kvar i motorn när man tagit bort vatten pumpen) utan att klyva motorn?
 
Nivågivare till GSXR 1000 K7-K8

Nivågivare till GSXR 1000 K7-K8 köpes kolla bilden. Även intresserad av att köpa bränslepumpen komplett men endast om nivågivaren finns kvar:tummenupp
 

Bifogat

  • fuel.jpg
    fuel.jpg
    41.4 KB · Visningar: 69
Hittade den har sköna tråden som kanske kan räta ut en del frågetecken.. Håller på att montera ihop en K7 från grunden så att säga.. Någon som känner för att ta en bild på sin hoj och via var kopplings slangen ska gå. Under eller över motorfästena på vä sida? Gärna lite bilder. Finns inga bra bilder på det i mekboken....

/MVH Micke
 
Hittade den har sköna tråden som kanske kan räta ut en del frågetecken.. Håller på att montera ihop en K7 från grunden så att säga.. Någon som känner för att ta en bild på sin hoj och via var kopplings slangen ska gå. Under eller över motorfästena på vä sida? Gärna lite bilder. Finns inga bra bilder på det i mekboken....

/MVH Micke

Fan jag var helt seriös och gick ut och knäppte kort, med blixt :huvet

Nåja, slangen övergår till ett rör som går efter insidan av rambenet ungefär som röda strecket visar.

Hoppas du blir lite klokare av skitbilderna.
 

Bifogat

  • IMG_0755.jpg
    IMG_0755.jpg
    229.4 KB · Visningar: 65
  • IMG_0756.jpg
    IMG_0756.jpg
    227.3 KB · Visningar: 50
  • IMG_0758.jpg
    IMG_0758.jpg
    270.3 KB · Visningar: 47
  • röd.jpg
    röd.jpg
    225.1 KB · Visningar: 53
Last edited:
Nivågivare till GSXR 1000 K7-K8 köpes kolla bilden. Även intresserad av att köpa bränslepumpen komplett men endast om nivågivaren finns kvar:tummenupp

Jag har en reservtank med komplett bränslepump och du har ett PM.

Min hoj gick igenom besikningen iaf, trots "zigenarmecket" (fanns inte tid för annat:rolleyes:).
 
Tjena!

Finns det något "bra att veta" inför ett köp av en GSX-R 1000 K7 eller K8?
Tänkte även kika hur det funkar med Suzukis femårsgaranti, är det enbart enligt miltalen som den behöver servas eller är det 1 gång/år också som måste uppfyllas?

Tack på förhand!
 
Tjena!

Finns det något "bra att veta" inför ett köp av en GSX-R 1000 K7 eller K8?
Tänkte även kika hur det funkar med Suzukis femårsgaranti, är det enbart enligt miltalen som den behöver servas eller är det 1 gång/år också som måste uppfyllas?

Tack på förhand!

Vissa serier hade byte av avgasventil och ecu på garantin (återkallelse)
Mer än 1 har haft problem med att någon skiva fram släppt lite grann från nitarna (klonkat vid rörelse och pålagd broms) Även det på garanti ifall det skett inom garantitiden.
Det är minst 1 gång/år samt 600 mil som gäller för att garantin ska gälla. Dock ej återkallelse som gäller oavsett.

Annars rent generellt en felfri hoj som kommer göra dig galet nöjd. Själv så har jag inget behov att köpa en nyare båge.
Mer "sporthoj" får du inte för pengarna..ändå upp till 150.000 om du frågar mig :tummenupp

Edit: Blev lite lyrisk där..säg upp till 120K iallafall ;)
 
Last edited:
Ang motorgarantin så är det säkert som tidigare "skribent" säger dvs 1 gång per år samt 600 mils intervall. Vet dock inte hur kravet på "dokumentationen" av oljebyten 1 gång per år ser ut. I serv.boken så står ju endast de s.k 600 mils service intervallerna listade:

Först Leverans
1: service 100 mil
2: service 600 mil
3: service 1200 mil
Osv..

Men men... Jag håller med föregående talare om att det är fina cyklar!
Dessutom tycker jag att dom är "tämligen" behagliga att åka landsväg på.
 
Vissa serier hade byte av avgasventil och ecu på garantin (återkallelse)
Mer än 1 har haft problem med att någon skiva fram släppt lite grann från nitarna (klonkat vid rörelse och pålagd broms) Även det på garanti ifall det skett inom garantitiden.
Det är minst 1 gång/år samt 600 mil som gäller för att garantin ska gälla. Dock ej återkallelse som gäller oavsett.

Annars rent generellt en felfri hoj som kommer göra dig galet nöjd. Själv så har jag inget behov att köpa en nyare båge.
Mer "sporthoj" får du inte för pengarna..ändå upp till 150.000 om du frågar mig :tummenupp

Edit: Blev lite lyrisk där..säg upp till 120K iallafall ;)
Allright, låter ju bra det där sånär som på en sak..
Ett intressant objekt har nämligen gått runt 200 mil på 2 år men är enbart servad en gång (100 mila) för mer än ett år sedan. Dvs. den innefattas inte längre av garantin?!
Frågan är huruvida man ska ställa sig till detta, om den garantin är något man bör ha..

EDIT: Vad brukar en 600-milsservice gå på i runda slängar på dessa hojar?
 
Last edited:
Allright, låter ju bra det där sånär som på en sak..
Ett intressant objekt har nämligen gått runt 200 mil på 2 år men är enbart servad en gång (100 mila) för mer än ett år sedan. Dvs. den innefattas inte längre av garantin?!
Frågan är huruvida man ska ställa sig till detta, om den garantin är något man bör ha..

EDIT: Vad brukar en 600-milsservice gå på i runda slängar på dessa hojar?

Nej, den innefattas inte av garantin då.
Om vi säger såhär..rasar motorn oförklarligt så har de chansen att hävda att du inte har rätt till ersättning på något sätt pga utebliven service = ingen garanti.
Dock så är det sällsynt att så pass allvarliga o dyra fel sker som inte täcks av en återkallelse som jag sa tidigare inte har något med ifall man har garantin kvar eller inte. Den görs isåfall på alla hojar i den serie som täcks av återkallelsen gratis (om svensksåld)
Sen så ifall vi kollar på genomsnittet på hojarna ute...tror inte ens hälften har garantin kvar eller att ens ägarna vet om att de SKA servas minst en gång per år oavsett miltal.
Jag personligen hade inte brytt mig så mycket men vi är alla olika o vissa är lite nojiga o vill självklart vara 100% säkra. Sen ifall tex en skiva lossnar från nitarna o klonkar så tror jag fan inte de börjar gräva i serviceboken för att komma undan ett gratis byte av just skivan. Men men..you never know.

Priset på en 600 mila service tror jag låg på ca 2500:-. Gör du det själv kommer du undan för ca 600-1000kr beroende på vilken olja du vill använda. 600 mila service är endast oljebyte, oljefilterbyte, rengöring av luftfilter o kontroll av småsaker som nivåer på alla vätskor etc. Dock så försvinner som sagt garantin
 
Allright, låter ju bra det där sånär som på en sak..
Ett intressant objekt har nämligen gått runt 200 mil på 2 år men är enbart servad en gång (100 mila) för mer än ett år sedan. Dvs. den innefattas inte längre av garantin?!
Frågan är huruvida man ska ställa sig till detta, om den garantin är något man bör ha..

EDIT: Vad brukar en 600-milsservice gå på i runda slängar på dessa hojar?

Sluta noja och köööp! :) Garantin går ändå ut snart om det är en K7:a
 
En fråga kring kring slip.on och demontering av katt.
Tänkte montera ett 4:1 slip-on på hojen (katalysatorn plockas bort).
Hur gör man med elkopplingen på katten som jag förmodar är styrningen/kopplingen
för lambdasonden? Kan man bara koppla bort eller måste man montera en "lambda eliminator"? Någon som vet var man enklast/billigast får tag i en sådan om det behövs?
 
Slipon monterat! Det fanns plats för montering av styrningen till lambdasonden så det blev enna bra... Cykeln ser lite nättare ut och ljudet betydligt trevligare - har endast startat - får bli en längre tur senare i e.m/kväll...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top