GSX-R 1000 K7-tråden

Har ni märkesförsäkring, eller vad kör ni på? Är ju bra premie men hjälp vilken självrisk det var!
 
ja, dom rånar en men men, ser att du är från Stenugnsstaden, då är du bekant med korv-ann??; );););) jävlar vad stånkmätt man blir där:tummenupp

...............................................................

En halvspecial på korvarn så står man sig en vecka.... sjuka lass me mos...
Tror dock att det var än mer förr i tiden....
 
Jag har monterat kraschpuckar runtom på min K7a från Evotech. Vet inte om jag inbillar mig men tycker det känns som den vibrerar mer från motorn nu, är det nån mer som har upplevt samma sak efter kraschpucks montering?
Såg även att puckarna som sitter i övre motorfästet hade vridit sig lite, ska man stoppa loctite på bultarna?
 
Lyckades äntligen få tag i en db killer till mitt Yoshimura Japan Trioval singel tack vare killarna på racerepairs.se

Novis fråga, behöver den mappas om nu med db killern monterad eller kan jag fortsätta köra på den mappning bike gjorde för min hoj med pc3, yoshimura, kn filter men utan db killer :confused:
 
Lyckades äntligen få tag i en db killer till mitt Yoshimura Japan Trioval singel tack vare killarna på racerepairs.se

Novis fråga, behöver den mappas om nu med db killern monterad eller kan jag fortsätta köra på den mappning bike gjorde för min hoj med pc3, yoshimura, kn filter men utan db killer :confused:

jag skulle kört på samma mapp!!
 
Tack för input.
Vilken effektskillnad det blev (åt den sämre hållet) med db killern monterad. Den får nog vara med på bana och vid besiktningen :rolleyes:
 
Då var gixxern nybesiktigad, Satt i DB-killern ,,bes mannen ..hahaaaa sa till och med den hära e det drag iiiiii.....nu ere 2 lugna år till nästa..

Min blev också race klar för 2 år framåt :)

Faaan, nu måste min besiktigas också...

Har jag fattat det rätt att de inte kollar avgasvärden och att ni fick igenom era hojjar med db killer i?

Ytterligare ett problem för mig är att jag har WalterMoto fotpinnar på=ingen bromljus när man bromsar bak. Antar att detta inte kommer att gå igenom? Någon som vet säkert?

Någons om vet om alla kåporna måste vara på? Så länge lamperna är på plats, bryr de sig om resten?

Jag kör ju nästan bara på bana med den så vill "återställa" så lite som möjligt...

Tack för hjälpen!

/S
 
Faaan, nu måste min besiktigas också...

Har jag fattat det rätt att de inte kollar avgasvärden och att ni fick igenom era hojjar med db killer i?

Ytterligare ett problem för mig är att jag har WalterMoto fotpinnar på=ingen bromljus när man bromsar bak. Antar att detta inte kommer att gå igenom? Någon som vet säkert?

Någons om vet om alla kåporna måste vara på? Så länge lamperna är på plats, bryr de sig om resten?

Jag kör ju nästan bara på bana med den så vill "återställa" så lite som möjligt...

Tack för hjälpen!

/S

Vilka fotpinnar du har skiter besiktningen i men bakbromsen måste funka samt bromsljuset måste lysa, vet ingen som fått ombesiktning för att kåporna inte satt på, trots helfordonsgodkännande.

Med andra ord, fixa så allt funkar och lyser som det ska så ska det inte vara några problem!!
 
Yoshimura TRC

Jag har ett Yoshimura TRC med dubbla pipor och kattersättare som jag tänkte sälja om någon är sugen?! Ser ut som splitt nytt!! PM:a ett bud!:tummenupp

198192_10150159703636934_526881933_8330134_2220813_n.jpg

P9040487.jpg

P9040488.jpg
 
Köp en banjo kontakt så kan du få fungerande bromsljus bak också. Nej man kollar inte avgasvärden på motorcyklar se bara till att den inte låter så mycket. Det behövs inte heller kåpor på cykeln så länge alla lyasen etc finns monterat
Faaan, nu måste min besiktigas också...

Har jag fattat det rätt att de inte kollar avgasvärden och att ni fick igenom era hojjar med db killer i?

Ytterligare ett problem för mig är att jag har WalterMoto fotpinnar på=ingen bromljus när man bromsar bak. Antar att detta inte kommer att gå igenom? Någon som vet säkert?

Någons om vet om alla kåporna måste vara på? Så länge lamperna är på plats, bryr de sig om resten?

Jag kör ju nästan bara på bana med den så vill "återställa" så lite som möjligt...

Tack för hjälpen!

/S
 
Kalas med avgasvärdet men vad är en banjokontakt och hur ska jag fästa den i fotpinnen?

/Stefan

Köp en banjo kontakt så kan du få fungerande bromsljus bak också. Nej man kollar inte avgasvärden på motorcyklar se bara till att den inte låter så mycket. Det behövs inte heller kåpor på cykeln så länge alla lyasen etc finns monterat
 
Är det någon av er som har koll på vart man kan få tag en oljemålning med K7 motiv. Kärringen vill köpa rosa kuddar så jag måste göra en maskulin mot attack. Eller känner ni till någon duktig fotograf man kan köpa bilder av?
 
OK, då är jag med på vad det är men det löser nog inte mitt problem.
Jag har kvar kontakten från orginalkabelstammen men på fotpinnarna (WalterMoto eftermarknads) så finns det inget förberett för att "aktivera" (i praktiken dra ut bromskontakten).
På orginalpinnarna finns det en liten pigg med en fjäder som ska göra detta samt en metalögla som ska hålla i kontakten. Detta saknas på WalterMoto pinnarna.

Ska jag göra en fullösning med ståltråd och buntband och kommer detta att gå igenom bestiktningen eller ska jag bita i det sura äpplet och sätta tillbaka orginalet bara för att byta tillbaka samma kväll???:huvet

Det är mest luftningen av systemet och att jag behöver ny bromsvätska som gör mig desperat att slippa byta.

/S

Kontakten längst ner på vänster sida på denhär länken är det: http://www.nbmhydraulic.com/kat_1005_sv_017.htm

BK992-03-32 är artikelnumret på den som passar din cykel:tummenupp
 
Jag har också Valtermoto 3,5 fotpinnar på min K7a. Det du måste göra om du monterar en "tryckbanjo" är att klippa av orginal kablarna(2st) som går till bromsljuskontakten till orginalpinnarna, sätta ihop den med kablarna till nya banjobulten och så sjävlklart montera dit den då. Visst, du måste lufta men då har du en fungerande bromljuskontakt till bakbromsen monterat iaf så då behöver du aldrig bekymra dig om det mer:tummenupp

Det är ju det rätta sättet att göra de på som både ser bra ut och funkar som det ska, istället för att göra nått halvdant zigenarmeck med ståltråd och massa skit...

OK, då är jag med på vad det är men det löser nog inte mitt problem.
Jag har kvar kontakten från orginalkabelstammen men på fotpinnarna (WalterMoto eftermarknads) så finns det inget förberett för att "aktivera" (i praktiken dra ut bromskontakten).
På orginalpinnarna finns det en liten pigg med en fjäder som ska göra detta samt en metalögla som ska hålla i kontakten. Detta saknas på WalterMoto pinnarna.

Ska jag göra en fullösning med ståltråd och buntband och kommer detta att gå igenom bestiktningen eller ska jag bita i det sura äpplet och sätta tillbaka orginalet bara för att byta tillbaka samma kväll???:huvet

Det är mest luftningen av systemet och att jag behöver ny bromsvätska som gör mig desperat att slippa byta.

/S
 
halvdant zigenarmeck med ståltråd och massa skit...
:rofl:rofl:rofl

Du har helt rätt men jag har gjort en poäng av att inte klippa i elen så att jag ska kunna återställa den helt vid försäljning.

Jag körde inte en meter på gatan förra året och hade inga planer på det i år heller tills besiktningen kom på tal. På kraschkåporna finns det inget bakljus så där spelar det ingen roll.

Tips på hur jag kan lösa detta utan att klippa i elen eller att använda ståltråd?

/S
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top