GSX-R 1000 K7-tråden

om någon bytt sin tankkåpa, men sitter på orginalet och vill bli av med den så skicka iväg ett pm till mig.
 
kedjan börjar bli sliten

Hola!

Har kört 1800 mil ca, och har börjat se 3-4 stycken o-ringar på kedjan som gått av och pekar upp som små spröt här och var längs kedjan. Dreven är ganska fina fortfarande. Anar att vissa mekanikers härliga teorier om att "man spänner kedjan lite extra vid service för att den sen ska sträcka sig" givit konsekvenser. Är det akut drivpaketsbyte som gäller inför nästa säsong, eller finns någon redundanstanke med kedjor som gör att de inte alls är slut för att några oringar givit upp? Kan slaska upp en bild på konstverket sen..
 
Hola!

Har kört 1800 mil ca, och har börjat se 3-4 stycken o-ringar på kedjan som gått av och pekar upp som små spröt här och var längs kedjan. Dreven är ganska fina fortfarande. Anar att vissa mekanikers härliga teorier om att "man spänner kedjan lite extra vid service för att den sen ska sträcka sig" givit konsekvenser. Är det akut drivpaketsbyte som gäller inför nästa säsong, eller finns någon redundanstanke med kedjor som gör att de inte alls är slut för att några oringar givit upp? Kan slaska upp en bild på konstverket sen..

Är det orginaldrev så bryt allt.
1800 mil då ska drivpaketet vara slut vid "aktiv" körning och börjar närma sig vid "normal" körning.

Jag skulle bytt allt för inte slänga ut 1500 kr på en kedja och sen är den slut efter 200 mil pga nån skada eller slitet drev.. dreven är billiga kedjan är det dyra.
 
Jag måste erkänna en sak jag saknar min gixxer k8:yoparty när min hoj blev stulen så köpte jag en s1000rr grym hoj men den har inte det där lilla extra som gixxer hade kan inte sätta fingret på vad det är visst bmw är mer snabb styrd bättre bromsar jäkla klipp i motorn men där är nått som saknas
 
Ni som har koll...K7:an var ju inne på reklamation pga avgasventilen spökade. Gällde de ALLA eller bara vissa serier??
 
Som uppföljning till frågan så undrar jag om nån vet vilka garanti åtgärder det fanns på k8an samt om den hade några svagheter!?

Inga garantiåtgjärder på den..dock så får vi se i framtiden ifall det blir ramförstärkning som på K5/K6
 
vilka fälgar passar?
Som jag fattat så är det inga problem med fälgar från 05 och uppåt.
från tidigare modeller så är det skivorna fram som är större resp mindre. vilket tydligen ska gå att lösa med distanser.
Men hur är det med bak fälgar?

och är det nån som har koll på hur det är med 750/600 passar/passar inte

Är det mindre fälgar på dom(smalare) hur är det med bromsskivor.

Mvh

Jompa
 
Ska börja operera dit nytt drivpaket. Är det värt att byta till ett 16-drev fram på en K7 1000cc? Lyckats läsa mig till att folk uppnår en lite "piggare karaktär" mha ett kugg mindre fram. Tänkte att orginaldrevningen kanske huvudsakligen är optimerad för större banor, som inte ens existerar i Sverige? Eller är det rent av en skitdålig idé att ändra såna här saker på en redan sjukt porrig hoj som K7/K8?
 
Last edited:
Ja då var hojen nyservad och har fått nya sulor. Nu är det bara att invänta våren!

Det är lite spännande att rulla hojen ut och in i släpvagn så här års med all jävla is som är överallt. Lätt att halka till och så ligger man där under hojen och undrar hur dyrt blir det här då...
 
Ska börja operera dit nytt drivpaket. Är det värt att byta till ett 16-drev fram på en K7 1000cc? Lyckats läsa mig till att folk uppnår en lite "piggare karaktär" mha ett kugg mindre fram. Tänkte att orginaldrevningen kanske huvudsakligen är optimerad för större banor, som inte ens existerar i Sverige? Eller är det rent av en skitdålig idé att ändra såna här saker på en redan sjukt porrig hoj som K7/K8?

jag har 16- drev i fram och 43 (original) bak, märker inte mycket av det, möjligtsvis lite rappare iväg från rödlyset, jag ska prova en lr 2 kugg upp i bak för att testa vid nästa drivpaketbyte!
 
Sluta upp med tankarna om att dreva!
Det är ju inga mopeder längre med 170bhp!
Skiten lyfter ju t o m på 3an - här finns en tråd som uttömmande förklarar det du "inte" vill höra :D
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=229548

Men visst, det kan ju kännas roligt mentalt att det lyfter i 5an på gaspådrag - att det sedan bara går i 100km/h kan kanske kvitta....
 
Nån som har ett bagster tankskydd över, gärna vitt eller svart?!
Ska dra en vända ner till Luxemburg i maj å vill slippa ryggan.
 
Tjena! Skall iväg och kolla på en k8 idag.
Något just specifikt med modellen jag skall kolla extra på?
Eller är det bara det gamla vanliga som på alla hojar?
 
Hallå grabbar!

Ä på jakt efter en rktigt fin K7. Så om någon ska sälja, hojta till.
Krav: Så nära nyskick som är möjligt eller bättre!
Pris: betalar bra om den är riktigt fin!

Tack för mig :)
 
Sluta upp med tankarna om att dreva!
Det är ju inga mopeder längre med 170bhp!
Skiten lyfter ju t o m på 3an - här finns en tråd som uttömmande förklarar det du "inte" vill höra :D
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=229548

Men visst, det kan ju kännas roligt mentalt att det lyfter i 5an på gaspådrag - att det sedan bara går i 100km/h kan kanske kvitta....

vadå till och med ??

Min sura -05 gick ju upp på gasen på 4:an orginal drevat.

fast jaaaa just ja...detta är ju K7 tråden..lite tröttare..lite sämre..:rofl :rofl :D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top