Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
grymt jobbat. nu vill vi se film![]()
Snyggt!![]()
Funkar det bra med vattenkyld oljekylare? Vad har den för kapacitet? Ser väldigt smidig ut på bilden.
Detta blir sista inlägget i tråden.
Hojen ska inte uppgraderas mer och i så fall bara med intercooler och launch control i höst, samt reggas med turbo. Även sista inlägget för att det är på tok för lite trådvisningar och svar i tråden för att det ska vara värt tiden att ladda upp bilder på datorn, redigera, sen ladda upp på imgur, för att sedan lägga upp här och skriva texter när man bara pratar med sig själv
SH har inte varit SH på riktigt sen jag reggade mig här för 10 år sen, men tiderna ändras och det verkar som turbo eller sporthojar överhuvudtaget inte är detta forumets intresse längre. Tråkigt att denna sidan dör ut känns det som. Är väl facebook-gruppers fel... eller folkets ålder
Kör snyggt på vägarna och kolla in länkarna under min signatur om det nu finns någon som vill fortsätta följa
Detta blir sista inlägget i tråden.
Hojen ska inte uppgraderas mer och i så fall bara med intercooler och launch control i höst, samt reggas med turbo. Även sista inlägget för att det är på tok för lite trådvisningar och svar i tråden för att det ska vara värt tiden att ladda upp bilder på datorn, redigera, sen ladda upp på imgur, för att sedan lägga upp här och skriva texter när man bara pratar med sig själv
SH har inte varit SH på riktigt sen jag reggade mig här för 10 år sen, men tiderna ändras och det verkar som turbo eller sporthojar överhuvudtaget inte är detta forumets intresse längre. Tråkigt att denna sidan dör ut känns det som. Är väl facebook-gruppers fel... eller folkets ålder
Kör snyggt på vägarna och kolla in länkarna under min signatur om det nu finns någon som vill fortsätta följa
Detta blir sista inlägget i tråden.
Hojen ska inte uppgraderas mer och i så fall bara med intercooler och launch control i höst, samt reggas med turbo. Även sista inlägget för att det är på tok för lite trådvisningar och svar i tråden för att det ska vara värt tiden att ladda upp bilder på datorn, redigera, sen ladda upp på imgur, för att sedan lägga upp här och skriva texter när man bara pratar med sig själv
SH har inte varit SH på riktigt sen jag reggade mig här för 10 år sen, men tiderna ändras och det verkar som turbo eller sporthojar överhuvudtaget inte är detta forumets intresse längre. Tråkigt att denna sidan dör ut känns det som. Är väl facebook-gruppers fel... eller folkets ålder
Kör snyggt på vägarna och kolla in länkarna under min signatur om det nu finns någon som vill fortsätta följa
Lite nyfiken , vad har du för ändringar för att få till en godkänd turboreggning ? Har för mig det krävts ett antal ändringar till på hojar om det ska slinka med typ fälg gaffel svingbyte lr nåt och en öppen dump vid bromsning så man får en klen effektökning .
Facebook suger för oss som vägrar ha det så överge inte sh även om det blivit överpräktigt![]()
ursäkta om jag svarar, inte expert men det jag gjorde på min helfordonsgodkända:
3 större förändringar för att få den reggad som ombyggt fordon, turbo med effektökning över 20%, utbyte av bromssystem, ändrad hjulbas. Gjorde det enkelt för mig och monterade svingförlängare=extensions inte hårextensions. Effektökning under 20% tror jag räknas endast som ändring, så att köra med öppen wastegate är nog kört. Gurus välkomnas att rätta mig.
Inte snyggast och lite mer axelavstånd/hjulbas än vad jag egenligen vill ha+svårt att wheela fast jag har hjulet så långt fram som möjligt.
Den är alltså inte helfordonsgodkänd längre. Huruvidare det öppnar upp för ytterligare frihet vet jag inte, men det känns så![]()
Fin åkmaskin den där!!
Jag kommer fortfarande ihåg flinet bakom visiret när du provkörde den första gången![]()
Den går bra men jag ser att du fuskar upp den på bakhjulet med kopplingen innan turbotrycket kommer i lägre farter de är fusk.
Jag vet inte om du provad gasa och bromsa fast den för att sedan släppa bromsarna när den byggt upp turbotryck. De är skitfränt då flyger garanterat framhjulet i luften även i låg fart. Jag använde alltid den tekniken vid kappkörning och bakhjulsåka samt ut ur kurvor.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |