Gsx-r 1000 2006, oreggat, prisantydning

Olviken

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
Suzuki gsxr1000 k2
Tja

Hade satt pris på lite inspel om värde på en gsxr 1000, 2006 mod. org utförande ifrån litauen. orginal och bra skick, 3900 mil. "US modell"

vad skulle man få för denna om man blev tvungen o sälja oreggat hemma i sverige?


22_497778260_xl.jpg
 
Kvaddad i usa och sen importerat till litauen och lagad där? ,eller stulen i usa och skeppad till litauen?, eller hur har den hamnat där?:)

25k? eftersom allt låter konstigt och man vet inte om ramen är svetsad m.m...
 
Kvaddad i usa och sen importerat till litauen och lagad där? ,eller stulen i usa och skeppad till litauen?, eller hur har den hamnat där?:)

25k? eftersom allt låter konstigt och man vet inte om ramen är svetsad m.m...

Ja precis, jag vill veta vad var någonstans jag lägger budet, asking price är 30 nok vilket jag inte lägger ut. Hojen har reg papper ifrån litauen, han som äger har själv flera gsxrn o menar den är bra men får inte reggat inn den i norge. är man "trygg" om man får info o tar en ursprungskontroll innan köpet? med den informationen får man väl räggat inn den här hemma?
 
hade inte gett mer än 20 för den, och tror inte många andra gjort det heller.
Mitt pris är lagt efter att jag ska kunna sälja den i delar i värsta fall utan att gå i back.
 
Den är väl nästan säkert att det är något fuffens med hojen men så länge det är bra gjort, och ej svetsad i ramen osv, och motorn fungerar bra så ser jag inte varför man ej skulle kunna ge typ 25-30 för den. Då ska den vara i bra skick.

Är den svetsad osv så hade jag betalat mindre än 20, typ :) Just för att det finns så många risker med en svetsad ram, även om det är bra gjort så har man förmodligen fått sämre utmattningshållf i svetsade områden, och det är aldrig kul.
 
hade inte gett mer än 20 för den, och tror inte många andra gjort det heller.
Mitt pris är lagt efter att jag ska kunna sälja den i delar i värsta fall utan att gå i back.

Tack för kommentar, låter vettigt o mitt bud droppar ned till 20.000. frågan om det är värt det, 12 timmars resa också.
 
Är den svetsad osv så hade jag betalat mindre än 20, typ :)

var skulle det vara någonstans? Under kronan? Andra svagheter på denna hoj? Vet ju det klassiska på zx10 04or... äldrig ägt en gsxr dock, detta blir en ren bushoj såklart men får jag inte skyltar är det nog inte o satsa på så plan blir att regga den i sverige för att så regga den i norge.
 
K5.an gick väl av i ramen...

STORT varning när hojen gått via Litauen... det går inte att spåra hojens skadehistoria när de går via Litauen av nån anledning.....

Fordon som dömts ut i Usa och tyskland får inte registreras igen... men det går i LITAUEN!!!!

samma med lyxbilar som krockats rejält och sen gått via Litauen...

Såg en Merca som stångats med ett träd... och var helt ramsne... "Totalschaden" i Tyskland.. men några månader senare så dök den upp till salu i Litauen och var som ny så de kan reparera bilar....:fakta

Med vänlig hälsning
 
Last edited:
K5an är en underbar hoj, hade en K6 finns inga nackdelar! Kört som en fi**a med min enda jag gjorde var bytte packboxar i gaffeln, servade den regelbundet och bytte däck o belägg :yoparty
Dem hade återkallelse på ramen, då den kunde spricka vid svetsningen fram vid extremt HÅRD / vårdslös körning. Men dem satt dit en bricka undertill på återkallelsen gratis!
 
K5an är en underbar hoj, hade en K6 finns inga nackdelar! Kört som en fi**a med min enda jag gjorde var bytte packboxar i gaffeln, servade den regelbundet och bytte däck o belägg :yoparty
Dem hade återkallelse på ramen, då den kunde spricka vid svetsningen fram vid extremt HÅRD / vårdslös körning. Men dem satt dit en bricka undertill på återkallelsen gratis!

det där med extrem vårdslös körning vette fan om jag köper..

När polarens sprack på åsen efter en hård inbromsning började man fundera på innebörden av extrem vårdslös körning som myntades av KGK Suzuki, deras benämning var banåkning och bakhjulsåka.

det fanns 2 problem med ramen, ena var borrningen av fästet för tutan och det andra var porer och sprickor i svetsfogen för styrkronan.
Viss serie av ramar hade bekymmer med båda.

KGK hade förhoppningen om att via okylär besiktning och att dom sprutade på en kemikalie som gjorde att eventuella sprickor skulle synas, synd bara att djupsprickorna inte syntes.
 
Bilar från USA är spårbara. Då kan man också få skadehistorik. Borde vara samma sak med hojar. Det finns annat än klotat. Snackade med en kille som köpt en skitfin Nissan 370 eller nåt liknande. Han fick helt oförklarliga elfel på bilen, bilen var heldöd efter ett tag och det var bara skrot. Visade sig vara en bil som skrotats pga saltvattensdänkt från nån orkan.

https://www.nicb.org/theft_and_fraud_awareness/vincheck/vincheck

Eller kolla med carfax.com
 
det där med extrem vårdslös körning vette fan om jag köper..

När polarens sprack på åsen efter en hård inbromsning började man fundera på innebörden av extrem vårdslös körning som myntades av KGK Suzuki, deras benämning var banåkning och bakhjulsåka.

det fanns 2 problem med ramen, ena var borrningen av fästet för tutan och det andra var porer och sprickor i svetsfogen för styrkronan.
Viss serie av ramar hade bekymmer med båda.

KGK hade förhoppningen om att via okylär besiktning och att dom sprutade på en kemikalie som gjorde att eventuella sprickor skulle synas, synd bara att djupsprickorna inte syntes.

Din polare var antagligen inte första ägaren till den hojjen, därav att du inte kan veta vad den varit med om tidigare? Dem har lika stor sannolikhet att spricka i ramen vid bankörning som vilken hoj som helst. Det är inte alls många som råkat ut för det alls, Det är vid amatör bakhjulsåka dem gått av folk som inte kan ta ner den normalt utan smäller ner skitet då kan nog vilken hoj som helst spricka i ramen.

I vilket fall som, så är det felet återgäldat på dem flesta hoppas jag med tanke på att det var gratis.
 
Din polare var antagligen inte första ägaren till den hojjen, därav att du inte kan veta vad den varit med om tidigare? Dem har lika stor sannolikhet att spricka i ramen vid bankörning som vilken hoj som helst. Det är inte alls många som råkat ut för det alls, Det är vid amatör bakhjulsåka dem gått av folk som inte kan ta ner den normalt utan smäller ner skitet då kan nog vilken hoj som helst spricka i ramen.

I vilket fall som, så är det felet återgäldat på dem flesta hoppas jag med tanke på att det var gratis.

nope enda ägaren och såhär såg brottet ut.

Hojen hade rullat 1290 mil och killen som hade den är för kass för att slanga så sånt sysslade han inte med.

brottet röntgades och fann att det var porer i svetsfogen och att det också var kallsvets på sina ställen

ramen byttes ut på goodwill efter 2 år av tjat..

ram1.jpg
 
Last edited:
nope enda ägaren och såhär såg brottet ut.

Hojen hade rullat 1290 mil och killen som hade den är för kass för att slanga så sånt sysslade han inte med.

brottet röntgades och fann att det var porer i svetsfogen och att det också var kallsvets på sina ställen

ramen byttes ut på goodwill efter 2 år av tjat..

View attachment 398087

konstigt, dem jag sett har bara haft sprickbildningar. Men ingen har haft problem med att få ny ram, men ja måndags ex kan du få i vilket märke som helst
 
konstigt, dem jag sett har bara haft sprickbildningar. Men ingen har haft problem med att få ny ram, men ja måndags ex kan du få i vilket märke som helst

Jobbar du på Suzuki?

Om du inte kan lära dig skillnaden mellan de och dem så är det bättre att du skriver dom! Hur svårt ska det vara? :3freak
 
Finns fordon med godkäns ursprungskontrol som failat regbes okså.. Så det betyder inte att det lyckas bara för ursprungskontrollen fixats
 
konstigt, dem jag sett har bara haft sprickbildningar. Men ingen har haft problem med att få ny ram, men ja måndags ex kan du få i vilket märke som helst

vet inte om jag kan kalla 2 års tjat som problemfritt att få ut en ny ram ?

" nee sådär blir det inte om man inte misshandlar hojen "
" en ram spricker inte bara sådär "
" sådär går det när man löder bana "

Några av dom mindre smickrande åsikter man fick höra från Suzuki Europa,Japan och KGK Sverige
 
Om det inte går att regga hojen i Norge så lär det nog inte gå att regga den i Sverige heller. Ska man då sälja den så blir det som reservdelshoj. 20.000 låter ganska rimligt. Tänk på att det kostar rätt mycket att åka och hämta den med.
 
http://hd.se/landskrona/2011/08/13/adams-bil-ateruppstod-pa-vagen/

BMW:n Adam Olsson köpte var inte den drömbil han hoppats på. Två år innan han köpte den hade den frontalkrockats och dömts ut som skrot i USA för att sedan skeppas till Litauen för rekonstruktion. Enligt en expert vid polisen är fenomenet inte ovanligt och Motormännen varnar för att bilarna inte är säkra.











Kolla fordon före USA-import

2013-11-14

Ett antal bilar som kommer till Sverige från USA är skadade eller stulna. Det har Larmtjänst och Bilprovningen uppmärksammat under hösten. Man känner inte till några utskrotade, översvämmade eller stulna motorcyklar som sålts till Sverige. För att minska importen till besvikna köpare i Sverige har man skapat en checklista som kan vara bra att känna till inför fordonsimport från USA.

http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Kolla-fordon-fore-USA-import/

Även om parallellimport av motorcyklar har minskat till Sverige köps ett antal hojar varje år i både USA och EU. Under Tylösandssemiariet presenterade Larmtjänst statistik över importerade bilar från USA. Av 768 bilar som kom direkt från USA hade 21 % skadehistorik i USA. Av 269 bilar som kom via Litauen hade 61 % skadehistorik i USA. 82 bilar identifierades som stulna i andra EU-länder.

Med vänlig hälsning
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top