Gsx-r 1000 2006, oreggat, prisantydning

Jobbar du på Suzuki?

Om du inte kan lära dig skillnaden mellan de och dem så är det bättre att du skriver dom! Hur svårt ska det vara? :3freak

hoppsan.. inte fått ligga på länge??? :tuttar

du fyller 30 nästa år och letar fel i grammatiken medans vi andra diskuterar hojar....:dummer

Med vänlig hälsning
 
konstigt, dem jag sett har bara haft sprickbildningar. Men ingen har haft problem med att få ny ram, men ja måndags ex kan du få i vilket märke som helst

ehm, det är bara att ge sig ut på google och skriva in gsxr broken frame så får du upp en miljard sökresultat av både folk som slangat, kört bana och haft hojen till korvkiosken, alla med samma skit, ett fint brott i svetsfogarna precis som nicotins bild. Det handlar inte om måndagsex, det handlar om produktionsfel, inget annat.
 
nope enda ägaren och såhär såg brottet ut.

Hojen hade rullat 1290 mil och killen som hade den är för kass för att slanga så sånt sysslade han inte med.

brottet röntgades och fann att det var porer i svetsfogen och att det också var kallsvets på sina ställen

ramen byttes ut på goodwill efter 2 år av tjat..

View attachment 398087

hojen hinner ju tappa en del i värde på 2 år....

Med vänlig hälsning
 
ehm, det är bara att ge sig ut på google och skriva in gsxr broken frame så får du upp en miljard sökresultat av både folk som slangat, kört bana och haft hojen till korvkiosken, alla med samma skit, ett fint brott i svetsfogarna precis som nicotins bild. Det handlar inte om måndagsex, det handlar om produktionsfel, inget annat.

Det är inte många som gått av, många som fått sprickbildning och dem som oftast fått det är idioterna som inte lämnat in hojjen och fått det fixat :tungan
 
Det är inte många som gått av, många som fått sprickbildning och dem som oftast fått det är idioterna som inte lämnat in hojjen och fått det fixat :tungan

fast om man kollar på svetsen så ser man att det är en kallsvets på ena sidan av ramen och då håller det inte... genombrännan är ju helt kass på ramen som Nicotins kompis hade... skillnad om det blvit ett brott i svetsen eller i själva ramen... hojen ska hålla för en "wheelie-drop" dagligen utan att säga upp sig...

Med vänlig hälsning
 
Det är inte många som gått av, många som fått sprickbildning och dem som oftast fått det är idioterna som inte lämnat in hojjen och fått det fixat :tungan

Det där gäller även årsmodellerna 07-08 och det har inte blivit någon recall på dem. Så då är det ju rätt svårt att lämna in. 09- är ju den svetsen borttagen...varför det tror du? Kör lite Google igen, se om du blir klokare.
 
Ja precis, jag vill veta vad var någonstans jag lägger budet, asking price är 30 nok vilket jag inte lägger ut. Hojen har reg papper ifrån litauen, han som äger har själv flera gsxrn o menar den är bra men får inte reggat inn den i norge. är man "trygg" om man får info o tar en ursprungskontroll innan köpet? med den informationen får man väl räggat inn den här hemma?

Mitt råd är att köpa en reggad hoj i Sverige istället om du ändå ska ha den på gata. Är det en banhoj funkar det.

Finns säkerligen rätt bra med hojar i samma prisklass med samma prestanda på blocket.
 
Såg en Merca som stångats med ett träd... och var helt ramsne... "Totalschaden" i Tyskland.. men några månader senare så dök den upp till salu i Litauen och var som ny så de kan reparera bilar....:fakta

Är du helt säker på att de kan laga bilar ?????

Varför kan det inte vara en stulen bil som fått detta chassinumret ?

Man blir jävligt misstänksam när man ser en bil med sådana totalskador att det borde vara helt omöjligt att återställa den i körbart skick, helt plötsligt tre månader senare ser ut att komma direkt från fabrik. Om de varit så skickliga så hade försäkringsbolagen skickat sina bilar dit för reparation, men det gör de inte - Gissa varför !

Varför kan det inte vara en bil som är lagad (om den nu är det) med stulna delar, exempelvis fick flera bilar av samma fabrikat sina airbags stulna i en serie inbrott för ett tag sedan som polisen var helt säkra gick utomlands.

Helt säker på att bilen överhuvudtaget har rätt prylar monterade kan man nog aldrig vara heller, liksom att deformationszoner är intakta.


Ahhhh - Så nu att du själv lagt ut http://hd.se/landskrona/2011/08/13/adams-bil-ateruppstod-pa-vagen/ när jag kollade genom tråden lite noggrannare. Låter mitt inlägg ligga kvar ändå då det är viktigt att informera om riskerna.
 
Last edited:
Är du helt säker på att de kan laga bilar ?????

Varför kan det inte vara en stulen bil som fått detta chassinumret ?

Man blir jävligt misstänksam när man ser en bil med sådana totalskador att det borde vara helt omöjligt att återställa den i körbart skick, helt plötsligt tre månader senare ser ut att komma direkt från fabrik. Om de varit så skickliga så hade försäkringsbolagen skickat sina bilar dit för reparation, men det gör de inte - Gissa varför !

Precis...

Det måste vara smidigare att sno en identisk bil och klona identiteten från den krockade bilen. Sen skruvar du isär liket och säljer delarna.

Det finns ju en anledning att registreringspapper är värda en hel del. Exempelvis denna Ferrari där de skall ha 90kkr för regpapperna. Vem sitter på en ärlig 612a och är beredd att betala 90kkr för att kunna köra den genom besiktningen?
 
Är du helt säker på att de kan laga bilar ?????

Varför kan det inte vara en stulen bil som fått detta chassinumret ?.

IRONI!!!! ... men just att man hittat Totalschaden bilar som har fått skador som inte ska repareras pga krocksäkerheten. då metallutmattning etc. kunnat fastställas!

Jag hade vänner som importerade totalschaden-bilar till Sverige från tyskland och sen bytte chassinr.

[
Man blir jävligt misstänksam när man ser en bil med sådana totalskador att det borde vara helt omöjligt att återställa den i körbart skick, helt plötsligt tre månader senare ser ut att komma direkt från fabrik. Om de varit så skickliga så hade försäkringsbolagen skickat sina bilar dit för reparation, men det gör de inte - Gissa varför !

Varför kan det inte vara en bil som är lagad (om den nu är det) med stulna delar, exempelvis fick flera bilar av samma fabrikat sina airbags stulna i en serie inbrott för ett tag sedan som polisen var helt säkra gick utomlands.

Helt säker på att bilen överhuvudtaget har rätt prylar monterade kan man nog aldrig vara heller, liksom att deformationszoner är intakta..

som jag skrev ovan... självklart så rör det sig om organiserad brottslighet dä man både slaktar och byter chassienr. trodde vem som helst fattade det!!

[
Ahhhh - Så nu att du själv lagt ut http://hd.se/landskrona/2011/08/13/adams-bil-ateruppstod-pa-vagen/ när jag kollade genom tråden lite noggrannare. Låter mitt inlägg ligga kvar ändå då det är viktigt att informera om riskerna.

hoppsan... läs nogare!:fakta den låg ute innan du skrev...:fakta

Polen är nog btw det land som leder ligan om man ska lyssna på de som "exporterar" bilar!

Med vänlig hälsning
 
Allt är väl omlackat på denna hoj? Tanken, kåporna.. fästet till slip-onet, styrändar, handtag, kåpglas är inte heller original.. Fälgarna var svarta på denna årsmodellen, vilket innebär att dessa fälgar är från någon annan årsmodell (2002?).. Har alltså förmodligen varit rejält klotad..

Vet man om det så är det väl ingen fara med det, om priset är rätt.. Men är ramen omlackad hade jag nog varit lite mer tveksam, det kan vara svårt att se spackel och planslipade svetsskarvar under ny lack..
 
Allt är väl omlackat på denna hoj? Tanken, kåporna.. fästet till slip-onet, styrändar, handtag, kåpglas är inte heller original.. Fälgarna var svarta på denna årsmodellen, vilket innebär att dessa fälgar är från någon annan årsmodell (2002?).. Har alltså förmodligen varit rejält klotad..

Vet man om det så är det väl ingen fara med det, om priset är rätt.. Men är ramen omlackad hade jag nog varit lite mer tveksam, det kan vara svårt att se spackel och planslipade svetsskarvar under ny lack..

man kan prova med magnet på ramen om de använt metalspackel....:lol:lol:lol

Med vänlig hälsning
 
Tack för alla svar o inputs. Hojen blev såld, troligen för asking price! :-) man får leta vidare! Tack o hej
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top