Hej hopp,
Sorry, men här kommer ytterligare en tråd angående en svårstartad moppe som också går dåligt på låga varv. Om tråden anses överflödig så är det bara att låsa/ta bort. Jag känner bara att jag börjar gå bet och hittar inget bra svar..
MC: Suzuki GSX 750 R -95
Symptom från början: Startade alltid kall på första försöket med full choke, och utan choke på första försöket när den var varm. Det gick även att ställa en bra tomgång, dock höll man den gärna på lite högre varv - då det vid fullt gaspådrag från låga varv bara blöddrade, man var tvungen att lirka upp gasen. Vidare upp i acceleration var det inga konstigheter.
Utförd åtgärd: Letade efter tjuvlufts-ställen (då mcn ibland var svår att få ner i varv också), hittade dock inget. Plockade isär förgasare och rengjorde så gott det gick hemma i köket. Bytte ut tändspolar+kablage (taskigt skick) och tändstift.
Symptom nu: Till mitt stora förtret blev resultatet sämre. Nu är hojen riktigt svårstartad. Med full gas och lång nötning med startmotorn så kan den sakta smyga igång. Tomgång och lågvarv existerar inte. Acceleration är OK.
Eftersom att den verkligen smyger igång, och bara med full gas, så känns det rimligt att lågfartsmunstycken är igensatta? Kanske gjorde min förgasartvätt situationen värre och att eventuellt skit hamnade ännu längre in?
Hur är det annars med dåligt justerade ventiler och osynkade förgasare? Vad kan man förvänta sig för symptom av dom bitarna?
Skulle verkligen uppskatta erfarna råd
Mvh Tobias
Sorry, men här kommer ytterligare en tråd angående en svårstartad moppe som också går dåligt på låga varv. Om tråden anses överflödig så är det bara att låsa/ta bort. Jag känner bara att jag börjar gå bet och hittar inget bra svar..
MC: Suzuki GSX 750 R -95
Symptom från början: Startade alltid kall på första försöket med full choke, och utan choke på första försöket när den var varm. Det gick även att ställa en bra tomgång, dock höll man den gärna på lite högre varv - då det vid fullt gaspådrag från låga varv bara blöddrade, man var tvungen att lirka upp gasen. Vidare upp i acceleration var det inga konstigheter.
Utförd åtgärd: Letade efter tjuvlufts-ställen (då mcn ibland var svår att få ner i varv också), hittade dock inget. Plockade isär förgasare och rengjorde så gott det gick hemma i köket. Bytte ut tändspolar+kablage (taskigt skick) och tändstift.
Symptom nu: Till mitt stora förtret blev resultatet sämre. Nu är hojen riktigt svårstartad. Med full gas och lång nötning med startmotorn så kan den sakta smyga igång. Tomgång och lågvarv existerar inte. Acceleration är OK.
Eftersom att den verkligen smyger igång, och bara med full gas, så känns det rimligt att lågfartsmunstycken är igensatta? Kanske gjorde min förgasartvätt situationen värre och att eventuellt skit hamnade ännu längre in?
Hur är det annars med dåligt justerade ventiler och osynkade förgasare? Vad kan man förvänta sig för symptom av dom bitarna?
Skulle verkligen uppskatta erfarna råd

Mvh Tobias