GSX 1100e refresh

Sex oksbromsar!
Du menar väl "sexkolvsok" eller bara skriv Hayabusabromsar....
(Innan annonsen hamnar i dagens blockettråden) :)

Drar liv i den här tråden igen. Köpte Jonas hoj tidigare i höstas, man behöver ju ha lite att göra under vinterhalvåret.

Planerna är, vassare motor. Kommer troligtvis använda min egen 1327 motor från min andra hoj men ett alternativ är en vässad GSXR motor

Exhaust_midpipe2.jpg

Håller just nu på att få till lite alternativ till det Supertrapp system som sitter på hojen nu. Inget fel p det systemet men tycker det är lite för långt för min smak. kommer att använda grenröret från Supertrap, tillverka ett eget mellanrör till den SC-projects kopia jag kom över för en billig peng på EBay

Mellanrör avgassystem

Köpte ett formbart 60 mm avgasrör på Biltema som jag formade med de krökar jag vill ha. Märkte med en gång att denna lösning blir alldeles för sladdrig men sen jag lindat det med silvertejp, denna universallösning så blev röret tillräckligt styvt så jag kan använda det som mall när jag ska tillverka ett riktigt rostfritt mellanrör

avgaspipe_attrapp.jpg

Fick också detta mätarpaket medskickat i en bra att ha-låda. Någon som vet vilket fabrikat det är då jag inte hittat något kopplingsschema till det?

instrumentpaket.jpg

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...