GSX 1100e refresh

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sex oksbromsar!
Du menar väl "sexkolvsok" eller bara skriv Hayabusabromsar....
(Innan annonsen hamnar i dagens blockettråden) :)
 

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Drar liv i den här tråden igen. Köpte Jonas hoj tidigare i höstas, man behöver ju ha lite att göra under vinterhalvåret.

Planerna är, vassare motor. Kommer troligtvis använda min egen 1327 motor från min andra hoj men ett alternativ är en vässad GSXR motor

Exhaust_midpipe2.jpg

Håller just nu på att få till lite alternativ till det Supertrapp system som sitter på hojen nu. Inget fel p det systemet men tycker det är lite för långt för min smak. kommer att använda grenröret från Supertrap, tillverka ett eget mellanrör till den SC-projects kopia jag kom över för en billig peng på EBay
 

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Mellanrör avgassystem

Köpte ett formbart 60 mm avgasrör på Biltema som jag formade med de krökar jag vill ha. Märkte med en gång att denna lösning blir alldeles för sladdrig men sen jag lindat det med silvertejp, denna universallösning så blev röret tillräckligt styvt så jag kan använda det som mall när jag ska tillverka ett riktigt rostfritt mellanrör

avgaspipe_attrapp.jpg

Fick också detta mätarpaket medskickat i en bra att ha-låda. Någon som vet vilket fabrikat det är då jag inte hittat något kopplingsschema till det?

instrumentpaket.jpg
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top