GSM/3G Antennförstärkare?

Det är ett 1550 modem jag har, den lilla guldfärgade knoppen är en antennanslutning (minns inte vad den heter, micro-sma kanske) men det är tydligen skitsvårt att hitta kontakter som passar.

Den gudfärgade rektangeln är förmodligen anslutning för jordplan...

Trodde det bara var att trycka i antennkontakten, orkar inte löda och styra så blir nog en router i vår om nu inte 4G byggs ut där innan

Återupptar gammal tråd..

Köpte dessa men adaptern ger samma loss som antennen gainar (schwenglish) så det blev massa pengar i sjön.

Nu såg jag att det kommit 3G routrar med kontakt för extern antenn
HUAWEI B260A 3G ROUTER

Då borde jag bli av med lossen iaf? :va

Någon som provat?

Jag har en sån som jag kört ett par månader nu, har fått startat om den en gång när den tappade kontakten med nätet.
annars så har den funkat klockrent.
Jag fick med en extern antenn men har inte testat den än så vet inte hur stor skillnad det blir med den,har full pinne utan.

Jag har en sån som jag kört ett par månader nu, har fått startat om den en gång när den tappade kontakten med nätet.
Jag fick med en extern antenn men har inte testat den än så vet inte hur stor skillnad det blir med den,har full pinne utan.

Sweet med recension!

Blir nog ett köp

Vart handlade du?

Följde med när jag tog ett mobilt bredbandsabb hos Telenor.

Såg på dustin att dom hade för 1495:- med telenor, köpte på skummissidan clickok.com för 1300:- olåst med frakt :)

Inte hunnit testa om det funkar än dock.

Såg på dustin att dom hade för 1495:- med telenor, köpte på skummissidan clickok.com för 1300:- olåst med frakt :)

Inte hunnit testa om det funkar än dock.

Testat nu, 2,5mbit med extern antenn och 1,2 med den inbyggda.

Finns det något sätt att se täckningstaplar i routern? :va

Kör idag på tele2s kontantkortsmodell, men dom har 3mbitspärr, så funderar på om det är värt med abonemang 6mbit eller inte.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8