GS 500E -90 "Streetfighter"

Gick med
17 Mar 2011
Ort
Åkersberga
Hoj
2003 Suzuki GSX750
Jag vill bygga om min GS 500E till en genuin streetfighter men jag har aldrig gjort någonting sådant.. vilka gafflar kan jag montera direkt på min hoj och finns det svingar som passar bolt on?!??!

Mvh Robin
 

Bifogat

  • 205640_10150457860195019_895340018_18193214_6839752_n.jpg
    205640_10150457860195019_895340018_18193214_6839752_n.jpg
    86.7 KB · Visningar: 228
  • 199731_10150457858935019_895340018_18193202_2174144_n.jpg
    199731_10150457858935019_895340018_18193202_2174144_n.jpg
    72.6 KB · Visningar: 210
  • 188878_10150457862505019_895340018_18193222_7577364_n.jpg
    188878_10150457862505019_895340018_18193222_7577364_n.jpg
    90.4 KB · Visningar: 224
ingen som har någonting att tillägga?!

vore snällt om någon som är kunnig när det gäller gs 500 e kunde ta sig lite tid och hjälpa mig.

Vill gärna ha hårdare dämpning både fram och bak.. vad gör jag?!
 
vore snällt om någon som är kunnig när det gäller gs 500 e kunde ta sig lite tid och hjälpa mig.

Vill gärna ha hårdare dämpning både fram och bak.. vad gör jag?!

Tror inte det finns så många som byggt på en GS500E, kanske därför svaren uteblir. Finns förmodligen inte heller så mycket eftermarknadsdelar till en sån hoj. Men, om du vill byta gaffel så måste du antingen veta dimensioner på nuvarande inre gaffelben (om du vill ha en likadan typ av gaffel som du har nu), eller diameterna på styrstammen, om du vill ha en USD-gaffel (då måste du byta styrkronan också).
Sving, kolla hur bred den är vid svinglagringen, så är det lättare för folk att tipsa om alternativ som passar.
 
har bekymmer med diodblinkersrelä..

skaffade ett 3 poligt lastoberoende relä till min gs 500 som utlovades fungera till mina LED-blinkers trots att jag har två poler orginal.

Men när jag kopplar allting rätt så lyser alla fyra LED blinkersarna med fast gult sken.
 
visabild.php


Såg ser min GS ut idag, tyvärr ett avstannat projekt, då jag gick o köpte mig en SV 650 istället.

Min byggtråd när den var aktiv är: http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=38501.100

För övrigt det bästa forumet om du har en GS 500:a. Där finner du allt du behöver veta.

/Krusse
 
skaffade ett 3 poligt lastoberoende relä till min gs 500 som utlovades fungera till mina LED-blinkers trots att jag har två poler orginal.

Men när jag kopplar allting rätt så lyser alla fyra LED blinkersarna med fast gult sken.

hade samma fel på min xr650,
men det är lätt fixat.
det är eller var så på min att jag hade en gemensam
blinkersindikator så den fungerar som en kortslutare mellan höger o vänster sida.
jag kopplade den till ena sidan o sen använde jag varningslampan för stödet till andra sidan,funkade perfekt sen.:tummenupp
prova med att plocka bort indikatorlampan, har för mig att det funkade normalt då.
 
visabild.php


Såg ser min GS ut idag, tyvärr ett avstannat projekt, då jag gick o köpte mig en SV 650 istället.

Min byggtråd när den var aktiv är: http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=38501.100

För övrigt det bästa forumet om du har en GS 500:a. Där finner du allt du behöver veta.

/Krusse

GRYM! Har du planer på att sälja den eller så?

hade samma fel på min xr650,
men det är lätt fixat.
det är eller var så på min att jag hade en gemensam
blinkersindikator så den fungerar som en kortslutare mellan höger o vänster sida.
jag kopplade den till ena sidan o sen använde jag varningslampan för stödet till andra sidan,funkade perfekt sen.:tummenupp
prova med att plocka bort indikatorlampan, har för mig att det funkade normalt då.

om jag förstår dig rätt så skall jag helt enkelt bryta den slutna kretsen vid blinkersidikatorn och dela upp den i en höger och en vänster genom att sepparera indikatorn vid mätarna så att jag får två indikatorer istället för endast en?.. Fan vad det låter meckigt när man är värdelös på el.....
 
Last edited:
ja,fan man fick fundera en stund:gnissla
testa först med att plocka bort lampan så är kortslutningen bruten så funkar det nog ,går ju att köra utan indikator om man inte ska bes förstås.
 
OM du vill behålla en indikator så kan koppla på dioder (likriktardioder) på på höger & vänster inkommande till indikatorn för att slippa "läckage" över till fel sida... Lätt som en plätt, kan köpa en påse dioder på Kjell & Co för typ 40kr...
 
Felet är ju att hur mycket du än sminkar en Gs500a så är det ändå bara en Gs500 när allt är klart.... Lägg pengarna på en bättre hoj istället.. !
 
Felet är ju att hur mycket du än sminkar en Gs500a så är det ändå bara en Gs500 när allt är klart.... Lägg pengarna på en bättre hoj istället.. !

Det stämmer nog till viss del, men är man som jag som tycker själva skapandet är det roliga, och inte i första hand resultatet, så säger jag go for it! Med annan ljuddämpare blir det dessutom underbart ljud ur den lilla twin:en.. :yoparty Tyvärr har jag med småbarn inte längre tiden som krävs för ett sånt projekt, så då passar min SV bättre för resor till och från jobbet.. :)
 
Felet är ju att hur mycket du än sminkar en Gs500a så är det ändå bara en Gs500 när allt är klart.... Lägg pengarna på en bättre hoj istället.. !

Precis. Han kan ju t.ex. köpa en R1, då blir han ju riktigt originell.:död
 
Precis. Han kan ju t.ex. köpa en R1, då blir han ju riktigt originell.:död

jag tycker om min gs 500e och det är min första hoj.
Vi får väl se vad som händer i framtiden men jag tycker om att modda mina fordon, det är en speciell skapande känsla.


Dessutom om vi återgår till mina blinkers så provade jag att ta bort lampan till idikatorn och mycket riktigt så lyser endast ena sidan nu, dock så lyser den som sagt. Det blinkar inte som tanken är att det skall göra!

Fattar inte varför det skall vara så svårt att koppla in ett par j***a LED-blinkers på en hoj... :(
 
Problemet med mina LED-blinkers är löst, pinsamt nog så var batteriet nästan urladdat och det var därför det vart som det vart.... *pinsamt*
 
Precis. Han kan ju t.ex. köpa en R1, då blir han ju riktigt originell.:död

Ja byfånar är ju originella med...... ta det hur du vill...

Käringen hade en gs500e som första hoj och visst duger den till det ändamålet men det går så otroligt fort tills du är sugen på nått som går bara liiiiite fortare än gsen säg en ducati monster eller nått och då ångrar du att du inte sparade slantarna. Framgaffeln är ju dålig original bromsarna är dåliga original och ja motorn händer det ju inte så mycket med heller.. Försöker absolut inte vara taskig bara realistisk.... ja förutom till ducatiföraren då... Köpte du den för 10 och lägger 10 till får du troligen fortfarande bara 10 när du säljer den.
 
Ja byfånar är ju originella med...... ta det hur du vill...

Käringen hade en gs500e som första hoj och visst duger den till det ändamålet men det går så otroligt fort tills du är sugen på nått som går bara liiiiite fortare än gsen säg en ducati monster eller nått och då ångrar du att du inte sparade slantarna. Framgaffeln är ju dålig original bromsarna är dåliga original och ja motorn händer det ju inte så mycket med heller.. Försöker absolut inte vara taskig bara realistisk.... ja förutom till ducatiföraren då... Köpte du den för 10 och lägger 10 till får du troligen fortfarande bara 10 när du säljer den.

Var nog lite grinig just när jag gjorde det inlägget.

Men den här delen av forumet handlar ju om att bygga om hojar Då kanske det är enklare att våga göra fel, och lära sig, om hojen man skruvar på inte är helt top notch när man börjar.

Säger som konungen: "Nu vänder vi blad och går vidare", för nu är det vår på riktigt och då ska vi vara snälla och krama varandra i trafiken. :krama
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top