GS 500E -90 "Streetfighter"

Tror att man kan bygga om det mesta till nåt fränt så kör på & med tanke på hur många slöa Sportsters det finns ombyggda så spelar väl inte effekten så stor roll.
Bygg nåt fränt för fan:)
 
Inget riktigt projekt, min 18 årshoj som var kraschad i fördärvet.
har varit jordfräs, ishoj och till slut ett ofärdigt ombygge med
sving, hjul o gaffel från en vurpad RF600...
Dröjer nog innan det blir körbart, står hos päronen 30 mil bort...

men...

Börja med att ta bort allt du inte behöver (typ allt)
den väger ju typ 2 ton torr, och varvmätare o sånt.
Det är ju bara o växla när den inte drar mer :)

En kugg mindre fram minst, och sen köper du dom dyraste
däcken som går till den dimensionen så kommer du nog att
inte ha dödstråkigt i alla fall.

Ha så kul
 

Bifogat

  • 20060603(002).jpg
    20060603(002).jpg
    201.3 KB · Visningar: 140
  • 20060603.jpg
    20060603.jpg
    182 KB · Visningar: 124
Jag köpte en gaffelkrona till min Ducati från en fima i tyskland. De säljer även lite grejer till GS500 som gjorde mig lite sugen på ett framtida bygge...
 

Bifogat

  • gs500_vv_gr.jpg
    gs500_vv_gr.jpg
    14.3 KB · Visningar: 96
jag har ju hittat en hoj som jag har som förebild..
Troligtvis den snyggaste GS 500 jag har sett!

GS500bluegoldJardine.jpg


Dessutom damp körkortstillståndet ner i lådan igår och nu väntar jag bara på att TS ska godkänna min handledare! =D
 
En liten fråga rörande bygget ovan!

Blir det bekymmer med besiktningen om man bygger om hojen på det sättet som den blåa och orangea som jag postade nyligen?!

Är det svåra ingrepp tror ni då man måste ge sig på den bakre subframen som håller sadel...??

Behöver lite råd för jag planerar att modifiera hojen till en likadan som den på bilden i vinter när den åker in i garaget!
 
Tror ni att jag får till min hoj till någonting roligt? =)

Det tror jag absolut. Även om det inte är någon värsting så kan jag nästan garantera att du kommer sakna den när den är avyttrad.

Så mitt tips är följande: Sälj ALDRIG den hojen. Spara hellre pengar och behåll den där till framtiden. Jag hade en skitmesig VF400F -84 som förstahoj, och det är med handen på hjärtat den enda av de ca 10 olika motorcyklar jag hunnit ha sedan dess, som jag verkligen saknar.
Så skit i alla som säger att det är en tråkig hoj. Känslan av att det är ens egen första stora hoj klingar högre än all effekt och bromsar i världen =). (Iallafall för mig).

För övrigt så tycker jag att den bilden i inlägg #24 här ovanför ser riktigt kul ut. Lite som en kantig ducce typ :P. :yoparty

OT: Jag har hittat min gamla VF400F och den är till salu. Det är inte omöjligt att jag köper tillbaka den av ovan nämnda nostalgiska anledningar :P :banana

MVH //Robert
 
Last edited:
Blir det bekymmer med besiktningen om man bygger om hojen på det sättet som den blåa och orangea som jag postade nyligen?!

Är det svåra ingrepp tror ni då man måste ge sig på den bakre subframen som håller sadel...??

Behöver lite råd för jag planerar att modifiera hojen till en likadan som den på bilden i vinter när den åker in i garaget!

Tjabba!
Det bästa är att ta kontakt med SBP o sfro om du har tänkt o bygga om den.. Så får du dom svaren du söker, annars är risken att folk säger vad dom tror.. Lycka till :yoparty

Mvh!!!
 
Det tror jag absolut. Även om det inte är någon värsting så kan jag nästan garantera att du kommer sakna den när den är avyttrad.

Så mitt tips är följande: Sälj ALDRIG den hojen. Spara hellre pengar och behåll den där till framtiden. Jag hade en skitmesig VF400F -84 som förstahoj, och det är med handen på hjärtat den enda av de ca 10 olika motorcyklar jag hunnit ha sedan dess, som jag verkligen saknar.
Så skit i alla som säger att det är en tråkig hoj. Känslan av att det är ens egen första stora hoj klingar högre än all effekt och bromsar i världen =). (Iallafall för mig).

För övrigt så tycker jag att den bilden i inlägg #24 här ovanför ser riktigt kul ut. Lite som en kantig ducce typ :P. :yoparty

OT: Jag har hittat min gamla VF400F och den är till salu. Det är inte omöjligt att jag köper tillbaka den av ovan nämnda nostalgiska anledningar :P :banana

MVH //Robert


Lustigt jag tänker precis i dom tankebanorna, jag har faktist fortfarande kvar min första bil so jag håller på och modifiera just av samma anledning. ^^
Den stannar nog tills jag är för skruttig för att köra den.
:)
 
Har en GS500E 1994 själv och blir förvånad över hur bra den hojen faktiskt är, inte minst med tanke på att jag betalade 11000kr för den! Suzuki har fått till den väldigt bra för att vara en budgethoj som konstruerades på 80-talet! Mitt avgassystem har en del ytrost + repor på ljuddämparen. Funtar på att linda in det som man gör på caferäcers, skulle nog se rätt coolt ut.

Mekzon: Snyggaste GS500 jag nånsin sett!!

Den här finns på blocket för närvarande, kanske kan vara till inspiration:
 

Bifogat

  • 7576913762.jpg
    7576913762.jpg
    79.6 KB · Visningar: 121
Last edited:
Klart den inte hänger med en modern literhoj varesig när det svänger eller går rakt fram men det är en härlig hoj att köra. Tog mitt MC-kort med en sådan. Snygga kan de bli med för den delen!
Antar att den är ännu bättre när den inte är stryp och körskolehoj.:)
 
Har en GS500E 1994 själv och blir förvånad över hur bra den hojen faktiskt är, inte minst med tanke på att jag betalade 11000kr för den! Suzuki har fått till den väldigt bra för att vara en budgethoj som konstruerades på 80-talet! Mitt avgassystem har en del ytrost + repor på ljuddämparen. Funtar på att linda in det som man gör på caferäcers, skulle nog se rätt coolt ut.

Mekzon: Snyggaste GS500 jag nånsin sett!!

Den här finns på blocket för närvarande, kanske kan vara till inspiration:

Hojen på blocket är min gamla GS500. Det var jag som byggde om den till streetfighter. Det finns en gammal projekttråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175874

Finns även en GS500E-tråd här på SH:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194996
 
Jag har ju fixat och trixat liite i alla fall.

Så här ser hojen ut i dagsläget men jag har ett bekymmer med den, den rusar i varv när den är varm och friläge ligger i eller om man håller in kopplingen för att lägga i en ny växel.

:( Hittar inte felet.. Vore asglad om någon kunde svara på vad jag har för bekymmer!

231121_10150613259000019_895340018_19077913_7224520_n.jpg


250096_10150613257715019_895340018_19077901_5619543_n.jpg


249299_10150613263830019_895340018_19077945_49885_n.jpg


250461_10150613286160019_895340018_19078121_6410818_n.jpg


:banana
 
Last edited:
Blev ju bra gillar färgerna även om de var där innan. men snälla ta bort de spygröna slangarna.
Att motorn rusar??? Kolla så det inte är vakum i tanken (testa köra lite med tanklocket öppet)
Går allt tillbaka som det ska på förgasarna kanske tappat nån liten fjäder??
Gick den bra innan?? Annars så skulle jag synka förgasarna, men det kan ju va nåt annat såklart.
Lycka till.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top