R.nilsson
Söndagsförare
Är det någon som har en aning om varför min 311 stryper sig vid fullgas?
Jag har bytat förgasare till en 22mm Keihin, har även filat upp insuget så att det ska matcha förgasaren.
Först trodde jag att den tog tjuvluft mellan insug och förgasare så det är åtgärdat. Nu har jag provat att flytta nålen fram och tillbaka utan större resultat. Jag har även provat att justera på luftskruven och har märkt att den går bäst när den är längst in alltså vill jag ha det till att den ska ha mer bensin?
Kan det vara tändstiftet som är så dåligt att det inte orkar ge gnista tillräckligt eller?
Alla tips är välkomna. Får jag den bara till att gå rent och på fullgas så kommer den att gå som ett spjut.
Ska kanske tillägga att stiftet är blött vilket tyder på att den får för mycket bensin.
Blir inte klok på detta???
Det är endast under belastning som den stryper sig, står jag stilla och varvar så går den perfekt
Jag har bytat förgasare till en 22mm Keihin, har även filat upp insuget så att det ska matcha förgasaren.
Först trodde jag att den tog tjuvluft mellan insug och förgasare så det är åtgärdat. Nu har jag provat att flytta nålen fram och tillbaka utan större resultat. Jag har även provat att justera på luftskruven och har märkt att den går bäst när den är längst in alltså vill jag ha det till att den ska ha mer bensin?
Kan det vara tändstiftet som är så dåligt att det inte orkar ge gnista tillräckligt eller?
Alla tips är välkomna. Får jag den bara till att gå rent och på fullgas så kommer den att gå som ett spjut.
Ska kanske tillägga att stiftet är blött vilket tyder på att den får för mycket bensin.
Blir inte klok på detta???
Det är endast under belastning som den stryper sig, står jag stilla och varvar så går den perfekt
Last edited: