Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
disel behöver mera värme för å brinna har jag för migWargen skrev:Klart det inte funkar! Bara för det kommer ja inte ihåg vrf just nu :kocko
men bensin i diesel motor går. Dock ska man helst inte köra så.
har erfarenheter av deras oljafast_aprilia_rs skrev:Pröva blanda bensin+disel i en Rs eller Mito och kolla hur länge den håller
För att göra det hela lite mer intresant så använd Biltemas äkel olja oxå![]()
Wargen skrev:Klart det inte funkar! Bara för det kommer ja inte ihåg vrf just nu :kocko
men bensin i diesel motor går. Dock ska man helst inte köra så.
lill pundarn skrev:bensin i en diesel borde funka tycker jag...dock med knackningar...
fast_aprilia_rs skrev:Pröva blanda bensin+disel i en Rs eller Mito och kolla hur länge den håller
För att göra det hela lite mer intresant så använd Biltemas äkel olja oxå![]()
Wargen skrev:Klart det inte funkar! Bara för det kommer ja inte ihåg vrf just nu :kocko
men bensin i diesel motor går. Dock ska man helst inte köra så.
Trashcan skrev:Sluta fåna er. Ni som inte vet nåt kan vara tysta istället.
Tvåtaktsdieslar är vanliga, men inte under 10 liter. Brukar vara enorma fartygsmotorer, och om jag kommer ihåg rätt är det inga problem med miljökraven. Men jag är inte säker på det sistnämnda.
philsson skrev:Diesel ska glödtända dessutom krävs det över 20 bar för att det ska gå att antända, en 2t ger knappt 6-7 bar.
Poängen var att en 2t inte har den kompression som krävs, men det finns ju 2t dieslar så visst men att konvertera en vanlig 125cc motor är nog ingen möjlighet.Mr Helmut skrev:14-25 bar är vanligt arbets område för diesel
Diesel motorn är ju utan tändstift och självantänds av den höga kompresionen.
Glödtändare för att lättare kunna starta den då den är kall.
I en 2 takt kanske funkar inte vet jag, kräver nog en del modifikationer![]()
philsson skrev:Poängen var att en 2t inte har den kompression som krävs, men det finns ju 2t dieslar så visst men att konvertera en vanlig 125cc motor är nog ingen möjlighet.
Glödtändning är det väl på många dislar i drift?
philsson skrev:Poängen var att en 2t inte har den kompression som krävs, men det finns ju 2t dieslar så visst men att konvertera en vanlig 125cc motor är nog ingen möjlighet.
Glödtändning är det väl på många dislar i drift?
ok, tack för infon.Farmarn skrev:Alla dieslar har kompressionständning. Glödstiften är till för att det ska vara lättare att göra kallstart på dom att "glödga" kallas det.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |