Grymm 2Takts dräpare till salu "tips"

Jag tänkte mest på att det är ett smidigt & bra chassi,
jämnfört med en vanlig KX500.
Plus att hojen är ordentligt påkostad. :yoparty

jesseboy skrev:
Jag testade en 2-takt på isen idag. :eek:
Efteråt var jag ganska glad över att ha min snälla 4-takt... :katt

Nej usch det är läskigt med 4-takt på is...då man nästan håller på att göra en 180 inför varje kurva, då dom motorbromsar som as :näsblod

tycon1 skrev:
Nej usch det är läskigt med 4-takt på is...då man nästan håller på att göra en 180 inför varje kurva, då dom motorbromsar som as :näsblod
Jag har ännu inte provat någon fyrtaktare som motorbromsar så kraftigt att man tappar greppet in i kurvor, eller iaf så att man åker åt helvete ;)

Provade samma 250 som jesse och den var aldeles för svår att ställa upp in i kurvorna, i mitt tycke :) Nej tacka vet jag 4takt på isen.

tycon1 skrev:

Finns ju så att man kan ta bort motorbromsen på 4-takt :tummenupp

tycon1 skrev:

vafan har du kört för hoj då....2 liters diesel??

OlleR skrev:
Jag har ännu inte provat någon fyrtaktare som motorbromsar så kraftigt att man tappar greppet in i kurvor, eller iaf så att man åker åt helvete ;)

Provade samma 250 som jesse och den var aldeles för svår att ställa upp in i kurvorna, i mitt tycke :) Nej tacka vet jag 4takt på isen.

äh schykkling :D

rejser skrev:
Stämmer stämmer, tror bakbromsen var lite slut också, för jag pallnitade fan utan att den ville sig :(

*Edit, förövrigt kör jag nästan bara med bakbromsen när jag slajdar, nästan.

Last edited:
rejser skrev:
vafan har du kört för hoj då....2 liters diesel??

Nej, en helt vanlig YZ400f med enduro dubb...Nu vet jag inte om däcken var dåliga kvalité's mässigt, då jag knappt kunde svänga överhuvudtaget utan att frikoppla! (däcken var sproilans nya, och tog som fan framåt)

Det handlar väll om teknik..men går man från 2takt sådär, så är det ruskigt läskigt! :tomten

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back