Grymm 2Takts dräpare till salu "tips"

Jag tänkte mest på att det är ett smidigt & bra chassi,
jämnfört med en vanlig KX500.
Plus att hojen är ordentligt påkostad. :yoparty

jesseboy skrev:
Jag testade en 2-takt på isen idag. :eek:
Efteråt var jag ganska glad över att ha min snälla 4-takt... :katt

Nej usch det är läskigt med 4-takt på is...då man nästan håller på att göra en 180 inför varje kurva, då dom motorbromsar som as :näsblod

tycon1 skrev:
Nej usch det är läskigt med 4-takt på is...då man nästan håller på att göra en 180 inför varje kurva, då dom motorbromsar som as :näsblod
Jag har ännu inte provat någon fyrtaktare som motorbromsar så kraftigt att man tappar greppet in i kurvor, eller iaf så att man åker åt helvete ;)

Provade samma 250 som jesse och den var aldeles för svår att ställa upp in i kurvorna, i mitt tycke :) Nej tacka vet jag 4takt på isen.

tycon1 skrev:

Finns ju så att man kan ta bort motorbromsen på 4-takt :tummenupp

tycon1 skrev:

vafan har du kört för hoj då....2 liters diesel??

OlleR skrev:
Jag har ännu inte provat någon fyrtaktare som motorbromsar så kraftigt att man tappar greppet in i kurvor, eller iaf så att man åker åt helvete ;)

Provade samma 250 som jesse och den var aldeles för svår att ställa upp in i kurvorna, i mitt tycke :) Nej tacka vet jag 4takt på isen.

äh schykkling :D

rejser skrev:
Stämmer stämmer, tror bakbromsen var lite slut också, för jag pallnitade fan utan att den ville sig :(

*Edit, förövrigt kör jag nästan bara med bakbromsen när jag slajdar, nästan.

Last edited:
rejser skrev:
vafan har du kört för hoj då....2 liters diesel??

Nej, en helt vanlig YZ400f med enduro dubb...Nu vet jag inte om däcken var dåliga kvalité's mässigt, då jag knappt kunde svänga överhuvudtaget utan att frikoppla! (däcken var sproilans nya, och tog som fan framåt)

Det handlar väll om teknik..men går man från 2takt sådär, så är det ruskigt läskigt! :tomten

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8