Grym hyosung..

Köper man en billig hoj så får man en billig hoj.
Sen kan man ju jättekul med en billig hoj också.
Köper man en begagnad hoj så är ju inte den tiptop heller alltid.
 
Jag tycker hojen va fin iaf, kul med lågprismarken som alternativ til hojar til +100000....
 
Vad jag har hört så kommer det komma en 1000cc version till nästa år också (tror det var nästa år) och samma sak där, den kommer vara billig, finnas som naken och med helkåpa. Är det rätt pris på den så tror jag den kommer bli riktig intressant, kanske vore någonting att byta upp sig till sedan.
 
Hinkas skrev:
Vad jag har hört så kommer det komma en 1000cc version till nästa år också (tror det var nästa år) och samma sak där, den kommer vara billig, finnas som naken och med helkåpa. Är det rätt pris på den så tror jag den kommer bli riktig intressant, kanske vore någonting att byta upp sig till sedan.

Ja det låter helt klart intressant. Vet du någon info om 1000cc?
 
Hoztic skrev:
Vad baseras sånt på egentligen? :va
Frågan är ju om man ska ha lågbudgethojar som förstahoj. Trasslar dom, är trista att köra osv så är nog risken stor att många lägger av efter en säsong :(

Altså! Ifall de säljer en bunt av dessa och dom ÄR trista att köra så tänker er detta scenario. Person A köper ny -06 650 för 39000kr. Kör med den en sommar och tycker den är trist. Person B erbjuder sig att köpa den. Hur mycket tror du då Person A får för denna hoj. 25000? 19900? För de priserna för en sprillans hoj så spelar det ingen roll för mig om det så står Euroshopper på blocket jag skulle köpa direckt! :banana
 
Hoztic skrev:
Men frågan är ju hur kvaliteten är? Det är ju viss skillnad på en VW, Dkw, beämwe och en Kia, eller Daewoo.
De lär sig snabbt där borta och kvalitén på japanska bilar var en katastrof på 70-talet.
20 år senare vad japanerna bäst på det mesta :)

BTW: Daewoo finns inte längre som bilmärke, de heter Chevrolet.
 
Tjaa, dom har en stor konkurrent i Kawas nya ER6 o jag vet var jag lagt mina pengar...
 
Hinkas skrev:
Vad jag har hört så kommer det komma en 1000cc version till nästa år också (tror det var nästa år) och samma sak där, den kommer vara billig, finnas som naken och med helkåpa. Är det rätt pris på den så tror jag den kommer bli riktig intressant, kanske vore någonting att byta upp sig till sedan.

Låter riktigt intressant! Kanske kan vara något för en fattig student som jag!

Annars, hur upplever du kvalitéten på din hoj och vad får du pynta i försäkring?
 
Som dom sagt tidigare så är försäkringen riktigt billig, jag är 21 år, har inte mc kort än, jag tror helförsäkring helår kostade 11.000:- på mig, hade jag dock varit 24 år, haft mc kort i säg 3 år, då tror jag kostnaden hamnade under 4.000:- per år. Så förhopningsvis blir försäkringen lite billigare till sommaren när jag har kort =)
 
Hinkas skrev:
Halvkåpan där hade jag totalt missat... Har inte sett några bilder på den innan... Det där måste jag kolla närmare på, kanske passar bolt-on på min ju =).

Du får nog byta till clip on-styre och byta instrumentering och lampa..
 
ola_sandin skrev:
Du får nog byta till clip on-styre och byta instrumentering och lampa..

Jo, såg det efter lite närmare koll, men lyktat misstänker jag följer med i "paketet" men däremot instrumentering och styra lär som sagt behöva bytas...
 
sandstream skrev:
De lär sig snabbt där borta och kvalitén på japanska bilar var en katastrof på 70-talet.
20 år senare vad japanerna bäst på det mesta :)

BTW: Daewoo finns inte längre som bilmärke, de heter Chevrolet.

Precis, frågan är ju om det är läge att köpa kina/korea/osv-hojar nu, med tanke på att dom är i början av sin utvecklingsfas och kanske inte är tiptop i allt. Dom kan säkert bli bra om dom bara får några år på sig. Eller blir uppköpta, och blir ett lågbudgetalternativ. Tex som Skoda, Audi och VW, iom att koncernen har alla typer av bilar så tar man andelar i alla segment!
Hyosung skulle ju kunna bli Suzukis lågbudgethojar, med lite mindre finesser, lite annat tyg i dynan osv, och mycket lägre pris! :)
 
Hoztic skrev:
Vad baseras sånt på egentligen? :va
Frågan är ju om man ska ha lågbudgethojar som förstahoj. Trasslar dom, är trista att köra osv så är nog risken stor att många lägger av efter en säsong :(

man bör fan ha en tråkig hoj något år eller två tills man någorlunda kan hantera mer krafter är min filosofi...
 
Thesod skrev:
man bör fan ha en tråkig hoj något år eller två tills man någorlunda kan hantera mer krafter är min filosofi...

Jag tycker nog att det är stor skillnad på tråkig hoj och klen hoj! :fakta En hoj kan ju vara skitkul att köra om den har harmonisk chassi, skön sittställning, bra komfort, sköna bromsar osv även om den har en klen motor. Och tvärs om så klart!
Men visst, jag håller med om att rettor, gixxrar osv inte är bra förstahojar! (generellt sett)
 
Jag TROR att en sådan här hoj är en bra första hoj, den är inte något effekt monster, men den har så det räcker för att man ska kunna roa sig och göra sköna omkörningar. Och den har inte någon tokhög toppfart heller, 210km/h tror jag dom anger, lite lagomt tycker jag, för man ska inte köra så fort om man är nybörjare. Så jag anser IAF att detta är en bra första hoj, frågan är ju om 3 år när jag också är 24år och får billigare försäkringar, kommer jag byta till en 1000cc sådan här eller köra något värre? Det får man se då, dom kanske går jävla bra om 3 år dessa plus att det fortfarande är bra pris och försäkring, då är det inte så mycket att fundera över tycker jag.
 
Coola Ola skrev:
Det är inte SV-motorn rakt av men de har rätt mycket gemensamt, vad jag vet. Kommer inte ihåg exakt hur det var men Hyosung tillverkade SV-motorn för Suzuki ett tag och baserade sin egen motor på SVns, tror jag.
det var Suzuki som hjälpte Hyosung med motorerna, men sen så byggde dom de själva. Men den är i allmänhet lik Suzukin...

väntar också på 1000 cc kanske nått att ha?
 

Bifogat

  • gt650r_9.jpg
    gt650r_9.jpg
    53.1 KB · Visningar: 305
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top