Grym FPS till PC?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Tänkte fördriva de nämsta dagarna med att spela dataspel. Har Fallout 3 redo men jag vill spela lite röjahelvetespel först. Tips?

Serious Sam 2 är det drag i.

[YOUTUBE-ID]334FeWTYDCU[/YOUTUBE-ID]

Spel liknande Serious Sam är precis det jag är ute efter! Härligt hjärndött och fullt ös hela tiden. Har tyvärr lirat igenom det, painkiller, doom 3 etc.

Finns det något annat liknande??

Svårt att slå Serious Sam och SS:SE... bra blandning av humor och sanslöst röj.

Men jag kan tipsa om ett kul lir som de flesta verkar missa, Alien Shooter.
Ingen flashig 3d-grafik, men ett jäkla röj. Och blod. Massor av blod.
http://www.sigma-team.net/

Det där fick mig att tänka på ett spel som heter "Loaded" till PS1. Kom även en uppföljare. Rätt kul hjärndött spel där man hade avtryckaren intryckt från start ända till slutet :D

Inget FPS spel, men kan rekommendera Overlord 2, har spelat ca 30 min och är helt fast, man sitter och småler och skrattar för sig självt hela tiden åt dom små minnions som man har med sig i spelet... HaHaHa.. Hack and slash e skoj !!

Ett spel jag har beställt är Arma2 som släpps 7 juli. Kan vara trevligt.
Verklighetstroget är det utlovat att vara iaf.

Vart har du beställt då? Köpte på Webhallen och har haft det i två veckor nu, riktigt bra spel för övrigt, lite för mycket buggar bara. Men det får man väll hoppas på att dom rättar till med tiden.

Jo tyvärr är det väl så. Senaste utgåvan av Painkiller är dock och naggar på konceptet. I takt med att man slaktar minions på löpande band vräker huvudpersonen ur sig sarkastiska kommentarer och skrattar demoniskt etc. Tyvärr inte alls i samma klass med SS både avseende humorfaktorn och kvantiteten.

Postalspelen hade varit givna om det inte vore för jag har spelat igenom dessa typ 5ggr styck.

Ska kolla upp Alien Shooter. Fler tips?

Inget FPS spel, men kan rekommendera Overlord 2, har spelat ca 30 min och är helt fast, man sitter och småler och skrattar för sig självt hela tiden åt dom små minnions som man har med sig i spelet... HaHaHa.. Hack and slash e skoj !!

Den ska jag absolut kolla upp!

Last edited:
Kom precis på att du måste testa Left 4 Dead, om du inte redan gjort det. Rätt bra ös i det också. Alltid kul att slåss mot zombies :D
Call of Duty 4 har iofs väldigt mycket kul skjutande, inte riktigt lika hjärndött som SS men bra känsla i spelet. Snyggt som tusan också.

Overlord II som andra rekommenderat är ett kul lir, många sköna garv när man springer omkring med sina minions.

Just FPS är svårt att hitta nya bra varianter. Crysis, Bioshock mfl är visserligen bra spel, men dom saknar det där härliga öset som gamla Doom 2, Serious Sam, Rise of the Triads osv hade.

Ett gammalt lir som man hade många roliga timmar med är Carmageddon 2. Se om du kan få igång det på din burk. Vet att man fick kladda lite för att få igång det i XP, ingen aning om det går i Vista.

Minns förresten en rätt kul grej från tiden när Carmageddon 2 släpptes. Jag stod i kön till kassan till vår lokala spelbutik. Personen framför mig hade nämnda spel i handen. Det lustiga var att hon hade sina arbetskläder på sig, med texten 'Ambulansförare' på ryggen. :yoparty
(för dom som inte känner till spelet kan jag nämna att det är ett bilracingspel som i stort sett går ut på att köra över människor med sin bil på diverse kreativa sätt)

Crysis + warhead
Farcry 2
Timeshift
Necro vision
Cod serien
Left 4 dead
Insurgency "mod till Hl2"
Hl2 + episode1 + episode2 "vänta sedan på episode3, som kommer släppas snart." förhopningsvis"
Arma 2
Team fortress 2
Counter strike source
Doom 3 + expansion
Bioshock
Call of Juarez 1 och 2
FEAR 1 och 2
Killing Floor
Cryostasis
Unreal tournament 3

Crysis + warhead
Farcry 2
Timeshift
Necro vision
Cod serien
Left 4 dead
Insurgency "mod till Hl2"
Hl2 + episode1 + episode2 "vänta sedan på episode3, som kommer släppas snart." förhopningsvis"
Arma 2
Team fortress 2
Counter strike source
Doom 3 + expansion
Bioshock
Call of Juarez 1 och 2
FEAR 1 och 2
Killing Floor
Cryostasis
Unreal tournament 3

De flesta av de där har jag lirat.

Har kollat upp Necro vision lite? Är det verkligen värt att slanga hem det när man sitter på pissinternet för tillfället? Det ser rätt fränt ut.

Cryostasis ser jäkligt ballt ut men återigen, är det värt att slanga hem?

Call of Juarez ser kul ut, är det ett öppet spel typ oblivion eller tar man sig igenom levels?

Hur är FEAR 2? Tyckte ettan var lite sådär. Levde inte riktigt upp till hypen kändes det som.

Någon som testat nya Riddick? Jag gillade ettan. Bra kombo av smyg/kötta/action.

Hur är FEAR 2? Tyckte ettan var lite sådär. Levde inte riktigt upp till hypen kändes det som.
Är inget du spelar över en dag eller natt, räkna med nån vecka. Beroende på hur länge du sitter o spelar om dagen.
Största nackdelen med det spelet är, är att det är otroligt mycke.
transportsträckor, ett tag så gör man inte så mycket annat än åker bil/bus från ena sidan av kartan till den andra, o sen tillbaka igen. Väldigt långtråkigt i längden. Men förutom det så tyckte jag att det va rätt så bra

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!