Grym FPS till PC?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Nu har jag tagit mig igenom SS II, Painkiller I+expansion och PK:overdose. Nästa blir left4dead. Efter det blir det Overlord II och Fallout 3. :kulspruta

Last edited:
Vart har du beställt då? Köpte på Webhallen och har haft det i två veckor nu, riktigt bra spel för övrigt, lite för mycket buggar bara. Men det får man väll hoppas på att dom rättar till med tiden.

Det har kommit en patch som rättar till en del, men visst är det buggigt.
Men själv står jag ut med buggar eftersom spelet har många bra funktioner.

Har spelat tvåan. Har för mig att den var kul.

Men SOF fyller inte riktigt hjärndödskvoten jag är ute efter nu. :)

Har lirat SOFII dagligen snart i 8 år nu...du har bara hoppat in på fel servrar kan jag garantera!
Vill du ha röjjj där så säg till :)

Här e jag iaf, i min gamla klanserver :)
[YOUTUBE-ID]TbrtZ-Mm3Hc[/YOUTUBE-ID]

COD4, FO3, CSS e najs me..men inte alls lika manöverbart som SOFII:s Quake3 motor (kan ducka kulor i SOF med tiden..pure shaolin style :))

Har lirat SOFII dagligen snart i 8 år nu...du har bara hoppat in på fel servrar kan jag garantera!
Vill du ha röjjj där så säg till :)

COD4, FO3, CSS e najs me..men inte alls lika manöverbart som SOFII:s Quake3 motor (kan ducka kulor i SOF med tiden..pure shaolin style :))

Lira online är inget alternativ då mitt internet inte är helt stabilt.

När jag väl har spelat online har det blivit CS och CSS. Lite trött på dom dock. :gnissla

Battlefield 2 med Allied Intent Extended-modden är riktigt bra. Sen är det jävligt snygg om man kör max på alla grafikinställningarna. Helt underbart om man spelar på en 42" LCD med ett schysst hemmabiopaket.

Lira online är inget alternativ då mitt internet inte är helt stabilt.

När jag väl har spelat online har det blivit CS och CSS. Lite trött på dom dock. :gnissla

Vad är det för anslutningsproblem då ?

Jaoo..cs och css e kul så..men halflife motorn är riktigt stiff och trött. Det blir att spelet handlar mer om att sikta än naturliga rörelser..enbart strafe är inte nog för mig. vill aktivera både hjärnhalvorna vid gaming :hihi
Men ge SOFII en chans till..du kan få de nya moddarna så grafiken blir bättre ;)
Det är det enda spelet som man kan spela upp repliker från filmer med hjälp av koder :kulspruta:machinegu

Battlefield 2 med Allied Intent Extended-modden är riktigt bra. Sen är det jävligt snygg om man kör max på alla grafikinställningarna. Helt underbart om man spelar på en 42" LCD med ett schysst hemmabiopaket.

BF2e roligt om man känner alla som man spelar med och jobbar i grupp. Annars är man ganska chanslös ensam. Det tycker jag e kasst...vill som ensam krigare ställa till med otyg..gamingstuket på BF tillåter inte det....eller så sitter man i en F16 vilket är alldeles för få gånger :)
Gamar på en 108" skärm med HD ljud runt om...MGP2009, 'on-bike'-kameravinkel..is the shit :hihi
...dock inte FPS spel !!!

call of duty 4 är bästa FPS på PC just nu

Japp!

Last edited:
Varför är COD4 så fantastiskt? Värt att slanga hem?

Jäkligt snygg grafik, bra stämning i spelet, bra variation på uppdragstyperna, bra kontroller. Finns mycket som talar för CoD4 :)

Finns några fantastiskt välgjorda scener i spelet som man bara måste uppleva.
Definitivt ett av de bästa FPS-liren som gjorts. Är du ett fan av genren måste du testa det.

Jäkligt snygg grafik, bra stämning i spelet, bra variation på uppdragstyperna, bra kontroller. Finns mycket som talar för CoD4 :)

Finns några fantastiskt välgjorda scener i spelet som man bara måste uppleva.
Definitivt ett av de bästa FPS-liren som gjorts. Är du ett fan av genren måste du testa det.

Ok det låter gött. Då får vi testa.

Tröskade igenom left 4 dead igår. Sjukt kort spel då det endast tog mig cirkus 6h att ta mig igenom kampanjerna men det var jäkligt skoj. Bra röj om än liiiite monotont kanske. :kulspruta :död

Testar mobilt bredband för tillfället. Inte helt stabilt pga täckning och samtal/sms/mms.

Varför är COD4 så fantastiskt? Värt att slanga hem?

auuuuch...mobiltbredband gör ont!! inte till för fps spel direkt :/ systemet använder sig av helt annan protokoll ...3g systääm :zpy

Först och främst så är det stämmningen i COD4 som e brutalt välgjort. Jag har ganska kass inlevelseförmåga..men tom mig fick de med i prologen...'Cpt Price' blir en god vän redan där :hihi
Sen att Cod4 har blivit såpass uppskattad beror på flera orsaker..
Utbredningen av spelet..som hänger på hur lättkört spelet är i en 'vanlig dator' är nog första och största orsaken.
Annars måste du uppleva hur du uppfattar själva spelmotorn..men kommer du från HL2-motorn så är inte skillnaderna så stora.

Det finns en scen..eller bana..vad man vill kalla det....
Där man är 2 snipers....med SAS speciella kamouflageutrustning....man kryper förbi 25 irakier med 2 meters avstånd....utan att märkas! ffs..så jävla spännande!!!!!
spelet finns på PB.org..ligger på 6,nått gigg. cracken fungerar enbart till singelplay...online blir d värre..eller rättare sagt ..svårare :P

go4it! ;)

Battlefield Heroes är helt ok och gratis. :tummenupp

Jag har också testat det spelet och det var okey men absolut inget mer.
Banorna är få och är ingen som helst "känsla", sen blir det inte bättre att man måste köra i tredjeperson.

Men det är ju gratis så man ska inte klaga...

Säger också Left 4 Dead. Är sjukt kul om man sitter med tre polare och spelar!:tummenupp

Det går enkelt att hitta folk att spela med så det är inget problem. Sen är det också bra att de har släppt verktyg för att kunna göra egna banor, så det börjar komma en massa nya banor!

Last edited:
Vad är det för anslutningsproblem då ?

Jaoo..cs och css e kul så..men halflife motorn är riktigt stiff och trött. Det blir att spelet handlar mer om att sikta än naturliga rörelser..enbart strafe är inte nog för mig. vill aktivera både hjärnhalvorna vid gaming :hihi
Men ge SOFII en chans till..du kan få de nya moddarna så grafiken blir bättre ;)
Det är det enda spelet som man kan spela upp repliker från filmer med hjälp av koder :kulspruta:machinegu

BF2e roligt om man känner alla som man spelar med och jobbar i grupp. Annars är man ganska chanslös ensam. Det tycker jag e kasst...vill som ensam krigare ställa till med otyg..gamingstuket på BF tillåter inte det....eller så sitter man i en F16 vilket är alldeles för få gånger :)
Gamar på en 108" skärm med HD ljud runt om...MGP2009, 'on-bike'-kameravinkel..is the shit :hihi
...dock inte FPS spel !!!

Japp!

Nej BF2 är i princip 100% teamplay som gäller. Man KAN ju ränna iväg och leva rövare på egen hand men det brukar inte hålla speciellt länge. Kartorna är oftast inte gjorda för att leka rambo (stora öppna ytor). Nu var det ju röjarspel som TS letade efter och där passar nog inte BF2 in, men jag slår ändå ett slag för BF2+AIX-modd för det är riktigt grymt. Själv brukar jag hoppa in på en server, gå med första bästa grupp och hoppas att lagets befälhavare vet vad han sysslar med. Då brukar det vara för jävla roligt.

Nej BF2 är i princip 100% teamplay som gäller. Man KAN ju ränna iväg och leva rövare på egen hand men det brukar inte hålla speciellt länge. Kartorna är oftast inte gjorda för att leka rambo (stora öppna ytor). Nu var det ju röjarspel som TS letade efter och där passar nog inte BF2 in, men jag slår ändå ett slag för BF2+AIX-modd för det är riktigt grymt. Själv brukar jag hoppa in på en server, gå med första bästa grupp och hoppas att lagets befälhavare vet vad han sysslar med. Då brukar det vara för jävla roligt.

:D
Ja precis...BF går bort...för mkt teamwork för min smak.
Hoppa in på en Real Dammage server på SOFII annars :P

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...