Grusbus!

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Søndagen den 30:e Mars tænkte jag och min gode væn mindraper (linus) att bege oss ut på lite æventyr. (då ær vi lagom bakis oxå, :öl på lørdag)

Kraftledningsrace!(ev. jævlig grusvægsrace)

Jag hittar en læmplig runda man kan køra, optimalt vore en kraftledning som man kunde følja ett par timmar før att sedan vænda tillbaks, om jag inte hittar en sån så hittar jag en massa småsmå grusvægar, traktorstigar eller kaninspår som vi kan følja.
Målet ær att inte køra en meter asfalt.
Jag har kartor, kommer att scanna dom och printa ut till dom som kan læsa/vill ha dom så alla vet var det ær meningen vi ska hamna, før dær står sækert ett helt gæng bensin dunkar åt hungriga encylindriga monster och førhoppningsvis en klase ved att elda och grilla varmkorv før hungriga offroadpiloter.

Hojar, bæst ær ju endurocyklar, vet inte hur tufft det kommer att bli, men knottriga dæck ær bra att ha....det skulle ju gå med offroaddæck, men jag kan inte lova att det inte blir ett slirigt litet halvtræsk i mitten nånstans. Kørningen i sig sjælv kommer inte att vara så svår, det ær ingen kåsa :D

Om vædret vrider ihop sig totalt, så kør vi helgen efter.....totalt ær spøhællregn från helvetet med gamla isdubbar och grodor....lite vatten har aldrig skadat och då slipper jag tvætta hojen om det bara regnar liiiite :D

Så vilka vill følja med? Behøver veta ungefær :tummenupp

MVH
Christer

Får jag på knottriga gummin och olja i motorn är jag intresserad!

PS. Jag är ingen enduroförare men jag kan försöka

Om jag får tag på bakdäck :o :rodnar :crash (förlåt Linus...) vet du att jag är på :fakta

Vore kul å följa med men jag har ju bara motard bromsen (310mm skivan och 4kolvsoket) till frambroms så jag vet inte om jag vågar köra med det, vill ju inte kröka skivan mot en sten eller dyligt.

Ingen som har orginal ok till salu för en billig peng??

// Martin.

Evil M skrev:
Vore kul å följa med men jag har ju bara motard bromsen (310mm skivan och 4kolvsoket) till frambroms så jag vet inte om jag vågar köra med det, vill ju inte kröka skivan mot en sten eller dyligt.

Ingen som har orginal ok till salu för en billig peng??

// Martin.

inga problem att köra med stora skivan. tänk på att skivan hamnar rätt mycket längre ifrån marken med 21' hjulet. KTM Adventure har 310 skiva original!

Hoppas vädret håller sig lika gött som nu för då lär det bli en härlig dag.

Inga problem med stora bromsar....som sagt den hamnar ju bara 3 cm lægre æn vad original husa gør, och det ær ingen enduro vi ska ut på.
Sjælv hatar jag att køra sten, så kartmannen har INGA sådana planer :D

Knottriga gummin ær ju optimalt (:D), men jag tror att det inte kommer vara några problem med att køra på lite grøvre offroaddæck. Hade tænkt mig en lite hårdare variant av strængnæsresan som jag, Supermoto(hockenheimer) och Mindraper gjorde, och den gjorde Jocke på en gammal KLX600 från mitten av 1900-talet, och då var det førsta gången han kørde ett av mina æventyr. (vill inte erkænna det, men han klarade det fint :skrämd )
Tænk traktorstig och man ær mycket næra på vad jag siktar efter.

(och så vill jag alltid att det ska vara lite vatten med oxå, typ en å eller två kanske ett halvgrunt træsk)(men vi får se vad ønskemålen ær)

Men kan man køra hoj, så kan man køra min slinga, no roblems :tummenupp

Låter bra, vore kul å följa med så jag hoppas att jag inte får förhinder men som det ser ut nu ska det inte va några problem.

Knottriga däck har jag så gått som nya så den biten är det lugnt på.

phastasphuk skrev:
Hade tænkt mig en lite hårdare variant av strængnæsresan som jag, Supermoto(hockenheimer) och Mindraper gjorde, och den gjorde Jocke på en gammal KLX600 från mitten av 1900-talet, och då var det førsta gången han kørde ett av mina æventyr. (vill inte erkænna det, men han klarade det fint :skrämd )
Jocke här.
Tjohooooo. Tack för berömmet :D Blir alldeles glad...
Men det har smugit sig in ett par fel. Det var en KLR650 och den var från 1967. Ascoolt med avsågad Yoshipipa från en plastgris. Glöm inte heller att vi körde stubbrace dagen efter....

Sen snurrade vi runt på med (s)opeln efter lite överambitiös handbromsanvändande, kewlt att stå med bilen i fel riktning på tvåfilig väg, NOT.

Vi åker och sätter på sommarhjulen på husorna nu. Kom hem snart! Hejs.

planering!

mindraper skrev:
Jocke här.
Tjohooooo. Tack för berömmet :D Blir alldeles glad...
Men det har smugit sig in ett par fel. Det var en KLR650 och den var från 1967. Ascoolt med avsågad Yoshipipa från en plastgris. Glöm inte heller att vi körde stubbrace dagen efter....

Sen snurrade vi runt på med (s)opeln efter lite överambitiös handbromsanvändande, kewlt att stå med bilen i fel riktning på tvåfilig väg, NOT.

Vi åker och sätter på sommarhjulen på husorna nu. Kom hem snart! Hejs.

Tænkte inte næmna stubbracet, eftersom du kom næst sist :D
(och till forumets læsare, han som kom sist var en 87-årig ultra pensionær....han kunde inte kicka igång sin egen hoj før han var før så stel i lederna :bow ) :tummenupp

Evil M, jag antar att du kør på samma raketsoppa vi andra busmobergare, 98 grøn, men...
Schrunken, jag behøver veta vilken soppa du vill ha till din DR.
Och vilken sorts korv vill ni ha då...planering planering :D

Jag har fixat grønsaksblad øver så gott som hela Sverige.....så nu ska det fixas en roadbook, hehehehe......

Mer planering!
1. Var vill ni utgå ifrån? Studentparkeringen?!
2. Nær ska vi utgå? runt 12 eller ?!
3. Hur længe vill ni vara ute? 4 timmar?!
måste veta vad ni vill før roadbookens planering, nyah nyah :D :cool: :tummenupp

Ingen annan som vill med.....kom igen då!
det kommer att bli kul :fakta: :D

Jag kom inte alls näst sist. Det var minst fyra efter mig. Satan må ta dig för att du sprider osanningar... Glöm inte att min hoj vägde mest, var äldst (förutom han på Qvarnan från 1934), lät överlägset mest samt var den enda i hela tävlingen utan crossdäck. Du sjaelv böt ju till nya sulor kvällen före racet om jag inte minns fel. Så det så!!
Dessutom var det ju ett par miffon som blev diskade. Ingen nämnd, ingen glömd..............

Angående planeringen har vi ev. en förare av "servicebilen, servicebile kom" i form av allas vår favvoskåning. Han skulle kolla med regeringen först (mobbing välkomnas). Till servicebil är såklart den råfräna mattsvarta gjuten (numera med fastsatta spridare). I övrigt tycker jag parkeringen vid Universitetet låter bra, fyra timmar låter oxå bra men vi borde väl kunna ta oss iväg till 11. Jag dricker som bekannt inte sprit dagen innan körning :crash

Edit: Är det så att man ska tolka det som att du säljer lillasyster???

det låter jäääkligt lockande. Ska fråga farsan om han vill rasta sin Xr också =)

KalleKulspruta skrev:
det låter jäääkligt lockande. Ska fråga farsan om han vill rasta sin Xr också =)

det här med mycket kubik såg inte du eller :skrämd

hahaha skoja bara. du är en stor hjälte :bow om du kommer med 125:an o kör skiten ur oss stöddiga Husabergåkare. vi behöver fler hundratjuslöor ute på vägarna. ytterst välkommen och ta med dig farsan oxå.
//m

mindraper skrev:
det här med mycket kubik såg inte du eller :skrämd

hahaha skoja bara. du är en stor hjälte :bow om du kommer med 125:an o kör skiten ur oss stöddiga Husabergåkare. vi behöver fler hundratjuslöor ute på vägarna. ytterst välkommen och ta med dig farsan oxå.
//m

tackar,tackar! =)

Ni ska allt få se :p

eller kanske inte...blir lite svårt, inte för att effekten inte räcker till utan för att bakdäcket är välldigt mycket avgjort för att köra asfalt :p

Jag kör oljeblandat p.g.a. att jag inte har någon fungerande oljepump...

Dessutom heter det hundratjufortast!

men men. Jag är ganska van att halka omkring med det dära bakdäcket endå :)

Last edited:
Re: planering!

phastasphuk skrev:

Evil M, jag antar att du kør på samma raketsoppa vi andra busmobergare, 98 grøn, men...

Japp jag kör på grön 98 bensin, men ska du stå för bensin eller vad menar du?

Jag har en jeep dunk hemma som jag kan ta med eftersom jag behöver ta hojen på släp så jag har nått kvar av mina däck när jag kommer till Örebro.

Planering planering...

Soppa frågan. Jag vet inte om servicebilen servicebilen kom kommer att utgå dærifrån vi åker ifrån, eller om vi ens kommer att ha någon.
Om det blir så, så kommer jag placera ut dunkar och andra grejor (korv och ved :D) dagen innan....och då blir det ju genast knepigare om du ska ha egen dunk (och jag tænker inte stå før soppan, men kan tillhanda hålla den før en viss summa dullars(helt otroligt vad bensin kan kosta i dom møøørka skogarna....now boys, lets talk about an exit fee ;) )

Men om servicebilen servicebilen kom utgår samtidigt med oss så løser det sig før alla :D
Vi meddelar i god tid hur det kommer att bli.

sprutkalle, bæst før dig att du kør på TTS....annars :fakta
(vill ha lite nostalgikickar...mmmm...vilken ljuuuuvlig doft)

Så vad skulle jag vilja ha av er føre tævli.....resan!
1. Bensin om du har konstiga krav och servicebilen servicebilen kom skiter sig (konstigt ær allt annat utom 98 grøn )
2. Mobbenr. Vi førsøker alltid ha med oss så många mobbar som møjligt, mest før att om det hænder nått (kan vara en ide att stoppa den i en plastpåse oxå :D) men æven om vi tappar bort varandra.
3. Blodgrupptyp tejpas med førdel fast på høger crosskænga :crash

Møte universitetsparkeringen(studentgatan alltså!), klockan 11.
Kørning ungefær 4 timmar, tankning av hoj och pilot halvvægs.
Vad ska DU ha med dig.
Mobbe om du har.
Basic Verktyg før din hoj.
Vatten i flaska (och bara vatten, saft funkar mindre bra till sårrengøring och sprit funkar mindre bra att ha i kylaren :crash)

Jag brukar alltid ha med mig førutom ovanstående, extra handskar och glasøgon, silvertejp.

Nån som kommer på nått med, fyll på med tips :)

1. phast (christer)
2. mindraper( linus)
3. Supermoto(hochenheimer)
4. Evil M
5. Schrunken
6. Kallesprut
7.

phastasphuk skrev:

sprutkalle, bæst før dig att du kør på TTS....annars :fakta
(vill ha lite nostalgikickar...mmmm...vilken ljuuuuvlig doft)

Hehe, får väll blanda i extra mycket =p

1. phast (christer)
2. mindraper( linus)
3. Supermoto(hochenheimer)
4. Evil M
5. Schrunken
6. KalleKulspruta
7. Dunderklasse (farsan :p)
8.

Re: planering!

phastasphuk skrev:

Mer planering!
1. Var vill ni utgå ifrån? Studentparkeringen?!
2. Nær ska vi utgå? runt 12 eller ?!
3. Hur længe vill ni vara ute? 4 timmar?!
måste veta vad ni vill før roadbookens planering, nyah nyah :D :cool: :tummenupp

Ingen annan som vill med.....kom igen då!
det kommer att bli kul :fakta: :D

Hur mycket grusvägs smiskning blir det?

och hur löser vi detta om vi behöver placera ut soppa dagen innan? Ska vi lämna en dunk med soppa till dig som du placerar ut eller hur gör vi?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa