Grusbus!

Re: Re: planering!

KalleKulspruta skrev:
Hur mycket grusvägs smiskning blir det?

och hur löser vi detta om vi behöver placera ut soppa dagen innan? Ska vi lämna en dunk med soppa till dig som du placerar ut eller hur gör vi?

Ungefær 4 timmars kørning siktar vi på...Det ær tillræckligt :D
Jag har inte kunnat kolla mina kartor æn, men planen ær kraftledning/små grusvægar/traktorspår/stigar.
Som en korsning mellan Dakarrallyt och novemberkåsan, lr nått :D ;) :muahahaha

Vet inte om "føljebilen føljebilen kom" kommer, gør den och startar samtidigt som oss, så kan du bara ta med din dunk på søndagen. Om den inte gør det så placerar jag ut den dagen innan, då kan du læmna den till mig dagen innan ev. att jag hæmtar den.

Bläää, har fått veta att jag inte kan var med på söndag. Extra insatt rep. Jätteviktigt... :(

Nu har jag krängt på dom knottriga gummina på 18/21 tummarna å fixat pet flask skydd till lyset så jag är så gott som redo att ut å grusbusa bara lite olje/fälg byte kvar :)

För det blir väll av?
Vädret verkar ju som att det är med oss i alla fall.

Evil M skrev:
Nu har jag krängt på dom knottriga gummina på 18/21 tummarna å fixat pet flask skydd till lyset så jag är så gott som redo att ut å grusbusa bara lite olje/fälg byte kvar :)

För det blir väll av?
Vädret verkar ju som att det är med oss i alla fall.

Yup...det blir av som det ser ut nu iaf....kallespralle kommer ju inte men vi är fortfarande ett helt gäng med grovkolvs fantaster som är på :D

Petflask skydd rekommenderas STARKT....jag har inget men mitt lyse är redan FUBAR. För er andra så....jag har ett par lysen på mitt samvete allra redan....kan ha fler efter söndagen :D nyah nyah

Ikväll så ska jag sätta mig ner och lägga ut en rutt....hehehe :D

KalleKulspruta skrev:
nu vill jag ha bilder och en rapport ifrån dagens åkning!

Tillbaka helskinnad, dock utan bilder :(

En riktig höjdartur, kändes lite konstigt att ha en liten 350 bland fyra husaburgare men den gjorde inte bort sej.
Kraftledningsgatan var mycket svårforcerad, VM-titel i Trial hade hjälpt, så vi skippade det till förmån för grus- och traktorvägar.
Bitvis geggigt gjorde att det kändes som om bromsarna låg på.
Inga skadade eller omkullkörningar överhuvudtaget den här gången trots högt tempo på gruset.

Servicebilen gjorde en bra insats som försåg oss med bensin och ved att grilla korven med.
Bra jobbat Christer & co, detta måste vi göra fler gånger... :tummenupp

Bilder kommer att läggas upp, men just nu så har jag inte kameran här, så lite senare :D

Mycket bra resa, otroligt fina vägar bitvis, traktorstigar och rödlersvägar gjorde resan till ett slit...imorgon kommer jag ha ont överallt känns det som.

Vi körde från Örebro, huliganiserade oss vidare mot marieberg uppför den obligatoriska slalombacken, runt täby vidare mot latorp. Efter det så var det grusväg för hela slanten över kilsbergen mot våtsjön där korvgrillning praktiserades. Sen tillbaks samma väg.

Det slangades och sladdades för fullt, tom supermoto försökte på sig lite wheelisar :tummenupp

Alla var eniga om att det här skulle vi göra om...:D :D :D

ojojoj, låter allt för gött det! Fasen att det skulle ha ett extra rep då!

Ruggigt skoj hade vi, synd att det blåste så under korvgrillningen samt haglade lite på hemvägen. Vi missade även turen uppför tybbletuttarna på hemvägen men det tar vi nästa gång.

Bra gjort av Runken att plåga den stackars DRn så bra som han gjorde. Kan inte vara tokskoj att ligga på fult när fyra idioter åker runt och sladdar hej vilt. Tyckte den röda sörjan var bäst.

Föraren av följebilen har kameror. Vi grejar det ikväll.

Otroligt skoj. Omstart anbefalles !!

Grus forever

Tjabba. jag är intresserad av att åka grus. Kolla gärna in min hemsida.

/Som man gasar får man ligga

Bilderna då.....

Evil M vid minifolkan, före avfärd......supermoto står och :zpy över min hoj, han har varit vaken i ungefär 30 minuter på det här kortet och han är OTROLIGT bakis :fakta....lite för mycket :öl kanske :D

Bifogat

• festl, grusbus 101.jpg
    festl, grusbus 101.jpg
    70.4 KB · Visningar: 113
4 Busmobergare står och väntar på att lillkubikaren ska komma....viss förvirring mellan sommartid och när vi sulle träffas har uppstått, supermoto glädjer sig över att han fick hinka vatten i 30 min extra, men klagar så förbannat över att han får gå och hämta en soppadunk 50 meter bort.... :tummenupp
....gissa vems hoj som inte ville starta sen och vem som var för bakis för att kunna kicka igång den? :D :cool: :D

Bifogat

• festl, grusbus 104.jpg
    festl, grusbus 104.jpg
    98.5 KB · Visningar: 111
Nuff said, grilla korv efter mc bus, kan man ha det bättre.... :tummenupp
Mindraper, Supermoto och jag....följebilen följebilen kom i bakgrunden.....

Bifogat

• festl, grusbus 110.jpg
    festl, grusbus 110.jpg
    98.5 KB · Visningar: 101
det är så vackert att man vill gråta..... :hej

Bifogat

• festl, grusbus 109.jpg
    festl, grusbus 109.jpg
    91.6 KB · Visningar: 105
Scrunken fixar korvgrillningsverktyg, och en av de måna paraply tjejerna går förbi i bakgrunden....tyvärr den mest påklädda av dom alla men vem vill ha bilder på sånt, mc forum det här :D :tummenupp

Bifogat

• festl, grusbus 111.jpg
    festl, grusbus 111.jpg
    99.3 KB · Visningar: 101
Re: Grus forever

Gagge skrev:
Tjabba. jag är intresserad av att åka grus. Kolla gärna in min hemsida.

/Som man gasar får man ligga

Kollade hemsidan, är du säker på att du vill ta ut den fina hojen i vårat sällskap :crash ;) :D :tummenupp
Klart du är välkommen, jag postar nästa tillfälle här snart....

Ja vi måste göra om detta, jag kan nog få med en till Husa ägare hemmifrån då. Fasen så kul det var!!

Jag har några bilder(4st) hemma ska försöka komma ihåg att ta med dem till jobbet å lägga upp dem på torsdag.

Synd att vi inte fick med några åkbilder.
Synd att phuksphast ska klaga på/anklaga mig hela tiden :mad: :D Jag var bara lite bakis...
Synd att det kom lite hagel.

I övrigt var det så jä-la skoj så fy... fränt med flat out på sexan på grus :D
Undrar om vi måste köpa den bensindrivna högtryckstvätten jag såg på Blocket för att få bort den röda leran...

Nästa gång lägger vi upp rutten hemifrån Runken så vi kommer iväg på utsatt tid :p (Tack för det förresten...)

Efter påtryckningar av förare som deltog i årets första grusbus, så anordnar vi det en andra chans för dom som sumpade det första gången.

Nu på söndag så kör vi igen.
Klockan 11 var ju bra tid, samma startplats, parkeringen mellan universitetet och studentgatan.
Var vi ska åka vet jag inte än, men det fixar sig...som vanligt :D
Ska försöka hitta några pärlor, typ rödlersvägen, militära terrängkörningsslingan och dom backiga traktorstigarna.
Vilka vill vara med då?
Behöver veta så korrekt korvantal inhandlas :D

1. phuksphast
2. majndrejper
3. supermoto
4.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa