Grusbus med sporthoj.

Jo då jag har varit ute och kört grusväg:tuttar

Enda var att den kanske kom lite brutalt när man kom upp i varv.

moog skrev:
2563438 Supercoolt! Vore kul att beskåda ett race med flattrackhojar.
Gillar din hoj Jörgen K! Har sett den på stan.:)
Ja det skulle jag också vilja. De kör ju så mycket fortere än speedway. Runt 200 km/h håller de in i böjen. Därtill så håller de oftas fötterna på pinnarna under sladden. Det ser elagantare ut. Så är det så schysst dån från ett helt lass V-twinnar. Det finns lite snuttar på Youtube!

Tack! Önskar att jag hade fler sladdbilder på mig än den ovan i tråden bara. Jag får tjata med ngn polare ut och fota.

/J

Klippen på Youtube är lite suddiga tyvärr. Inga mjuka och fluffiga staket som i speedway. Ser lite mer riskabelt ut. Sagt av en fegis som inte håller stumt konstant.
/M

Jåke skrev:
2562935 Jo, självklart. Har kört både Husqvarna & KTM. Men plånboken är inte hur stor som helst så man får prioritera, dessutom är det roligt på olika vis. Köra grusväg med sporthoj är mer skräckblandad förtjusning :D

grus20.jpg
Var det du som var med på SMC Stockholms gruskurs nu i somras på Livgardets övningsfält och körde (min polares gamla) TRX? Tycker bilden ovan ser precis ut som killen som var där och körde TRX som vore det en grushoj :).

Själv föredrar jag att köra XR650 på grus, jag har svårt att tänka mig en bättre hoj för grusvägar.

Självklart ska grus smiskas med gathoj! Banditen som har lagom upprätt körställning och hyfsat brett styre är helt underbar på grusväg! :tummenupp

Va negativ till grusåka med min gamla 929 fajter, men när jag åkte med polarn ut till hans landställe så var jag tvungen att åka typ 1 mil grusväg. I början sög det, men efter några kilometer så va det full fräs !!! FAN SÅ KUL! :yoparty

philsson skrev:
2564110 Det var bara en riktigt vild gissning. :D Har egentligen ingen aning. En gammal bild som låg på datorn. :)
Jepp, det är en konverterad SV650, finns en hemsida om den någonstans har jag för mig. Säkert rätt ball att köra även om en turbo-konverterad XR650R står högre upp på min galna-grushojar-önskelista :).

sgtpepper skrev:
2563858 Var det du som var med på SMC Stockholms gruskurs nu i somras på Livgardets övningsfält och körde (min polares gamla) TRX? Tycker bilden ovan ser precis ut som killen som var där och körde TRX som vore det en grushoj :).
Skyldig :crash

Döm om min förvåning när man kommer direkt från Englandsfärjan och en snubbe steppar fram morgonen efter och talar om att det är hans f.d. hoj man kommer på... :)

Grussmisk med sporthoj är ju asballt, jag har lagt hundratals mil på Skånska & Småländska grusvägar, ännu roligare är det att blåsa om nån gammal sur Transalp på rakan och blästra satan.

Jåke skrev:
2564429 Skyldig :crash

Döm om min förvåning när man kommer direkt från Englandsfärjan och en snubbe steppar fram morgonen efter och talar om att det är hans f.d. hoj man kommer på... :)
Hehe, även om vi inte körde i samma grupp så förstod jag att du körde TRX:en för allt vad den var värd på övningsfältet (vilket jävla schysst område förresten, synd att det inte är öppet för grusköra året runt!).

Fin hoj TRX:en, även om den kanske är lite mindre fin nu när den fått tjänstgöra som offroadhoj än när min polare ägde den ;) :D

Jåke skrev:
2562975 En XR650 är inte en "äventyrshoj", det är en grushoj. Varadero är en "äventyrshoj"...

Men nej, jag har inte provat. Bara KTM 525 och Husky 420 + 488.

Varje tur på en XR650 är ett äventyr.... :D :yoparty

Ja det var ett jäkla gnäll på trådstartaren:va
Är helt klart asballt att köra grus med sporthoj, grus är iofs asballt med alla hojar!

Inte undra på att tillverkarna kan sälja hojar för precis alla användningsområden om majoriteten av folket tror att hojarna bara kan användas för just de områdena de är tillverkade för.

Hyrde en HD Softail Deuce och var ute o sladda grus med den.
Var löjligt roligt med vridet i motorn, låg tyngdpunkt och häcken i stort sett ovanpå bakhjulet.

Kunde göra kilometerlånga powerslides med den, och så kontrolerat. =)
Sen satte tyvär fjädringen stopp för extremare äventyr, det och det faktum att baklampan skakade loss.

Tur att jag slapp tvätta den krom kossan efteråt, var säkert ett par timmars jobb.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show