Gruppkörningar för de efterblivna?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Finns ingen tråd med gruppkörningar?
Jag är inte sugen undrar bara vilka de efterblivna är som är ute och åker i södra stockholm speciellt igår 1 på natten. Det är hundratals alla utan ljuddämpare som fånar sig och känner sig starka i grupp.

Som en generell spaning tycker jag ändå att retard-brölandet har gått ner något enormt.

Många åker omkring om inte orginal så med burkar med besiktnings godkänd ljudnivå.

Som en generell spaning tycker jag ändå att retard-brölandet har gått ner något enormt.

Många åker omkring om inte orginal så med burkar med besiktnings godkänd ljudnivå.
Det har det nog. Det här var nog alla möjliga hojar eftersom de var så otroligt många, det tar minuter innan alla åkt förbi. Häftigt på ett sätt men nattkörning är efterblivet så som det låter och då gillar jag ändå mc-ljud.

Det har det nog. Det här var nog alla möjliga hojar eftersom de var så otroligt många, det tar minuter innan alla åkt förbi. Häftigt på ett sätt men nattkörning är efterblivet så som det låter och då gillar jag ändå mc-ljud.
Förra säsongen var där ju ett stort gäng som lekte på motorvägarna, blev själv vittne till dom då många behövde tanka på Ekerödsmacken utanför Hörby nere i Skåne.
Det var mest crosshojar och motarder, alla hade naturligtvis inte registreringsskylt samt att det dröjde några minuter innan alla var inne på macken.

Moppegäng vars mentala utveckling stannat vid 15 års ålder?

Haha, så låter det nu på Sporthoj när medelåldern är 60+ nånstans…

Gubbar och tanter, men mycket bättre på att köra än vad man var vid 22 års ålder. Och sannolikt generellt ointresserade av att låta så förbannat.

Kör snyggt!

Haha, så låter det nu på Sporthoj när medelåldern är 60+ nånstans…
Annat var det innan...
Men fan vad tiden flyger...
Nu är ju till och med IKEA snart rivet där.. (Eller om de bara skulle förstärka bygget så det inte rasar)

1784048468408.png
1784048500063.png

Last edited:
Det antyds att det har med omogenhet att göra?

Det kan nog inte uteslutas att det stämmer.

Kör snyggt!

Jag har aldrig förstått varför man ska störa omgivningen. Att jag åkte AMC med öppna headers till och från jobbet i 25-årsåldern var enbart av praktiska skäl.
Förra året åkte en grabb runt här i kvarteret med en groteskt felmappad BMW som smattrade som fan när han släppte på gasen. Han körde runt i cirklar på ettan och drog upp till varvstopp och släppte på gasen, om och om igen.
Jag har bara hört 3-4 sådana repor i år så jag antar att hans bil till slut dog av den extrema felmappningen och den snedknullade förarens körstil och att det i år bara varit några som apat efter, och tröttnade fort.

Överlag stör jag mig inte så värst på folk som har högljudda fordon. Jag själv har egentligen aldrig försökt med det men jag kan ändå uppskatta ett väl avstämt avgassystem, även om det är lite högljutt. Men när det är ren plåga att höra på motorn skrika i plågor så är det lite jobbigt.

Förra året åkte en grabb runt här i kvarteret med en groteskt felmappad BMW som smattrade som fan när han släppte på gasen. Han körde runt i cirklar på ettan och drog upp till varvstopp och släppte på gasen, om och om igen.
Jag har bara hört 3-4 sådana repor i år så jag antar att hans bil till slut dog av den extrema felmappningen och den snedknullade förarens körstil och att det i år bara varit några som apat efter, och tröttnade fort.

Överlag stör jag mig inte så värst på folk som har högljudda fordon. Jag själv har egentligen aldrig försökt med det men jag kan ändå uppskatta ett väl avstämt avgassystem, även om det är lite högljutt. Men när det är ren plåga att höra på motorn skrika i plågor så är det lite jobbigt.

Fyrcylindriga motorer är sällan välljudande, italienska sådana ofta undantaget.

I Sverige råder underskott på välljud, man kompenserar därför med ”mycket” istället.

Kör snyggt!

• Gilla
Reaktioner: DaK
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back