Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Spännade väg när man svängt upp mot Tullinge på hemvägen. Lützen var ordet! Kul var det i alla fall. Tack.

Last edited:
Ja jädrar, jag körde vidare till Enhörna öster om Södertälje, det gick rätt bra att köra dit. På vägen hem var det lite andra bullar, dimman stod som krutröken i slaget om Poltava 1642, kylan var nere på +5, mina fingrar skallrade till slut i takt med V-twinnens kolvslag i höjd med Botkyrka (ja jag körde E4:an hem p.g.a viltfaran) och t.om imman gjorde tappra försök att våldta mitt nya fina Pinnlock-visir, men visiret vann till slut även om jag fick stanna på en mack och torka ut imman en gång. Njae, var det värt att köra idag? Jajjamän :tummenupp

Det finns inget dåligt väder - bara dåliga ******!

Ducca, jag vet att du kan ersätta stjärnorna med det korrekta ordet, för du har väl oxo gått på dagis som jag eller? :D

Nja.. Dagis o dagis.Blev portad pga. var för vild :D nää, nu är det dax o preppa hojen inför kommande bankörningar :tungan

Det finns inget dåligt väder - bara dåliga fillingar :Rockbanan

Ähum..slaget vid Poltava utkämpades den 28 juni 1709 för att vara historiskt korrekt. Dimman var nog ett större problem under slaget vid Lutzen 1632.:tungan

Eder messerschmidt i etern.

Helgvädret i Stockholm ser lovande ut på lördag, men sämre på söndag:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/

Föreslår därför en lördagskörning söderöver med uppslutande samling kl. 10:30 (+ akademisk kvart om så behövs) på lämplig plats.

Idéer:
  • Samling lämpligtvis kl. 11:00 vid Shell i Botkyrka (Sankt Botvids Väg 3, 145 65 NORSBORG), inkommande från norr eventuellt via Jungfrusund-Slagsta färjan. Ekeröfärjan går 10:00, 10:30, 10:45 11:00 11:15. Körning med början på Svinningevägen och ner mot Torö (eller Lisö) som sydligaste punkt. Alternativt österut mot Muskö.
    (Jag har varken åkt Vällingevägen eller varit ner på Torö, därav mitt förslag. Dock är jag ringrostig på geografin i detta område, så hoppas på någon med bra lokalkännedom ansluter sig.)
  • Alternativt Södertälje, Ekeby, Mariefred, Nykvarn, Gnesta, Vagnhärad, Skanssundet, Vårsta, som är perjuls lugna mil i lukta-på-blommorna-tempo söndagstur.
  • andra alternativ ...

Ruttförslag enligt programmen ITNConv eller Tyre: torö.itn
Code:
1784654|5927110|B Ekerö Jungfrusund|0|
1787001|5925755|B Botkyrka Slagsta|0|
1782786|5924060|B Shell Botkyrka (St Botvids väg 3)|0|
1778607|5924201|B580 Norsborgsv & 584 St Botvids v|0|
1768769|5924366|B578 Ladviksv & 580 Vällingev|0|
1769855|5923113|B578 Vällingev & 584 Bergaholmsv|0|
1764484|5920389|B225 Stockholmsv & 584 Bergaholmsv|0|
1779803|5899689|B225 (Stora Sundby)|0|
1783622|5880149|B Ankarudden (Torö)|2|
"Sjånadrotten"
Jag ska med på körningen den 4/10-2008:
1. Sjånadrotten
2. Foxxen (beror på väder, tempo och startplats)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Jag och förhoppningsvis en hoj till kommer förmodligen via Ekeröfärjan, så varför inte spika samlingen till kl. 11:00 vid Shell i Botkyrka. Vägvalet är öppet, men här är en kartbild på första förslaget - turen till Torö: http://mynetimages.com/b549c9f6.jpg

Beträffande tempo? Kör någon med som har lokalkännedom och hittar, så bör det förhoppningsvis kunna bli hyfsat inspirerat. Tråden heter ju "...i lungt tempo".
Väder? Glöm inte solbrillorna!

P.S. Vällingevägen ska det förstås vara, den andra vägen jag skrev om ligger ju norröver.

Premiär! Jag är med! "Lungt tempo" passa bra för min lilla MT-03 med "bara" 45 häster...

:) Kai-Uwe / nordicbiker

Med "beror på tempo" menade jag att det ska vara lugn tempo. :)
Frugan ska med och hon övningskör, så...
Hinner vi inte med så får vi avvika.

Med "beror på tempo" menade jag att det ska vara lugn tempo. :)
Frugan ska med och hon övningskör, så...
Hinner vi inte med så får vi avvika.

Det siste och förste mans ansvar att se till att ni hänger med!!!

Oavsett "nästan" hur sakta ni kör, så länge ni i alla fall håller er inom hastighetsgränserna och inte allt för mycket under dessa! :)

Detta är hela poängen med denna tråd, att ALLA oavsett tempo ska hänga med och ha skoj!!! :tummenupp

En till grupp lördag 4/10 ?

Jag vill åka på norra sidan imorron (sista rundan för i år-omlackering å prylar på g...:) ) och mitt förslag är :

Samling Donken U-Väsby 10.30 för sen frukost/tidig lunch och fire up 11.00
hoppas fler vill hänga på då jag inte hittar grymt bra på denna sidan av stan,onsdagsgruppens rutt kan jag men det kanske är läge för att åka lite vilse...:D
tänker mig en runda i hyfsat inspirerat tempo (så gott det nu går med löv,temp,grus osv...

Jag sitter på donken från 10.30 (ca) sen ser vi vilka som dyker upp :tummenupp

/dennis

Jag vill åka på norra sidan imorron (sista rundan för i år-omlackering å prylar på g...:) ) och mitt förslag är :

Samling Donken U-Väsby 10.30 för sen frukost/tidig lunch och fire up 11.00
/dennis

Jag hänger förmodligen med! :tummenupp

Föredrar norrsidans vägar och landskap! :D

Sorry Sjånadrotten! :)

Lördagsåka 4:e Oktober med samling kl 11:00 vid Shell i Botkyrka

(+ akademisk kvart om så behövs) för de som kommer med färjan via Ekeröleden.

Resväg: TBD... (t.ex. söderut mot Torö enligt tidigare förslag)

Hitta till samlingsplatsen:
Shell i Botkyrka (Sankt Botvids Väg 3, 145 65 NORSBORG) - http://www.hitta.se

Jag ska med på körningen den 4/10-2008:
1. Sjånadrotten
2. Foxxen (beror på väder, tempo och startplats)
3. Fru Foxxen (beror på väder, tempo och startplats)
4. nordicbiker
5.
6.
7.
8.
9.

P.S: Tempot bör kunna passa alla. Dessutom viktigt att vi vet vilka som är med i gruppen, samt kommunicera vilken väg vi kommer att åka.

P.P.S: Gräset är alltid grönare på andra sidan stan, så vi från norr åker gärna söderöver, medans södertörn-folket helst önskar köra vilse i Roslagen. ;o) Har inte varit neråt Södertörn på månader, så det är nog bland de sista tillfällena i år. Ser med glädje fram emot större aktivitet till våren igen.

Lördagskörningen, South Side:

Idéer:
  • Samling lämpligtvis kl. 11:00 vid Shell i Botkyrka (Sankt Botvids Väg 3, 145 65 NORSBORG), inkommande från norr eventuellt via Jungfrusund-Slagsta färjan. Ekeröfärjan går 10:00, 10:30, 10:45 11:00 11:15. Körning med början på Svinningevägen och ner mot Torö (eller Lisö) som sydligaste punkt. Alternativt österut mot Muskö.
    (Jag har varken åkt Vällingevägen eller varit ner på Torö, därav mitt förslag. Dock är jag ringrostig på geografin i detta område, så hoppas på någon med bra lokalkännedom ansluter sig.)

• Fin runda!
    Om man inte gillar angivna sträckan S-tälje->Rosenhill, kan man ta söderut via Pershagen-Mörkö-Skanssundet-(färjan)-Rosenhill (Lite längre - några fler kurvor)

Har man aldrig varit på Muskö är det en kul omväxling med både fuktdrypande tunnel under havet och några riktigt svepande kurvor som alla borde varit på någongång i livet.

Kanske kommer, men vet inte det nu. Däremot vet jag var Shell i Botkyrka ligger och när kl 11:00 är!

Last edited:

...text...

/dennis

Eftersom det börjar bli ont om chanser detta år tror jag att jag dyker upp. Jag har väl några idéer och en finfin karta :) Hoppas bara det blir +10 annars åker jag hem å dricker varm choklad.... :D

Vad bra! Då åker vi hem till DR Pepper? å dricker varm choklad
om det blir för kallt imorgon!.... :tungan

Jag vill åka på norra sidan imorron...

/dennis

Jag och min Hynda kommer

Sjånadrotten;3837206 P.P.S: Gräset är alltid grönare på andra sidan stan skrev:
Just precis så är det:fakta

Norråka Lördag 4/10,samling Donken U-Väsby 10.30 (typ)

jag ska med :

1.deMa2
2.
3.
4.
5.

Norråka Lördag 4/10,samling Donken U-Väsby 10.30 (typ)

jag ska med :

1. deMa2
2. Cruella
3.
4.
5.

Norråka Lördag 4/10,samling Donken U-Väsby 10.30 (typ) jag ska med

1. deMa2
2. Cruella
3. M1cke
4.
5.