Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

>Ställer inte heller av, kör gärna helgturer när det är väder.

Samma gäller mig.

Håller med fullständigt! :tummenupp

Det vore intressant att veta hur många av "oss" som brukar köra i den här gruppen som ställt av sina hojar!

Hur många man fortfarande kan räkna med alltså för fler turer den här säsongen är enligt mig långt ifrån över ju!

Jag ska försöka hänga på igen!
Enda problemet jag ser är ljustillgången på vardagarna. Vi hann inte långt innan det var kolsvart.

Ställer inte heller av hojen på vintern.

Jag ställer inte av ,har året runt försäkring. Har bara ett problem just nu och det är att laga guldklimpen och köpa ny hjälm. Det var en bilist som ville ha mitt spår i en rondell.:gnissla :mad: Men Hyndan är körbar i alla fall, men ska på verkstad så fort som försäkringsfrågan är löst(för en gång skull inte mitt fel).:tummenupp

Jag ställer inte av ,har året runt försäkring. Har bara ett problem just nu och det är att laga guldklimpen och köpa ny hjälm. Det var en bilist som ville ha mitt spår i en rondell.:gnissla :mad: Men Hyndan är körbar i alla fall, men ska på verkstad så fort som försäkringsfrågan är löst(för en gång skull inte mitt fel).:tummenupp

Hoppla! :eek: Där ser man! Tur att det gick bra med dig i alla fall! :)

:tummenupp Kanon då blir vi ett gäng som håller ångan uppe då i höst också!

Föreslår att vi omsätter snacket i handling :) . Vad sägs om torsdagskörning i morgon 081002 i lugn-å-fin-tempo, med tidig start - för oss som kan smita från jobbet.

Samling kl 17:15 vid Skogis

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
Bogårdsvägen 11, 128 62 Sköndal - http://www.hitta.se

Jag ska med:
1. perjul
2.
3.
4.
5.

Föreslår att vi omsätter snacket i handling :) . Vad sägs om torsdagskörning i morgon 081002 i lugn-å-fin-tempo, med tidig start - för oss som kan smita från jobbet.

Jag ska med:
1. perjul
2. Dollarkatten, kommer om jag hinner från jobbet (och om det inte regnar):)
3.
4.
5.

Tips för ny hjälm: jag köpte min första hjälm, en Schubert C2 för bara några veckor sen. Pris i Sverige: runt 5000,-SEK. Ganska dyrt, tänkte jag. Tittade på stora internet-viken och hittade den där för 330,-Euro incl frakt. från Tyskland. Provade den här i affären, men erkänner att jag sen köpte den via nettet. 2000,-SEK prisskillnad kan inte motiverar stödet till Svenska affärer, sorry! :)

IDAG!!!

Jag ska med:
1. perjul
2. Dollarkatten, kommer om jag hinner från jobbet (och om det inte regnar)
3. EQ (om jag hinner och om det inte regnar)
4.
5.

Även fast jag kommer hem tidigare från jobbet idag så blir det svårt att hinna... synd

Jag ska med:
1. perjul
2. Dollarkatten, kommer om jag hinner från jobbet (och om det inte regnar)
3. EQ (om jag hinner och om det inte regnar)
4. Ducca(kommer även om det regnar)
5.[/QUOTE]

Pratade med Nilax på lunchen. Vi bestämde att vi skulle vänta in varandra ifall vi inte skulle hinna till 17,15. Vi hade tänkt köra till rosenhill o ta en kaffe, så om det blir lite utspritt så kan vi väl ses alla där?

Så vi ses väl vid rosenhill ifall alla inte hinner!

Adam

Tips för ny hjälm: jag köpte min första hjälm, en Schubert C2 för bara några veckor sen. Pris i Sverige: runt 5000,-SEK. Ganska dyrt, tänkte jag. Tittade på stora internet-viken och hittade den där för 330,-Euro incl frakt. från Tyskland. Provade den här i affären, men erkänner att jag sen köpte den via nettet. 2000,-SEK prisskillnad kan inte motiverar stödet till Svenska affärer, sorry! :)

Tackar för tipset, jag är stark anhängare av att köpa saker på andra ställen. Bara det blir billigare. :hihi

Lördagsåka 4:e Oktober med samling kl 10:30

Helgvädret i Stockholm ser lovande ut på lördag, men sämre på söndag:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/

Föreslår därför en lördagskörning söderöver med uppslutande samling kl. 10:30 (+ akademisk kvart om så behövs) på lämplig plats.

Idéer:
  • Samling lämpligtvis kl. 11:00 vid Shell i Botkyrka (Sankt Botvids Väg 3, 145 65 NORSBORG), inkommande från norr eventuellt via Jungfrusund-Slagsta färjan. Ekeröfärjan går 10:00, 10:30, 10:45 11:00 11:15. Körning med början på Svinningevägen och ner mot Torö (eller Lisö) som sydligaste punkt. Alternativt österut mot Muskö.
    (Jag har varken åkt Vällingevägen eller varit ner på Torö, därav mitt förslag. Dock är jag ringrostig på geografin i detta område, så hoppas på någon med bra lokalkännedom ansluter sig.)
  • Alternativt Södertälje, Ekeby, Mariefred, Nykvarn, Gnesta, Vagnhärad, Skanssundet, Vårsta, som är perjuls lugna mil i lukta-på-blommorna-tempo söndagstur.
  • andra alternativ ...

Ruttförslag enligt programmen ITNConv eller Tyre: torö.itn
Code:
1784654|5927110|B Ekerö Jungfrusund|0|
1787001|5925755|B Botkyrka Slagsta|0|
1782786|5924060|B Shell Botkyrka (St Botvids väg 3)|0|
1778607|5924201|B580 Norsborgsv & 584 St Botvids v|0|
1768769|5924366|B578 Ladviksv & 580 Vällingev|0|
1769855|5923113|B578 Vällingev & 584 Bergaholmsv|0|
1764484|5920389|B225 Stockholmsv & 584 Bergaholmsv|0|
1779803|5899689|B225 (Stora Sundby)|0|
1783622|5880149|B Ankarudden (Torö)|2|
"Sjånadrotten"
Jag ska med på körningen den 4/10-2008:
1. Sjånadrotten
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Ja.. får väl tacka för den lille turen idag med Nilax,Dollarkatten,Perjul och sist men inte minst Bäkkfajer.Hoppas alla kom hem hela men inte så rena :>

Ja.. får väl tacka för den lille turen idag med Nilax,Dollarkatten,Perjul och sist men inte minst Bäkkfajer.Hoppas alla kom hem hela men inte så rena :>

Ja jädrar, jag körde vidare till Enhörna öster om Södertälje, det gick rätt bra att köra dit. På vägen hem var det lite andra bullar, dimman stod som krutröken i slaget om Poltava 1642, kylan var nere på +5, mina fingrar skallrade till slut i takt med V-twinnens kolvslag i höjd med Botkyrka (ja jag körde E4:an hem p.g.a viltfaran) och t.om imman gjorde tappra försök att våldta mitt nya fina Pinnlock-visir, men visiret vann till slut även om jag fick stanna på en mack och torka ut imman en gång. Njae, var det värt att köra idag? Jajjamän :tummenupp

Det finns inget dåligt väder - bara dåliga ******!

Ducca, jag vet att du kan ersätta stjärnorna med det korrekta ordet, för du har väl oxo gått på dagis som jag eller? :D

En får tacke för åktur o fikastund med bantarsnack!:pannkyss (underbara mackor , nam-nam)För min del känns det som Rosenhill får vänta till nästa år, alldeles för fuktigt o kallt där neråt. Köra i dimma tillhör inte min favoritsyssla kan jag villigt erkänna.

ha det gott så ses vi nån vacker dag med min +10 grader.

Nil A x

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...