Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Hejan

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Ort
Nacka
Hoj
91 kawazaki ZZR 1100
Styr ingen upp något söderut tar jag mig i allafall en runda norröver. Sticker i såfall vid 18-tiden från Statoil Järva Krog/Solna.

Hm nu vaknade jag ju till alldeles för sent.

Är det någon som är sugen på en tur imorgon eller på Lördag?
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Vet knappt vad det är, men lite hojåka är alltid trevligt!
Vad innebär en tur dit? Å hur långt är det?:)

1) Start
Starten går som alltid kl. 11.00 från Pampashuset (gamla Arbetsmiljöverket) i Solna. Givetvis finns MCM och SMC på plats. Träfftröjor och festbiljetter går att köpa.

2) Officiellt stopp med MCM:s Hojmarknad
Officiellt pausstopp blir det på Motorbanan Gröndal utanför Eskilstuna. Detta är lite av navet i verksamheten. Här finns mycket att se! Hojfirmor, uppvisningar, mat, dryck, m.m. Öppet under dagen från 11.00 till 16.00. Återstart sker kl. 15.00 med färd mot Enköping.

3) Mälaren Runt-festen
Framme i Enköping möter Strul MCC med sin numera klassiska Mälaren Runt-fest på Motorgården. Camping, musik, mat&dryck och bra drag och skön stämmning utlovas.

4) Målgång Stockholm: MCM, Torsgatan 65
För dem som nöjer sig med soft eftersnack, lite kaffe och kanske en macka, möjlighet att köpa lite MCM-prylar, kolla in alla gamla tidningar som finns i lager och se en del av våra projektbyggen i vårt ”showroom”. Öppet från kl. 16.00 och framåt.

Och du glöm inte att det alltid är sol på Mälaren Runt!



Vet inte hur lång åkturen är men annars är det väl upp till var och en hur långt man nu väljer att "åka med". Men en heldag är det:banana
 

Hejan

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Ort
Nacka
Hoj
91 kawazaki ZZR 1100
1) Start
Starten går som alltid kl. 11.00 från Pampashuset (gamla Arbetsmiljöverket) i Solna. Givetvis finns MCM och SMC på plats. Träfftröjor och festbiljetter går att köpa.

2) Officiellt stopp med MCM:s Hojmarknad
Officiellt pausstopp blir det på Motorbanan Gröndal utanför Eskilstuna. Detta är lite av navet i verksamheten. Här finns mycket att se! Hojfirmor, uppvisningar, mat, dryck, m.m. Öppet under dagen från 11.00 till 16.00. Återstart sker kl. 15.00 med färd mot Enköping.

3) Mälaren Runt-festen
Framme i Enköping möter Strul MCC med sin numera klassiska Mälaren Runt-fest på Motorgården. Camping, musik, mat&dryck och bra drag och skön stämmning utlovas.

4) Målgång Stockholm: MCM, Torsgatan 65
För dem som nöjer sig med soft eftersnack, lite kaffe och kanske en macka, möjlighet att köpa lite MCM-prylar, kolla in alla gamla tidningar som finns i lager och se en del av våra projektbyggen i vårt ”showroom”. Öppet från kl. 16.00 och framåt.

Och du glöm inte att det alltid är sol på Mälaren Runt!



Vet inte hur lång åkturen är men annars är det väl upp till var och en hur långt man nu väljer att "åka med". Men en heldag är det:banana

Det är ca.30 mil :D
 
Last edited:

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Styr ingen upp något söderut tar jag mig i allafall en runda norröver. Sticker i såfall vid 18-tiden från Statoil Järva Krog/Solna.

Tackar mig själv för att jag dök upp igår, så blev vi i allafall "en" som åkte. En skön 20-milatur på slingrande vägar i norr :tummenupp
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Tackar mig själv för att jag dök upp igår, så blev vi i allafall "en" som åkte. En skön 20-milatur på slingrande vägar i norr :tummenupp

skulle vilja åka betydligt oftare i norr då vägarna är riktigt fina :banana
dock så har jag inge vidare lokalsinne. :huvet
 

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
skulle vilja åka betydligt oftare i norr då vägarna är riktigt fina :banana
dock så har jag inge vidare lokalsinne. :huvet

Går fler tåg...
Efter dagens runda runt Mälaren tänker jag sticka ut i morgon på en tur typ denna. Inte nödvändigtvis så himla lugnt dock.
11 från Statoil Järva Krog, så får man en del eftermiddag kvar till annat.
 
Last edited:

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Går fler tåg...
Efter dagens runda runt Mälaren tänker jag sticka ut i morgon på en tur typ denna. Inte nödvändigtvis så himla lugnt dock.
11 från Statoil Järva Krog, så får man en del eftermiddag kvar till annat.

We did it again! Stack 11 från Järva och var tillbaka efter 27 mil. Alla klarade sig helskinnade runt färden och kom fram i hela stycken, det inkluderar både mig & hojen...
 

MCist

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En lila
Hur är det med torsdagskörningarna numera, har dom försvunnit?
Verkar ju bara vara Maxxis som håller tråden levande.


We did it again! Stack 11 från Järva och var tillbaka efter 27 mil. Alla klarade sig helskinnade runt färden och kom fram i hela stycken, det inkluderar både mig & hojen...

Tror förresten jag passerade dig i nån bilkö häromdagen, sjyst hoj.
(Det är nu du ska anteckna... :trött):fakta
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Hur är det med torsdagskörningarna numera, har dom försvunnit?
Verkar ju bara vara Maxxis som håller tråden levande.




Tror förresten jag passerade dig i nån bilkö häromdagen, sjyst hoj.
(Det är nu du ska anteckna... :trött):fakta

Dom dog ut ungefär samma vecka som brewdarna :tuttar började med sina onsdagsrundor...vet inte om det finns något samband :va
 

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
CBR 1000 -10
Dom dog ut ungefär samma vecka som brewdarna :tuttar började med sina onsdagsrundor...vet inte om det finns något samband :va

Men onsdagsrundorna á la chicks har ju också gått i graven så var fan är alla nu??? Hmm.. Joooo, slutet av säsongen = alla har parat ihop sig o sitter hemma o myser :huvet
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top