Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
RWD skrev:
hmm, kan du utveckla det där?
Vill du få 35% nedsättning i priset, får du betala 5% i "provision" till det tunga artilleriet.

Vi försöker komma ner med 20% på egen hand, minst.

Faan är det bara 3 st inkl jag som beställt LY-CIG087? Vill verkligen ha en ... :( Går det att ordna ändå Mac?
//B

BillSkullman skrev:
Faan är det bara 3 st inkl jag som beställt LY-CIG087? Vill verkligen ha en ... :( Går det att ordna ändå Mac?
//B

Med lite flyt så är det två till som har beställt men som inte Mac hunnit lägga till listan. Hoppas går ju....

Sam skrev:
Vi försöker komma ner med 20% på egen hand, minst.
Woho, då kanske jag som fattig, arbetslös student fortfarande har råd! Skönt att ha en go gubbe att sköta det här som kan sina saker. All creds till dig Sam :tummenupp :Bugar

Satt dock och funderade på en sak som stod på din sida, jag citerar
"Hoppas det blir jämt antal hojar för både modeller och konteiner rymden så ingen blir utan sin "skallra"."
Betyder det här kortfattat att man kan bli utan en cykel när man betalat OM det skulle visa sig att det är fullt i containern? Eller är det bara jag som missuppfattar budskapet? :död

Vore bra att veta vilken bank dollar kontot finns. Dom brukar bli så gnälliga på svensk kassa service när man inte vet vilken bank pengarna skall in på.

Mvh Hampus som har beställt 5st leksaker. =) :D

Spiken skrev:
Satt dock och funderade på en sak som stod på din sida, jag citerar
"Hoppas det blir jämt antal hojar för både modeller och konteiner rymden så ingen blir utan sin "skallra"."
Betyder det här kortfattat att man kan bli utan en cykel när man betalat OM det skulle visa sig att det är fullt i containern? Eller är det bara jag som missuppfattar budskapet? :död

Svar JA.
Det skall finnas ett antal (minst 5st per modell) BESTÄLLNINGAR, dvs när det är betalt längre fram, samt att om vi fyller kontainern och det blir ett mindre antal över så kan det vara svårt att boka plats i någon annans kontainer. Jag säger inte det är omöjligt, men det brukar kosta mer än det smakar.

DEt kommer de som beställer och betalar ganska fort få veta, så pengarna betalas tillbaka till dem.

Last edited:
Sam skrev:
Än så länge har jag spanat intresset, och det tycks finnas intresse :tummenupp Men att få ner priset med en rejäl beställning brukar funka bra i Kina. Nu måste vi komma ihåg att Kineserna är intresserade av att sälja i längre perspektiv, så även om vi kan göra ett engångsköp på 500 eller 300 st så måste det finnas "morot" om ytterligare köp som kan göra de intresserade av dig som kund. Tyvärr det kan vara svårt med det om man inte har ett etablerat företag som binder sig att köpa även i fortsättningen.

Jag har BRA kontakter i Kina (som gör 20-140 miljoner dollars kontrakter årligen), men jag har inte velat utnyttja de än. Om det krisar sig sätter jag de in och då får vi vara beredda att avstå ett visst belopp för att få bra pris.

Jag kollar först hur lågt ner tillverkaren är villig att gå innan jag sätter in "det tunga artilleriet". :D

Hehe right, 140 miljoner dollar blir väl åtminstone en miljar kronor och sådan affärer sköts inte dagligen. Åtminstone är det väldigt sällsynta och kan räknas på en hand. Fast vad vet jag, du kanske är kusin till VD på någon av världens största banker?

Undra hur många nya medlemmar vi har fått här på sporthoj sen den här tråden las upp.

Villee skrev:
Hehe right, 140 miljoner dollar blir väl åtminstone en miljar kronor och sådan affärer sköts inte dagligen. Åtminstone är det väldigt sällsynta och kan räknas på en hand. Fast vad vet jag, du kanske är kusin till VD på någon av världens största banker?

Det är därför jag inte vill dra de in i "peanutsbussiness" om det går utan.

Skulle vara intressant och se ökningen av medlemmar de senaste dagarna i jämförelse med snittet annars :hihi

marcus_136 skrev:
Undra hur många nya medlemmar vi har fått här på sporthoj sen den här tråden las upp.

det lär nog ha bivit en "ganska" stor mängd som hittat hit sen tråden las upp!! :tungan

snoopyx skrev:
kolla att skruvarna sitter...mycket kan ju henda...demparen kan ju flyga av =(
Aha, det lät som att man var tvungen byta kolvringar varannat race... ;D Vi Husakillar e vana meckande så det lät inte så farligt ;D Bara på me nån härlig kräm runt skruvarna så fixxar det sig :tummenupp

*Edit, kom å tänka på en sak, tänk när den som beställt en ovanlig färg eller en annan modell kommer å ska ha sin hoj, då äre bara söka igenom de 500 hojjar som står i lagret :tungan

*Edit2, jag kan ha missat trots att jag läst igenom hela tråden, nån som vet vad det kostar att frakta med bussfrakt? 100mil+ ifall det spelar nån roll :>

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back