Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Citat från hemsidan: "Detta för att återförsäljare och "juridiska personer" (firmor) inte utnyttjar tillfället.
Vi vill ju inte bli blåsta på våra leksaker! Eller bidraga till andras affärer. Detta är endast för Sporthoj.com medlemmar."

Har det inte redan blivit komersiellt när folk beställer 15 hojar var? Och folk från halva sverige tar tillfället i akt och köper genom sporthoj. Senaste tiden har ju 100-tals personer som aldrig hänger på sporthoj.com reggat sig för att kunna köpa en mini till ett bra pris?
Och i slutändan så blir det ju sh medlemmar som får stå för de extra kostnaderna för containerhantering och extra lastbilar mm?

En viktig fråga som har tagits upp men inte besvarats är om de finns
resverdelar här i sverige eller england som någon sa?

Länk till sidan isåfall?

Ytterligare en fråga, hur ska jag få kvitto på att jag har köpt cykeln från
fabriken? Om de skulle uppstå problem med minin?

lastbil norr om dalälven

tycker att vi som bor norr dalälven går ihop med frakten på nåt vis, typ en lastbil som åker efter E4 och stannar till vid lite större städer sundsvall-övik-umeå osv. jag startar en ny tråd med en intresse anm. för att se hur många det kan bli

Maxxi skrev:
Detta är endast för Sporthoj.com medlemmar."

Har det inte redan blivit komersiellt när folk beställer 15 hojar var? Och folk från halva sverige tar tillfället i akt och köper genom sporthoj. Senaste tiden har ju 100-tals personer som aldrig hänger på sporthoj.com reggat sig för att kunna köpa en mini till ett bra pris?
Och i slutändan så blir det ju sh medlemmar som får stå för de extra kostnaderna för containerhantering och extra lastbilar mm?

Känner till detta. Ingen har betalat ett öre än. Vi har möjlighet att begränsa erbjudandet till SH medlemmar t.ex. som har varit medlemmar innan 2004-08-18 då tråden startades, eller på ett annat sätt.
Ingen skall kunna dra nytta av frivilligas arbetsinsats för egen vinning. Det kommer att fixas till innan betalningarna accepteras. This is a working process. :näsblod
Att folk beställer flera (15) hojar kan ju vara att de gått ihop om en beställning. Det behöver inte vara återförsäljare.

Last edited:
Oblic skrev:
En viktig fråga som har tagits upp men inte besvarats är om de finns
resverdelar här i sverige eller england som någon sa?

Länk till sidan isåfall?

Ytterligare en fråga, hur ska jag få kvitto på att jag har köpt cykeln från
fabriken? Om de skulle uppstå problem med minin?

Länkar finns tidigare i tråden för res,delar.

Du behöver inget kvitto från fabriken för garanti, det hålls inne med en del av betalningen tills 3 månaders garantitid från fabriken har löpt ut och alla fel är åtgärdade. Detta kommer att stå under avtalet som INTE är klar än med fabriken.

Så att ni går inte alls med på om man också är med och beställer en Minimoto nu? fick tipset av en kompis som har läst på Zatzy(ni verkar inte gilla det)
Om så är fallet gör ni en snart 20 åring ledsen :(

tuppen skrev:
Så att ni går inte alls med på om man också är med och beställer en Minimoto nu? fick tipset av en kompis som har läst på Zatzy(ni verkar inte gilla det)
Om så är fallet gör ni en snart 20 åring ledsen :(
ELLER PÅ ETT ANNAT SÄTT! Stod det i inlägget. Ta det lugnt.

Vi är uppe i 500 hojar på intressesidan just nu :tummenupp
Det betyder KANSKE 2st 40 fotare.

Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden, men ni får ha överseende med att jag inte orkar läsa alla 50 sidor...

Ni är medvetna om att dessa cyklar inte får användas för tävlingsbruk på "officiella" tävlingar va (Anordnat av Maxat/Svemo)? Eller rättare, ni kanske skulle kunna få köra med dem i trimklass, fast då med ett effekthandikapp på 10-12Hk...

Vill absolut inte hacka eller visa mig duktig nu på något sätt, vill bara göra er uppmärksamma på detta så inte någon blir megabesviken när de kommer och vill ställa upp i Mod. Standard med en sådan där.

Ha det gott.

- Peter -

Peccus skrev:
Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden, men ni får ha överseende med att jag inte orkar läsa alla 50 sidor...

Ni är medvetna om att dessa cyklar inte får användas för tävlingsbruk på "officiella" tävlingar va (Anordnat av Maxat/Svemo)? Eller rättare, ni kanske skulle kunna få köra med dem i trimklass, fast då med ett effekthandikapp på 10-12Hk...

Vill absolut inte hacka eller visa mig duktig nu på något sätt, vill bara göra er uppmärksamma på detta så inte någon blir megabesviken när de kommer och vill ställa upp i Mod. Standard med en sådan där.

Ha det gott.

- Peter -

Jag tror att dom flesta som har beställt betraktar dessa som leksaker och inte tävlingmaskiner. :)

Sam skrev:
DE sätter in pengarna på mitt konto. Du hittar mina uppgifter tidigare i tråden.
1 mille på kontot är INTE tillräckligt för att jag skall gå i landsflykt :D

Hur mycket vill du ha för o börja fundera lite på det då Sam?

NuclearX skrev:
Hur mycket vill du ha för o börja fundera lite på det då Sam?
Jag har faktiskt principer som inte går att köpa för pengarna. Detta tillhör bland de. Men vill du diskutera andra saker i samband med pengar så går det alltid att göra (diskutera alltså :tungan )

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back