Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
NOBY skrev:
Nog ingen idee folk frågar efter priser.. då SAM själv måste göra en kalkyl och kolla hur mkt han ska lägga på varje moppe så att det täcker alla kostnader.

//Norbert
ja fast man kan ju jämför priset med 14e tex i grundpris 165$ o kanske nåt kostar 175 då vet man att priset inte blir så stor skillnad

Jens_von_Helvette skrev:
men i hur många delar är dom då?? hur i tur plockade är dom??
Det hela hänger på SVENSKA tullbestämmelser. Jag kommer att prata med tullen och kolla om det räcker att ta loss framgaffeln eller om det skall plockas isär mer.

Sam skrev:
Det hela hänger på SVENSKA tullbestämmelser. Jag kommer att prata med tullen och kolla om det räcker att ta loss framgaffeln eller om det skall plockas isär mer.
jag köpte en eu moppe genom citcop billigt (5995+moms) där var framhjulet o styret isär, det har kanske nåt med tullbestämmelser att göra

Steve Harris skrev:
jag köpte en eu moppe genom citcop billigt (5995+moms) där var framhjulet o styret isär, det har kanske nåt med tullbestämmelser att göra
Jag kände till den biten och förmodar att det gäller även i detta fall, men storebror kan man inte lita på. Han plockar dig på nolltid om du inte har ordentligt på fötterna.

Steve Harris skrev:

Citcop??? vad är det, kollade på google och fick fram någon värmepumps firma? Det var inte där du köpte din moppe va?

addegbg skrev:
Citcop??? vad är det, kollade på google och fick fram någon värmepumps firma? Det var inte där du köpte din moppe va?
Jo det var därifrån, de gjorde endast en storbeställning från asien, man kan köpa samma moppe för 9500 hos olika leverantörer (Baotian 4_taktare)

Sam skrev:
Tullbestämmelser drar gränser vid 50ccm. Det blir dyrare att importera en 50ccm. Och mer komplicerat :D
jo det förstås, men den heter så här o e på 49cc

HG50ATV-M

Steve Harris skrev:
Jo det var därifrån, de gjorde endast en storbeställning från asien, man kan köpa samma moppe för 9500 hos olika leverantörer (Baotian 4_taktare)
De är tillverkade i Taiwan, inte i röda Kina.

Steve Harris skrev:

Hur fungar den moppen då, kvalité?

typ när kommer betalningen ske?
man blir ju onekligen lite sugen :kär
//Jonas

Finns det någon uppdaterad lista på vilka som anmält intresse om det här nu? Sitter här med pengarna i handen å väntar på att få skicka iväg dom nu. :)

xermi skrev:
typ när kommer betalningen ske?
man blir ju onekligen lite sugen :kär
//Jonas
Prisförhandlingar äger rum på tisdag-torsdag nästa vecka. Prisnivån skall accepteras av beställarna under veckoslutet 28-29 Augusti och pengarna skall vara inbetalda på bankgiro 31 Augusti. Det är "POINT OF NO RETURN". De som har betalat in till 1 Sept. kommer att ha sin hoj i denna sändning. Jag håller alla uppdaterade genom tråden här. Beställningen görs 2 September och pengarna flyttas över till spärrat konto som ingen har tillgång till, inte ens Persson :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back