Gruppindelning Knutstorp

Tingeling, tingeling
Micke fattar ingenting
O jag ber dig min vän, lägg av med ditt, ingenting

Tingeling, tingeling
Du är bara en fling ...på banornas beting
Ditt hjärta säger... springeling

Nu varvar RR_06 dig igen... lilla… tingeling

Jisses RR_06! :skrämd

Du har många gånger tidigare visat prov på din poetiska talanglöshet, men detta var ta mej f-n det sämsta någonsin! :brinnerup

Tur att du inte kör fullt så illa som du diktar :tungan

Mr 1.03 har talat :D ... jag har då inte haft några problem med att köra om eller bli omkörd i vit grupp, ligger vanligtvis på 1.10-1.12 i endurancetempo.

Du gillar regn va :hihi

Släpp dunken och vakna nu :fyllisar

Läs rätt för f*n..+1,15 kör dom på BKK - att det skall finnas i Vit grupp anser jag fortfarande är fel. Ge mig ett enda bra argument till varför röd grupp inte skulle passa!! Det handlar bara om prestige, that´s it!

Jag försöker här med! Bullerkrav på Knutstorp 95db! Det tas på rakan i förbifarten? Hur mycke motsvarar detta i en vanlig mätning när man står bredvid hojen med sensorn några dm ifrån rörets öppning.

Jag försöker här med! Bullerkrav på Knutstorp 95db! Det tas på rakan i förbifarten? Hur mycke motsvarar detta i en vanlig mätning när man står bredvid hojen med sensorn några dm ifrån rörets öppning.

Se din andra TRÅD

Jag svarade där :tummenupp

Läs rätt för f*n..+1,15 kör dom på BKK - att det skall finnas i Vit grupp anser jag fortfarande är fel. Ge mig ett enda bra argument till varför röd grupp inte skulle passa!! Det handlar bara om prestige, that´s it!

Det finns nog många som skulle behöva gå BKK isf, VIT grupp är ingen renodlad licensträning, det finns några i VIT grupp har inte RR licens.

RÖD grupp blir oftast fullbokad snabbare än VIT.

I nuläget finns inga tider man MÅSTE ner under för att kvala in i någon grupp, det är sunt förnuft som råder.

Sedan kan det ju bli regnpass och då funkar racehoj med regndäck inte så bra tillsammans med gathojar med vanliga däck.

Det finns nog många som skulle behöva gå BKK isf, VIT grupp är ingen renodlad licensträning, det finns några i VIT grupp har inte RR licens.

RÖD grupp blir oftast fullbokad snabbare än VIT.

I nuläget finns inga tider man MÅSTE ner under för att kvala in i någon grupp, det är sunt förnuft som råder.

Sedan kan det ju bli regnpass och då funkar racehoj med regndäck inte så bra tillsammans med gathojar med vanliga däck.

Enligt dig då så finns det/är inga problem om snabb förare bokar sig i Gul? Eftersom det inte finns regler som säger ngt annat. Sunt förnuft! Jo, du - jag VET, att du vet, att sunt förnuft i många fall inte råder.

Men detta måste ändå tolkas som en regel.

Saxat från SSEMSE hemsida: Vi förbehåller oss rätten att neka dig fortsatt körning om du inte lever upp till vald grupps krav!

Enligt dig då så finns det/är inga problem om snabb förare bokar sig i Gul? Eftersom det inte finns regler som säger ngt annat. Sunt förnuft! Jo, du - jag VET, att du vet, att sunt förnuft i många fall inte råder.

Saxat från SSEMSE hemsida: Vi förbehåller oss rätten att neka dig fortsatt körning om du inte lever upp till vald grupps krav!

Hur du tolkar mig är ointressant eftersom jag inte har något att säga till om.

Är det problem med folk i fel grupp så tar dom ansvariga hand om detta.

:hihi

Du har helt rätt ZS. :tummenupp
Är det problem med folk i fel grupp så tar dom ansvariga hand om detta.

:hihi
Som depåchefsansvarig vill jag understryka detta.
Japp, vi kommer att titta noga på just detta, föreningens devis är ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME.

Om man medvetet bokar sig i "fel" grupp (faktiskt vanligare att en för snabb förare bokar sig i gul eller grön än tvärt om) så anser vi att man brister i sitt omdöme och inte tar sitt ansvar och då... tja, då får vi utnyttja rätten att neka till fortsatt körning.

Nu tror vi naturligtvis att alla medlemmar i SSEmse både är kloka och ansvarstagande så vi kommer aldrig att behöva använda detta verktyg.

Last edited:
...Om man medvetet bokar sig i "fel" grupp (faktiskt vanligare att en för snabb förare bokar sig i gul eller grön än tvärt om) så anser vi att man brister i sitt omdöme och inte tar sitt ansvar och då... tja, då får vi utnyttja rätten att neka till fortsatt körning.

Nu tror vi naturligtvis att alla medlemmar i SSEmse både är kloka och ansvarstagande så vi kommer aldrig att behöva använda detta verktyg.

Men jag förmodar att en löjligt snabb förare fortfarande kan köra i Gul om denne anpassar sitt tempo och kör om med goda marginaler...?
Hunt kör ju i Röd ibland... :gnissla (:hihi )

Men jag förmodar att en löjligt snabb förare fortfarande kan köra i Gul om denne anpassar sitt tempo och kör om med goda marginaler...?
Det finns många anledningar till att en snabb förare skulle vilja köra i gul, en otäck olycka och stukat självförtroende, en ny hoj som man vill lära känna m.m. Så svaret på din fråga är självklart ja, vem som helst får boka sig var som helst men då följer man också reglerna och anpassar sin körning till gruppen. Samma sak om man bokar sig i vit, det gäller att hantera körningen som gäller för den gruppen. Det kallar vi HÄNSYN och OMDÖME.

Det stämmer Robz, anpassar man sitt tempot och marginaler till gruppen man kör i så är det ok.

Som vitgruppsförare är det inget vidare att köra i gul, jag vet, har gjort det flera gånger som instruktör. Frågar du Lasen så vägrar han köra i gul efter ha gjort det en gång!

Jisses RR_06! :skrämd

Du har många gånger tidigare visat prov på din poetiska talanglöshet, men detta var ta mej f-n det sämsta någonsin! :brinnerup

Tur att du inte kör fullt så illa som du diktar :tungan

Poesi o dikt... HUR tänkte du nu...:D

Näe, detta e bra mycket djupare än så, i år skall vi lyfta fram vår musikaliska ådra...:hihi
http://www.youtube.com/watch?v=6tw5VpixDIo

Djuuuuupt...

Med vänliga hälsningar

Näe, detta e bra mycket djupare än så, i år skall vi lyfta fram vår musikaliska ådra...:hihi
http://www.youtube.com/watch?v=6tw5VpixDIo

Djuuuuupt...

Jag är med på att din dikt el vad det nu e är djuuuuupt melodifestivalstingelinginspirerad, men den är riktigt dålig :arsele

Monterat ringklocka på Missilen än? Isf kan du ju använda din musikaliska ådra till att spela en plingeling när du blir omkörd :tummenupp

Grupp indelningen är för många väldigt prestige laddat. Samma personer ligger och kör om en massa de första 2 uppvärmningsvarven när de igentligen borde ligga bak i fältet. Svårt att komma åt sådant omoget beteende. Vissa verkar tro att det är typen av hoj som avgör vilken grupp man kör i, istället för ens egna förmåga.

1,15 kör ju de snabbaste i gul grupp...

\Masonit

:7peta
6.19 in i filmen och någon fular på sista varvet, efter målflagg... :hihi
EDIT: 5,50 blir ju Lasen rökt... hade som sagt för mig att jag kunde köra fort...
[YOUTUBE-ID]FefNVernl_E[/YOUTUBE-ID]
High Res:
http://www.youtube.com/watch?v=FefNVernl_E&feature&fmt=18

...svunna tider...:D

Här är en film som är lite snabbare än din även om den inte är lika proffsigt redigerad. :)

http://video.google.com/videoplay?docid=-6066267801023977306&ei=3EvNSbrPG46y-AaLyqSQBA&q=Ducati+knutstorp+

Vill du se ännu snabbare tider så har jag en film till....

Rökt av dig blir jag bara om jag vill det. :arsele

Mvh
Lasen

Last edited:
Hahaha.... tror nog det var övertydligt att du slog av "lite" på rakan :krama
Helvete vad det går i trafik där! Lägger upp länk i Film-stickyn :tummenupp

...men denna 1.03 (Microbro till bro) är oxå bra av Flykay... lär ha gjort 1.02 veckan efter - man sååå fort KAN man ju inte köra, eller? :gnissla

Här är några varv från Knutstorp andra gången jag körde med 1098an den första filmen var första gången någonsin när jag testkörde den. Tyvärr så har jag Petjo framför mig :mad: men jag ska försöka köra lite fortare i år så jag kan vara före honom med. :)
Jag har dock kört 0.5 sec snabbare med min gamla Suzuki GSXR1000. :)

http://www.youtube.com/watch?v=BJqhXjw-Q-Y

Man blir ju inte alls sugen nu:mad:

Gissa vem som kommer fjäska stooort för dig i sommar:Bugar
Jag måste kunna från Micke A med marginal i sommar annars blir han olidlig den gammla gubben:huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT