Gruppindelning Knutstorp

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Södern
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Jag undrar vilka ungefärliga tider som gäller för de olika grupperna på Knutstorp?
Hur snabbt är vit grupp?
 
Det är beroende på vem som kommer 1.01 - 1.12 skulle nog vara en hyffsad gissning.
 
Det är beroende på vem som kommer 1.01 - 1.12 skulle nog vara en hyffsad gissning.
Mitt i slottet skulle jag vilja påstå. Majoriteten ligger nog i 1:07 - 1:11 segmentet. Inte jättemånga som lägger 1:04 - 1:06 med regelbundenhet.
 
Kör du runt 1.10 och håller spår så kan du vara lugn.

Det är värre med dom som vinglar runt och byter spår i kurvan:gnissla
 
Det är alltid lite knepigt med gruppindelning, vissa i röd borde kanske köra i vit och tvärtom.

Att äga i gul grupp är ju ingen våt dröm heller :hihi

På en bandag på åsen som jag var på så fick man fylla i vilken tid man körde på och sen blev man indelad i grupper efter det.

Hittade detta på hemsidan. Bara hoppas att det följs.
• VIT - för de som kör riktigt fort och har mycket stor erfarenhet.
Här är går det riktigt fort med ett högt grundtempo. Förarna förväntas att hålla mycket goda spår, eftersom marginalerna är mindre. Det krävs mycket stor vana av bankörning samt att du kör med en extra portion ansvar och omdöme. Licensförare är vanligt i denna grupp.

Vi förbehåller oss rätten att neka dig fortsatt körning om du inte lever upp till vald grupps krav!
 
Vit grupp brukar ligga mellan 1.04 och 1.15 cirkus..
Förresten ska dom ändra körtiden till 20 min? Det känns rätt kort med 15 min pass + att det är svårt att hinna med o mecka mellan passen...
 
Last edited:
Vit grupp brukar ligga mellan 1.04 och 1.15 cirkus..
Förresten ska dom ändra körtiden till 20 min? Det känns rätt kort med 15 min pass + att det är svårt att hinna med o mecka mellan passen...

Vi diskuterade 20min pass sist på vårt senaste Instruktörs möte.
Men inget är bestämt, men din uppfattning delas.
 
Vi diskuterade 20min pass sist på vårt senaste Instruktörs möte.
Men inget är bestämt, men din uppfattning delas.
Vi i DC gruppen delar också den uppfattningen, så det blir sannolikt 20 minuter på Knudan medan vi behåller 15 minuterspassen på SRW.

Styrelsen har det slutgiltiga ordet.
 
Vit grupp brukar ligga mellan 1.04 och 1.15 cirkus..
Förresten ska dom ändra körtiden till 20 min? Det känns rätt kort med 15 min pass + att det är svårt att hinna med o mecka mellan passen...
Dom varvtiderna stämmer bättre, 20 min vore kalas.
 
Dom varvtiderna stämmer bättre, 20 min vore kalas.

Kör du +1.15 tycker jag att man borde kanske vara i en annan grupp. Det spelar ingen roll försäkringsmässigt. Kör du 1.15 i röd grupp te.x så får du lika bra flyt som i Vit. Skillnaden är bara att du kör om i Röd, men blir omkörd i Vit.

Samt att det kanske blir mindre sura miner, eller?
 
"Äger" i egen specialgruppen FPMP (För pensionärer med prostatabesvär), 20 min vore kalas.

Vi förstår att farbror tycker så... då kanske farbror hinner med två, kanske tre varv per pass...:D


(Hårdrock i GSXR1000R´s lilla värld)

Tingeling, tingeling
Micke fattar ingenting
O jag ber dig min vän, lägg av med ditt, ingenting

Tingeling, tingeling
Du är bara en fling ...på banornas beting
Ditt hjärta säger... springeling

Nu varvar RR_06 dig igen... lilla… tingeling






Puss o kram...
 
:hoppskrat :hoppskrat :hoppskrat
ASG !!!

De e nästan hets mot folkgrupp :hihi FPMP...

Men det kan Micke bjuda på, han har inte svårt för o kommentera andra :fakta

Märks att våren e på G, börjar hetsas inför premiären :banana

Mvh // Gadde
 
Kör du +1.15 tycker jag att man borde kanske vara i en annan grupp. Det spelar ingen roll försäkringsmässigt. Kör du 1.15 i röd grupp te.x så får du lika bra flyt som i Vit. Skillnaden är bara att du kör om i Röd, men blir omkörd i Vit.

Samt att det kanske blir mindre sura miner, eller?
Mr 1.03 har talat :D ... jag har då inte haft några problem med att köra om eller bli omkörd i vit grupp, ligger vanligtvis på 1.10-1.12 i endurancetempo.

:hoppskrat :hoppskrat :hoppskrat
ASG !!!

De e nästan hets mot folkgrupp :hihi FPMP...

Men det kan Micke bjuda på, han har inte svårt för o kommentera andra :fakta

Märks att våren e på G, börjar hetsas inför premiären :banana

Mvh // Gadde
Du gillar regn va :hihi

Vi förstår att farbror tycker så... då kanske farbror hinner med två, kanske tre varv per pass...:D


(Hårdrock i GSXR1000R´s lilla värld)

Tingeling, tingeling
Micke fattar ingenting
O jag ber dig min vän, lägg av med ditt, ingenting

Tingeling, tingeling
Du är bara en fling ...på banornas beting
Ditt hjärta säger... springeling

Nu varvar RR_06 dig igen... lilla… tingeling






Puss o kram...
Släpp dunken och vakna nu :fyllisar
 
Last edited:
JAG har talat i tungomål (som vanligt) ... jag har stora problem med att köra om, eller bli omkörd i vit grupp, ligger vanligtvis på 1.20-1.32 i endurance_för_äldre_med_prostataproblem_tempo.

Du gillar regn va, fy f-n va mycket snabbare du är än mig... :(

F-n vad jag är avundsjuk på dig RR_06 :huvet


Farbror skall ej oroa sig, vi kommer att hålla grön grupp i år med...:tummenupp






Puss o kram
 
Det går o köra lika snabbt i regn, knäskrapa o allt... Det har jag sett andra göra, inte jag men andra. Så bara gasa.
Här har du ett par fina regndäck, dom är som nya :rolleyes:
Du gillar regn va :hihi
Jo, eller hur...:huvet

Har lärt mig den hårda vägen, lyssna inte rent för mkt på vad andra(GSXR1100R) säger, det gör ont.:crash
Ses snart, i en grusfålla nära dig :hej

Mvh // Gadde
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top