ORD!PacMan skrev:Man lär ju sig i alla fall hantera siffror snabbt och lätt genom att räkna för hand. Att bara lära ungarna knappa på miniräknare direkt tror jag knappast skulle vara en bättre metod.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ORD!PacMan skrev:Man lär ju sig i alla fall hantera siffror snabbt och lätt genom att räkna för hand. Att bara lära ungarna knappa på miniräknare direkt tror jag knappast skulle vara en bättre metod.
Chris Ash skrev:...jag är yngre än /.../ Nyteknik....
Men inte hur man använder den; vilket ju var frågan i trådens första inlägg.korvgubbe skrev:Det stod ju om trappan där med:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Trappan
Men hur använder man den - trappan alltså?Chris Ash skrev:Den där "liggande stolen" använde jag både på mellanstadiet och nu på högskolan.
Nyteknik skrev:Men inte hur man använder den; vilket ju var frågan i trådens första inlägg.
Men hur använder man den?
Nej, det står hur man använder "liggande stolen". Inte trappan.TomK skrev:Det står ju fint förklarat i länkenMed bild och allt.
![]()
TomK skrev:Så kolla länken som "morlock" lade in - exemplet där är lätt att följa.
Nyteknik skrev:Nej, det står hur man använder "liggande stolen". Inte trappan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Liggande_stolen
Hade alla på sporthoj.com sin högstadietid under 90-talet?![]()
Nyteknik skrev:Hade alla på sporthoj.com sin högstadietid under 90-talet?![]()
Det låter bra skrattretande. När du hade hemkunskap med Fröken hade jag gjort lumpen, flyttat till San Francisco för att plugga och körde backe upp och backe ner i en -72 Buick Le Sabre. Det ger lite perspektiv på vilka olika erfarenheter man har.Markus skrev:Majoriteten lär haft det ja, tror inte så många 30plus hänger här men du får gärna göra en studie för min del.![]()
Nyteknik skrev:Det låter bra skrattretande. När du hade hemkunskap med Fröken hade jag gjort lumpen, flyttat till San Francisco för att plugga och körde backe upp och backe ner i en -72 Buick Le Sabre. Det ger lite perspektiv på vilka olika erfarenheter man har.
Det var inte meningen. Tänk på att du är pinsamt gammal i en 15-årings ögon. Men något som jag tror att många som är "äldre" slås av i möte med de som är "yngre" är hur värdefull just bristen på erfarenhet kan vara för självkänslan: confidence by ignorance. Detta ovasett om man med "yngre" menar 15 eller 45.Markus skrev:Du får det verkligen att låta attraktivt att bli gammal.![]()
Hoppas du har rätt, tids nog får även jag veta.
Ogre skrev:Den är ju vänd åt fel håll alltså omöjlig att lösa. Allt blir fel i min hjärna.
Kan någon upplysa mig om syftet med polynom division . Vi räknar med det men vad har det för användningsområde?
Nyteknik skrev:...
Hade alla på sporthoj.com sin högstadietid under 90-talet?![]()
Vad i h-e. Jag är född -69 och gick ut nian -85. Trappan var det självklara sättet att dividera. Fanns inga andra sätt. Pungt.Chrille skrev:Nej jag blev klar 89... , men jag körde också med stolen. Hur gammal är du människa??
Bingo skrev:Kom ihåg alla barn att om det gick dåligt i skolan så var det fel på lärarna/metoderna/böckerna/valfritt annat. Det var inte fel på er![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |