Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Är lite ambivalent när det gäller färgvalet. Hade tänkt o köra tanken i sin naturliga färg och skärmen i svart. Men nu har jag börjat fundera i andra banor. Varför inte lacka tank o skärm i Hd's gamla orginalfärg olivgrönt?

DSC_1022_zpsx6xr7vhi.jpg
harley-davidson_jdca_board-track_racer.jpeg

Skarru inte göra en i mässing?:7peta:glömdet

Nope:arsele
 
Nja, googlade lite och det jag enda jag hittade var en massa sportstrar som ville gnugga sig mot den coolare xr750 jordbaneracern samt ett par qvinns som verkar kunna ge ofantligt mycke di.
de var alla orange.

Äldre grejer än kriget är inte orangea så vida de inte heter the flying merkel så vitt jag vet
 
Merkel är håriga.
Har åxå fått uppfattning att det var grönt som gällde , Passar nog ypperligt på din skulle jag tro:tummenupp
 
Nja, googlade lite och det jag enda jag hittade var en massa sportstrar som ville gnugga sig mot den coolare xr750 jordbaneracern samt ett par qvinns som verkar kunna ge ofantligt mycke di.
de var alla orange.

Äldre grejer än kriget är inte orangea så vida de inte heter the flying merkel så vitt jag vet

Svart/orange är USAs racingfärger.
Men det är naturligtvis bara aktuellt när de tävlar utomlands - Vilket de sällan gjorde.
Men den orangea färgen har varit med sedan starten.
 
Har nån orange harley äldre än 1960 någonsin fångats på bild?
 
Det var nåt med tankarna som inte kändes rätt.
Funderade allvarligt på att sätta kapen i dem.
Som en sista utväg provade jag att polera dem.
Om se på fan, Det funka!:tuttar

DSC_1029_zpsqlqufoll.jpg DSC_1028_zpsvgnm2oej.jpg
 
Är båda halvorna lika blanka nu?:7peta
 
Näe.
Första halvan kapades ner o bankades om svetsades ihop och är semiblank typ.
Andra oljehalvan ska ha två invändiga rör för oljeretur och ventilation. Jag har fan inte klurat ut hur jag ska få till det med rören, nipplar etc. Förrens idag.
Jag ska inte göra om misstaget från halva ett att svetsa ihop tank2 innan alla bucklor som kan knackas ut inifrån är utknackade.
En liten ojämnhet i en linje kan verka obetydlig i början, men när plåten börjar bli tokblank lyser den lilla ojämnheten som en ficklampa i mörkret.
 
Långsamt men säkert fortskrider tankprojektet. Svetsade om båda tankarna och svetsade ihop oljetanken. Har bara några fästen kvar, Sen är det bara kvar att lägga enormt mycke tid på att få puts på skiten.
Fråga kolon:
Kan man hoppa från 320 papper till lumpskiva?
DSC_1032_zps2v9cxl39.jpg

DSC_1034_zpsyaj3rs8w.jpg


Nehej du jon det där har du allt fått om bakfoten, venus passage och slidmatning är ju två helt väsensskilda saker

Alrightie anders..ibland undrar jag om du har blandat ihop bäckenbotten med norrbotten:va
 
Last edited:
Fråga kolon:
Kan man hoppa från 320 papper till lumpskiva?

Trots att alu är mjukt, och jag har stark bänkpolermaskin, så är 600 min gräns.
Men allt går ju, det är bara det att det tar längre tid att gå på skivan tidigare, än att våtslipa några steg finare.
 
Ja man vill ju göra det som kräver minst arbetsinsats.
Slipa vidare alltså....
 
Fick han inte medicinering mot sin polerus erectus?
 
Ja alltså... Han maskinpolerade brevlådan. Sällan skådad kopparglans.
En i vintermörkret passerande bilist trodde sig ha ett möte och väjde höger.
Hål staketet, rätt stora skador på gräsmattan.
 
Last edited:
Ja alltså... Han maskinpolerade brevlådan. Sällan skådad kopparglans.
En i vintermörkret passerande bilist trodde sig ha ett möte och väjde höger.
Hål staketet, rätt stora skador på gräsmattan.


:rofl
 
Såja nu tror jag gubbarna överdriver.

Jag tycker det funkar utmärkt att gå från 320 till lump , Förutsatt att man bara har just 320 repor

Väldigt lätt att man maskerar underliggande grövre repor med att gå på för tidigt

Jag polerar faktiskt redan på 180 i bland , Olika waxer är ju avgörande förståss

Ett bra trick är ju att bara polera över lite grovt först . Då kommer minsta lilla skavank i tydlig dager , Då kan man lokalt bättra på med våtslipet i dessa områden
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top