Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Orginal på desse mopederna så går soppatanken in i oljetanken för att klämma ut så mycke soppa som möjligt.
Jäkligt smart men det ger ju lite mer arbete för mig, eftersom mina tankar är mindre än orginal så är jag ju nästan tvungen att göra likadant.

DSC_1012_zps241c988e.jpg DSC_1013_zps1cba6992.jpg
 
Fint som snus.
MEN lurar mitt öga eller sitter bränslekranen ej i lägsta punkt?
 
nope. Tänkta sätta en slang från lägsta punkt med en liten kran på. Så det som är under huvudkranen blir reserv. Svetsade dit en 2cm stump på insidan av tanken där huvud kranen sitter så reservtank kapaciteten skulle bli lite mer än 3dl.3cl
 
nope. Tänkta sätta en slang från lägsta punkt med en liten kran på. Så det som är under huvudkranen blir reserv. Svetsade dit en 2cm stump på insidan av tanken där huvud kranen sitter så reservtank kapaciteten skulle bli lite mer än 3dl.3cl

Se till att använda reservkranen ibland, även när det inte behövs.
Kondensvattnet samlas ju längst ner, så om man inte använder den ibland så består reserven av vatten.
Provat.
Irriterande.
 
Jag gillar ditt bygge skarpt, men vad ska du ha 3dl i reserv till? på det lär du ju komma 2-3 km! eller hur mycket drar en kompressormatad sida? min sida drar oftast över litern men har lyckat att köra på 0,6 på långfärd,
 
Nej nej. Jag gjorde en förhöjning vid huvudkranen för att reservkapaciteten inte
skulle bli 3dl. Nu blir den iaf nån liter eller 2
 
Trodde jag var klar med soppatanken idag men jag hade visst glömt reservtankskranen.
DSC_1014_zps474681c4.jpg

Då är det bara oljetanken kvar :brinnerup
 

Bifogat

  • DSC_1015_zpse7d54c1a.jpg
    DSC_1015_zpse7d54c1a.jpg
    69 KB · Visningar: 99
Jag har nu sett den live:rock
Mycket smått å gott som inte syns så tydligt. Dj-vligt brutalt hotrod stuk.
Tackar för kaffet å väntar spänt på fortsättningen, samt den andra byggnationen:tummenupp
 
Last edited:
Jag har nu sett den live:rock
Mycket smått å gott som inte syns så tydligt. Dj-vligt brutalt hotrod stuk.
Tackar för kaffet å väntar spänt på fortsättningen, samt den andra byggnationen:tummenupp
Ja tackar för titten!
O tack igen för turbon, nu blir man väl tvungen överladda traktorn. Borde gå att tredubbla effekten och halvera bränslemängden bara jag får kasta den gamla zenithen åt helvete!

Företaget zenith är ensamt skyldigt til minst 2graders höjning av den globala årsmedeltemperaturen enligt FN's klimatrapport

Märkligt att du hade du hade en dotter o en grabb som va exackt lika gamla som min dotter o grabb så när som på nån månad hit eller dit. Ta med dem nästa gång

Vingprofilformad utbyggnad på tanksidan = downforceökare?
Vad annars?
 
Last edited:
Japp dom får åka med näste gång. :tummenupp
 
Provade på lite trycksvarvning igen. Som vanligt visade det sig att jag hade mer envishet än talang.
Jag var ändå tvungen att fixa en ny tratt till min nya större förgasare

Gymnasie kompisen Bulas bevingade: "pisslätt om man kan det" höll återigen

DSC_1019_zpsarwlvs17.jpg DSC_1021_zpslyhqtoja.jpg DSC_1018_zpshxxa2mxy.jpg
 
Skam den som ger sig...��
 
Ja vadå svårt, du fick ju till det! Kör du med mothåll när du trycksvarvar?

Japp. svarvade en plugg av ett gammalt vedträ.
Krävdes inte mycke grejer. vedträ, en meter 16mm axel, 1st 32mm ½hylsa, aluplåt, smörjfett samt svarv
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top