Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Ibland är det upp ibland är det ner. Skulle hona ur cyllarna igår och sätta dit nya ringar. Insåg att reporna var för många o för djupa.
Borrning o kolvar jippie!
 
Joo! typ 100, Oavsett så måste nåt har varit fel från början.

Japs hojar är fruktansvärt mycke lättare att smälla ihop.
Allt man behöver är en moment nyckel, jag behöver en mindre motorrenoverings firma i garaget för att få allt att lira.
 
Förvisso men mycke roligare med ordentlig mekanik.
Men du har ju iof fixat lite mera mekanik så det blir väl nästan urmakeri.......
Me etts läckert urverk ä det.:yoparty
 
Joo! typ 100, Oavsett så måste nåt har varit fel från början.

Japs hojar är fruktansvärt mycke lättare att smälla ihop.
Allt man behöver är en moment nyckel, jag behöver en mindre motorrenoverings firma i garaget för att få allt att lira.

Precis tvärtemot gemene mans uppfattning om såna här gamla järn, ju äldre desto enklare att skruva med verkar många tro...
 
Å andra sidan så kan man reparera nästan allt utan byta halva motorn. Sedan är ju tricket att få ihop det.......
Har gjort vissa missar själv. Antingen så skakar man isr eller så rasar det strax igen.
Men så dj-vla lätt är det inte alltid.
Sedan verkar ju ägarn till denna skapelse inte ha tummen mitt i direkt.
Det samma gäller ju för Johansson åxå måste jag påpeka:Bugar
 
Håller på o bygger en egen tank. Bristen på engelska hjul, krymp o sträck maskiner etc. Gör att det får göras på infödings nivå. Jag har gjort en plugg i mdf så får jag se om det går att banka ut alu plåt efter den.

DSC_0953_zpsd3e11028.jpg
 
Sluta rök gräs pojk.
 
Last edited:
Äh vadå, Blown flathead woodie är ju störtfränt! Oldstuk knuttarna kommer digga det.
Tänkt på att Nikel kanske har starr eller astma eller nåt som han behöver medicinsk marijuana för? Alla har det minsann inte så lätt här i världen. .
 
Ähh vadå.
När du hade den trädtanken så tänkte jag att det kunde varit coolt tanken inbäddad i den.
Som en tunn list som går ovan och under.

Röka gräs har jag aldrig gjort, men det har ju blivit ganska mycket tvåtaktsolja det senaste.:rodnar
 
Tackar tackar.

Tank smidet får läggas åt sidan nu.
Alla delar till att sätta ihop motorn har landat i garaget igen. Måste fokusera på att få igång smällan igen o börja plöja mig igenom buggar o barnsjukdomar så jag faktiskt lyckas åka lite i sommar. Förväntar mig att den inte spinner som en katt på orginal inställningen på gasarn o tändning.

Banka plåt kan man ju göra när det regnar.
 
Väl gömd växlings grunka. Det börjar bli mycke gejer på denna sidan
DSC_0960_zpsfb76aedf.jpg

Hemkokt singlefire tändning med dubbel stiftstoppar.

DSC_0961_zpsfa4f37ce.jpg
 
Alla som har en laddtrycksmätare från ett lancaster bombflyg från 1945 räcker upp en hand.:hihi
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top